Katalog MAGDALENA SCHULZ, 2015-06-18 Śmigiel Język angielski, Konspekty OPRACOWANIE ORGANIZACYJNE LEKCJI - OK (w formie tabeli).OPRACOWANIE ORGANIZACYJNE LEKCJI (w formie tabeli) 1. Klasa: 3B Data: 09.05.2014 Temat: Socializing – poznajemy zwroty związane z utrzymaniem kontaktów towarzyskich oraz wyrażenia z czasownikiem ‘have’. 2. Czas trwania lekcji: 45 minut 3. Powiązanie z wcześniejszą wiedzą: -przypomnienie słownictwa związanego z przyjęciami. 4. Cele lekcji : - poznanie zwrotów związanych z utrzymaniem kontaktów towarzyskich, - poznanie wyrażeń z czasownikiem ‘have’. 5. Cele sformułowane w języku ucznia : -poznam zwroty związane z utrzymaniem kontaktów towarzyskich, - poznam wyrażenia z czasownikiem ‘have’. 6. Na Co Bezu (co uczniowie będą potrafili po lekcji) -wymieniasz zwroty związane z utrzymaniem kontaktów towarzyskich (min. 5), -wymieniasz wyrażenia z czasownikiem ‘have’ (min. 4). 7. Metody: - pogadanka -burza mózgów - gra dydaktyczna 8. Formy pracy z uczniami: - praca zbiorowa, -praca indywidualna, -praca w parach. 9. Środki dydaktyczne (poza podręcznikiem, atlasem itp.): - prezentacja PowerPoint, -płyta CD, - strona internetowa: http://www.youtube.com/watch?v=DPVTl9K0lqc 10. Literatura nauczyciela (poza podręcznikiem itp.): -Hanna Komorowska ,,Metodyka nauczania języków obcych” -Ellis Rod ,,The study of second language acquisition” Przebieg lekcji 1.Przywitanie klasy. Czynności organizacyjne. Sprawdzenie zadania domowego. 2.Zapoznanie uczniów z tematem i celami lekcji –pytania naprowadza-jące oraz piosenka R. Black – ‘Friday ’. 3.Wprowadzenie do tematu oraz rozgrzewka językowa: Nauczyciel za-daje uczniom pytania: 1. Do you like parties? 2. What do you do during parties? 3. How do you socialize with other people during parties? 4.Nauczyciel wprowadza czasowniki związane z utrzymaniem kontak-tów towarzyskich za pomocą prezentacji PowerPoint. 5.Uczniowie łączą obrazki ze zwrotami w ćwiczeniu 3 na stronie 33. Następnie, uczniowie odsłuchują nagranie oraz sprawdzają swoje od-powiedzi. Uczniowie tłumaczą zwroty oraz powtarzają nagranie. 6.Praca w parach- nauczyciel prosi uczniów o uzupełnienie dialogu w ćwiczeniu 5 na stronie 33. Następnie, uczniowie w parach czytają dia-log. 7.Nauczyciel zwraca uwagę na zwroty z czasownikiem ‘have’. Uczniowie w parach tłumaczą zwroty z Vocabulary Guide. Uczniowie układają jedno zdanie z wybranym zwrotem. 8.Utrwalenie wiadomości. Uczniowie odgadują zaprezentowane zwroty. 9.Omówienie pracy domowej. 10. Podsumowanie lekcji. Ocena aktywności uczniów. 11. Zakończenie lekcji. Kluczowe pytania dla uczniów: Czy lubicie przyjęcia? Do you like parties? Notatka podana do zeszytu ucznia: Temat zajęć (to socialize- udzielać się towarzysko), cele oraz słownic-two z dialogu ćw.5 str. 33: -delicious- pyszny, smaczny -laugh- śmiać się -You’re right! - Masz rację! Praca domowa Uczniowie wybierają dwa zwroty z czasownikiem ‘have ’oraz w ze-szytach tworzą zdania. Wynik ewaluacji lekcji 1. Co się udało. 2. Co nie wyszło? 3. Co sądzą uczniowie na temat lekcji? 4. Co muszę zmienić? Wyświetleń: 129
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |