Katalog

Urszula Szubert, 2015-06-16
Świdnica

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Przygotowania do balu- scenariusz zajęć w grupie dzieci trzyletnich.

- n +

Temat: Przygotowania do balu

Cele ogólne:
 wspomaganie rozwoju umysłowego i fizycznego dzieci poprzez zabawy;
 wyrabianie nawyków higieniczno – kulturowych związanych z higieną osobistą.

Cele szczegółowe:
Dziecko:
 wie, jak ważna jest higiena w życiu człowieka;
 rozwija poczucie rytmu;
 doskonali sprawność manualną i spostrzegawczości wzrokowej;
 rozwija małą i dużą motorykę
Metody: słowna, czynna, oglądowa, zabawowa
Formy: indywidualna, zbiorowa
Środki dydaktyczne: odtwarzacz CD, płyta CD z nagraniem, tekst wiersza, duży bilet, odznaki: ręka, noga, buzia, brzuch

Przebieg zajęć:
1. Witam was- piosenka na powitanie. Przywitanie wszystkich dzieci.

2. Brudasek- wiersz K. Chowackiej- wprowadzenie w tematykę zajęć.
Wielki kłopot mamy dziś,
myć się nie chce mały Krzyś.
Brudne ręce, nogi brudne,
nic u niego nie jest schludne.
(....)
Każde dziecko myć się musi,
Tadzio, Jasio i brat Lusi..
Bo jak nie, to przyjdą czasy,
W których będą żyć brudasy!

3. Dlaczego warto być czystym?. Wdrażanie do swobodnego wypowiadania się dzieci na podany temat.
- Kiedy należy umyć ręce?
- Jakie przybory służą do mycia rąk?
- Jakie przybory potrzebne są do umycia zębów?
- Dlaczego należy się myć?.

4. Paluszek- zabawa paluszkowa. Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała.
Paluszek zginam, paluszek prostuję, paluszkiem oko wskazuję.
Paluszek zginam, paluszek prostuję, paluszkiem ucho wskazuję.
Paluszek zginam, paluszek prostuję, paluszkiem nogę wskazuję. Itp.

5. Ręce czyste mamy- piosenka. Naklejenie odznaki.

6. Ćwiczenia gimastyczne

7. Nogi brudne mamy- piosenka. Naklejenie odznaki

8. Śniadanie Puchatka- opowiadanie logopedyczne.
Kubuś Puchatek obudził się rano, przeciągnął i bardzo mocno ziewnął (ziewanie). Poczuł, że jego brzuszek jest pusty, wyruszył więc do lasu na poszukiwanie miodu. Idzie wyboistą ścieżką(dotykamy czubkiem języka do każdego ząbka na górze i na dole), roz-gląda się na prawo (czubek języka do prawego kącika ust) i na lewo (czubek języka do lewego kącika ust). Próbuje wyczuć, gdzie może znajdować się dziupla z miodem (kilka razy wdychamy powietrze nosem, a wydychamy buzią).Stanął przed wysokim drzewem. Spojrzał w górę (językiem dotykamy do górnej wargi) i zobaczył dziuplę, z której wypływał pyszny miodzik. Kubuś zaczął więc wspinać się na drzewo. Sięgnął łapką do dziupli i wyjął ją oblepioną miodem. Oblizał całą dokładnie (wysuwamy język z buzi i poruszamy nim lekko do góry i na dół) i wsunął łapkę po miód jeszcze raz (ponownie naśladujemy oblizywanie ręki). Podczas jedzenia Puchatek pobrudził sobie pyszczek. Teraz pró¬buje go wyczyścić. Oblizuje więc językiem dokładnie wargi, dotyka do kącików ust, a na koniec oblizuje ząbki (usta przez cały czas są szeroko otwarte). Misio poczuł, że jego brzuszek jest już pełen. Zszedł z drzewa i ruszył w drogę powrotną. Musiał iść tą samą wyboistą dróżką (dotykamy czubkiem języka do każdego ząbka na górze i na dole), więc gdy doszedł do swojego domku był bardzo zmęczony (wysuwamy język na brodę i dyszymy). Położył się do łóżeczka i zasnął

9. Buzie brudne mamy. Naklejenie odznaki.

10. Zdrowe odżywianie- chusta animacyjna.

11. Brzuszki brudne mamy. Naklejenie odznaki.

12. Dzieci idą na bal- uważne słuchanie utworu. Udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące treści wiersza.
Dzisiaj bal w przedszkolu wielki.
Czyszczą dzieci pantofelki,
Piorą szale, sukieneczki
W paski, kratki i kropeczki.
Już dziewczynki wystrojone,
Każda piękną ma koronę.

13. Połącz w pary- ćwiczenie w karcie pracy.

14. Powtórzenie wiadomości. Sprawdzenie odznak. Zaproszenie na bal.
15. Bal w królewskim zamku. Improwizacja ruchowa przy muzyce.
Wyświetleń: 124


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.