AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Marcin Tyszka, 2015-06-16
Sanniki

Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze

W marcu jak w garncu - scenariusz zajęć świetlicowych.

- n +

„W marcu jak w garncu”
Scenariusz zajęć świetlicowych dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym

Temat: „W marcu jak w garncu”
Przygotował: Marcin Tyszka


Cele ogólne:
• Poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych występujących wiosną
• Zapoznanie z przysłowiem „W marcu jak w garncu”
• Ćwiczenie spostrzegawczości
• Ćwiczenia oddechowe
• Uważne słuchanie czytanego tekstu

Metody pracy
• słowna, oglądowa, aktywizujące, czynna.

Formy pracy:
• indywidualna
• grupowa

Środki dydaktyczne: ilustracje, garnek, łyżka, bibuła, kredki, tekst wiersza, papier.


Przebieg zajęć:

1. Powitanie
„Promyk słońca marcowego puszczam w krąg niech wróci do mych rąk”.


2. Zapoznanie wychowanków z tematem zajęć poprzez pokazanie ilustracji z symbolami pogody i omówienie ich.

3. Garnek – wrzucenie do garnka ilustracji z symbolami pogody i wymieszanie ich dużą łyżką (przez dzieci).
Utrwalenie przysłowia „W marcu jak w garncu”. Jedna z osób obecnych na zajęciach będzie pełnić rolę „Marca”, a prowadząca odczytuje wierszyk:
„Marzec ma ogromny garniec,
Miesza w nim całe noce,
Więc w tym garncu nieustanie syczy coś i bulgoce.
Powiedz nam Marcu, co masz w garncu?
Marzec odpowiada: Mam składniki różnorodne…”
Dzieci wyjmują składniki marcowej zupy i je nazywają.

4. Przepis na marcową zupę – dzieci otrzymują kartkę papieru z narysowanym garnkiem nad którym podany jest przepis na marcową zupę. Muszą wkleić gotowe elementy zgodnie z przepisem. Na koniec odczytują i przeliczają naklejone przez siebie elementy. Prace dzieci słabszych, niemówiących omawia wychowawca z całą grupą.

5. Prawda czy fałsz – zabawa dydaktyczna. Prowadzący wymienia symbole różnych pór roku. Dzieci mają za zadanie wybrać tylko te które kojarzą im się z marcem mówiąc: „prawda”.

• Czy wiosną przylatują bociany?
• Czy zakwitają kwiaty?
• Czy pada śnieg?
• Czy opadają liście z drzew?
• Czy robi się coraz zimniej na dworze?
• Czy dzień robi się coraz dłuższy?
• Czy wiosną trawa jest brązowa?
• Czy słonko świeci coraz mocniej?
• Czy można się kąpać w jeziorze?
• Czy wiosną coraz częściej wieje ciepły wiatr?

Ostatnie pytanie jest przejściem do ćwiczenia oddechowego jakim jest „marcowy wietrzyk”.

6. Marcowy wietrzyk – dzieci otrzymują wąskie paseczki bibuły, trzymając je przed sobą dmuchają najpierw delikatnie (udają wiaterek), następnie mocno (porywisty wiatr).

7. J. Brzechwa – „Przyjście wiosny” – odczytanie wiersza przez prowadzącego z prośbą do dzieci, by uważnie słuchały jakimi pojazdami mogła przyjechać do nas „pani wiosna”. Następnie wymienienie ich i wskazanie na ilustracji.

8. Podsumowanie zajęć i ich ewaluacja – jeżeli zajęcia podobały się dzieciom ustawiają się przy stole nr 1 na którym ułożony jest kontur słoneczka i kolorują je, a jeżeli nie to przy stole nr 2 i kolorują ciemnym kolorem kontur chmury.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 215


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.