AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Paulina Betler, 2015-06-18
Turek

Język angielski, Konspekty

Scenariusz lekcji z języka angielskiego w klasie 1.

- n +

Konspekt toku lekcji


Klasa/czas: 1/45 min.

I. Zagadnienia programowe: Rozpoznawanie i nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, reagowanie na polecenia, instrukcje nauczyciela;

II. Temat: Gry i zabawy językowe – powtórzenie wiadomości.

III. Cele lekcji:
a) główny: Utrwalenie słownictwa: przedmioty codziennego użytku, nazwy ubrań, nazwy kolorów, nazwy członków rodziny;

b) szczegółowy: Pod koniec lekcji uczniowie potrafią nazwać poznane na lekcjach przedmioty, znają nazwy ubrań oraz członków rodziny, reagują na proste polecenia i pytania nauczyciela, rozpoznają właściwy zapis graficzny poznanych rzeczowników oraz potrafią zapisać wybrane wyrazy;

c) wiadomości powtórzone: liczebniki główne 1-10, kolory, przybory szkolne, nazwy zabawek;

d) wiadomości zapamiętane: nazwy ubrań, nazwy członków rodziny;

e) umiejętności: słuchanie, mówienie (wymowa), pisanie;

IV. Metody naucznia: TPR (Total Physical Response);

V. Techniki pracy: zabawy ruchowe, łączenie obrazków z wyrazami, wybieranie poprawnego zapisu graficznego poznanych słów;

VI. Pomoce dydaktyczne: rekwizyty (sznurek do bielizny, klamerki), kartonowe pudełko, magnesy, karty obrazkowe przedstawiające ubrania, rodzinę, kolory i liczby; opcjonalnie skserowane karty pracy dla uczniów;

VII. Przebieg zajęć:
a) faza wprowadzająca:
czynności organizacyjne: sprawdzenie obecności, zapisanie tematu lekcji w dzienniku;
wprowadzenie: powitanie, pytanie a sampoczucie;

b) faza realizacyna:
przedstawienie tematu: nauczyciel rozkłada na podłodze karty obrazkowe (ubrania, zabawki, przybory szkolne), obok stawia pudło i prosi dwóch ochotników o trzymanie sznura do bielizny. N-l wydaje uczniom plecenia typu: Put the doll in the box (Włóż lalkę do pudełka) Hang the hat on the line (Powieś kapelusz na lince). Uczniowie kolejno podchodzą, podnoszą właściwe karty i wkładają je do pudełka lub wieszają je na sznurku za pomocą klamerek do bielizny;
ćwiczenia z nauczycielem: zabawy np.: nauczyciel rozdaje uczniom karty obrazkowe (liczby 1-10, kolory i ubrania). Uczniowie wstają kiedy słyszą słowo, które widnieje na trzymanym obrazku (np.: four blue shoes – cztery niebieskie buty – wstaje trzech uczniów, którzy otrzymali te karty), ponadto mogą wykonać dodatkowo polecenie wydane przez n-la (np.: jump – skacz, touch your nose – dotknij nosa itp.); zabawa pamięciowa “memo” - nauczyciel rozkłada karty obrazkowe na tablicy, uczniowie zapamiętują obrazki i na polecenie nauczyciela zamykają oczy, po chwili otwierają oczy i sprawdzają jakiego obrazka brakuje na tablicy; sprawdzanie odpowiedzi do ćwiczeń z kart pracy na forum klasy, .
ćwiczenia samodzielne: karty pracy – zadania np. łączenie obrazków przedstawiających ubrania z zapisanymi obok wyrazami, wybieranie poprawnego zapisu graficznego poznanych członków rodziny spośród trzech opcji;

c) faza podsumowująca:
ustna pochwała za pracę na lekcji, narysowanie uśmiechniętej buzi pod wykonanym ćwiczeniem przez n-la, pożegananie.


VIII. Informacje dodatkowe:

a) zadania dodatkowe: zabawa “głuchy telefon” - nauczyciel jako hasła wybiera złożone frazy i proste zdania, które padały podczas trwania lekcji.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 160


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.