AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Ewa Mosor, 2015-06-16
bielsko

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

„Przyjaciele z wiejskiego podwórka”.

- n +

Scenariusz zajęć
Temat kompleksowy: „Przyjaciele z wiejskiego podwórka”
Temat zajęcia: „Co słychać na wsi”- słuchanie wiersza W. Chotomskiej z wykorzystaniem sylwet zwierząt, omówienie treści; rozwijanie mowy i myślenia w toku wypowiedzi. „W wiejskiej zagrodzie”- zabawa ortofoniczna z wykorzystaniem muzyki poważnej. „Zwierzęta gospodarskie”- nabywanie wiadomości i umiejętności z wykorzystaniem elementów metody M. Montessori według lekcji trójstopniowej.
Prowadząca: Ewa Mosor
Grupa wiekowa: 3-4 latki
Cele ogólne;
- kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych dzieciom w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji
- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej
Cele szczegółowe:
Cele kształcące:
-wymienia zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych 12/1
- uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty i formułuje dłuższe wypowiedzi 3/3
- grupuje obiekty w sensowny sposób (klasyfikuje) i formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne 4/2
Cele poznawcze:
- zgodnie z wybraną pomocą rozwojową
Cele wychowawcze:
- przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej oraz w świecie dorosłych 1/2
- obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby zrozumieć to co mówią i czego oczekują 1/1
- próbuje samodzielnie i bezpiecznie organizować sobie czas wolny w przedszkolu 6/5
Formy;
- zbiorowa
- indywidualna
Metody:
- oglądowa: pokaz ,
- czynna: zadań stawianych dziecku, samodzielnych doświadczeń
- słowna: rozmowa, objaśnienia
Środki dydaktyczne:
- „Co słychać na wsi” W. Chotomska- wiersz ,sylwety zwierząt, płyta CD z nagraniem muzyki poważnej i relaksacyjnej, odgłosy zwierząt, dywaniki, materiał rozwojowy, jajko
Przebieg:
1. Ćwiczenie ciszy z jajkiem- dzieci siedzą w kręgu w siadzie skrzyżnym i podają sobie jajko z rak do rąk, wyciszają emocje, przygotowują się do zajęć poprzez koncentrację i skupienie się na zadaniu.
2. . „Co słychać na wsi”- słuchanie wiersz Wandy Chotomskiej z wykorzystaniem sylwet zwierząt. Omówienie z dziećmi treści wiersza: O kim był ten wiersz? Jakie zwierzęta występowały w wierszu?, Gdzie możemy te zwierzęta spotkać?.
Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać: -Mee! Mee
Na stawie: -Kwa! Kwa!
Przed kurnikiem: -Kukuryku!
- Ko, ko, ko, ko, ko!- w kurniku.
Koło budy słychać:- Hau!
A na progu:- Miau!
A co słychać w domu,
nie powiem nikomu.

3.”Co to za zwierzę?”- rozwiązywanie zagadek słuchowych. Nauczyciel włącza odgłosy zwierząt a następnie dzieci odgadują i podają nazwę słyszanego zwierzątka oraz odszukuje go wśród pluszaków i w tej samej kolejności ustawiają na podłodze. Następnie nauczyciel razem z dziećmi przelicza zwierzęta jaki dotarły do wiejskiej zagrody za pomocą liczebników porządkowych.
4. „W wiejskiej zagrodzie”- zabawa taneczna do utworu Musorgskiego „Taniec w skorupkach”. Dzieci ilustrują treść słyszanej muzyki, na przerwę w muzyce naśladują odgłosy pokazywanych na obrazkach przez nauczyciela zwierząt.

5. „Zwierzęta gospodarskie”- lekcja trójstopniowa. Nauczyciel rozkłada dywanik a na nim kładzie figurki i obrazki zwierzą . Następnie prosi dziecko aby wybrało dwie figurki a nauczyciel nazywa wybrane przez niego zwierzątka. Nauczyciel poleca odłożyć figurki we wskazane miejsce w celu utrwalenia zwierząt a następnie przyniesienia na dywanik. Na koniec lekcji nauczyciel rozkłada obrazki i prosi aby dzieci dopasowały do nich figurki i samodzielnie nazwały zwierzęta.

6. Praca indywidualna wybranym materiałem rozwojowym zgodnie z zasadami.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 380


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.