Katalog

Beata Jędrzejewska, 2015-06-12
Pruszków

Informatyka, Scenariusze

Scenariusz lekcji na zajęciach komputerowych w klasie Vc.

- n +


Temat: Planujemy prezentację multimedialną i przygotowujemy slajd tytułowy.
Cele:
Uczeń:
 Poznaje sposoby prezentowania informacji, w tym urządzeń służących do wyświetlania materiałów informacyjnych,
 Wie, co to jest prezentacja multimedialna,
 Rozumie pojęcie slajdu,
 Wie, co można umieścić na slajdach,
 Poznaje zasady planowania prezentacji komputerowej,
 Odnajduje podobieństwa w korzystaniu z różnych programów: edytora grafiki, edytora tekstu i programu do przygotowania prezentacji,
 Wie, jakie podstawowe programy służą do tworzenia prezentacji multimedialnej,
 Zna i stosuje podstawowe zasady tworzenia prezentacji,
 Poznaje czynności niezbędne do przygotowania prostego slajdu tytułowego.

Metody:
Pogadanka, pokaz w wykorzystaniem projektora i komputera, praca indywidualna.

Pomoce dydaktyczne:
Ilustracje, projektor multimedialny, komputer stacjonarny + odpowiednie oprogramowanie dla każdego ucznia, przygotowane zestawy ćwiczeń
w odpowiednim folderze, tzw. „zachętki i motywce”
– do oceny pracy ucznia.

Tok lekcji:

1. Sprawy porządkowe (lista obecności, sprawdzenie praca domowa).
2. Wprowadzenie do lekcji.
Nauczyciel nawiązuje do nowego tematu począwszy od zadanej na tę lekcję pracy domowej. Wyjaśnia pojęcie slajdu (hasło z krzyżówki w pracy domowej) oraz omawia sposoby prezentowania informacji. Uczniowie oglądają ilustracje przedstawiające odpowiednie urządzenia do prezentowania informacji.
3. Lekcja właściwa
Nauczyciel przedstawia za pomocą projektora krótką prezentację multimedialną na temat etapów tworzenia prezentacji. Uczniowie otrzymują kartki z etapami przygotowywania prezentacji multimedialnej do wklejenia do zeszytów. Nauczyciel omawia w jaki sposób tworzy się slajd tytułowy do prezentacji w programach MS Office PowerPoint oraz OpenOffice Impress. Następnie uczniowie samodzielnie wykonują ćwiczenie 1 przy swoich stanowiskach komputerowych.
Uczniowie poznają najważniejsze zasady podczas tworzenia prezentacji ( na co należy zwrócić szczególną uwagę). Kartki z wyszczególnionymi zasadami tworzenia prezentacji multimedialnej uczniowie wklejają do zeszytów. Uczniowie wykonują slajd tytułowy z ćwiczenia 2.
4. Posumowanie lekcji i ocena.
Nauczyciel dokonuje krótkiego podsumowania zajęć zadając uczniom pytania dotyczące lekcji. Na zajęciach uczniowie zostają ocenieni – pochwała ustna oraz każdy uczeń otrzymuje naklejkę z serii „zachętki i motywce” oraz plusy za aktywność.
5. Praca domowa.
Odpowiedz na pytania:

1. Za pomocą jakich urządzeń można prezentować informacje?
2. Co możemy umieszczać w prezentacji multimedialnej?
3. Jak dodajemy nowy slajd?
4. Jak dodajemy do slajdu tło?



Ćwiczenie 1
Otwórz folder Moje dokumenty następnie pliki ćwiczeniowe i temat 17. Otwórz prezentację mój piesek.pps zwróć uwagę na slajd tytułowy, tło slajdów, a także ich kolejność i układ oraz na rozmieszczenie na slajdach obrazów i tekstów.


Ćwiczenie 2
Ustal tytuł prezentacji: Zoo na wesoło i podtytuł Wiersze Jana Brzechwy.

W plikach ćwiczeniowych otwórz folder temat 17 a następnie otwórz plik zoo.doc
i przeczytaj uważnie umieszczone tam wierszyki. Wybierz kilka tekstów, które zamieścisz w tworzonej prezentacji.

Otwórz folder Zwierzęta na wesoło i obejrzyj umieszczone tam rysunki. Zdecyduj które zamieścisz w tworzonej prezentacji.
Zastanów się nad zawartością kolejnych slajdów.
Wyświetleń: 145


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.