Katalog

Marta Żynel-Krasowska, 2015-06-18
Janów

Matematyka, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego.

- n +

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego

Imię i nazwisko: Marta Żynel - Krasowska
Miejsce stażu: Szkoła Podstawowa w Nierośnie
Prowadzony przedmiot: matematyka
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2012 – 31.05.2015 r.)
Opiekun stażu: Maria Jolanta Bogusz
Dyrektor Szkoły: Pani Jolanta Maria Żdanuk

Akty prawne:
• Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. z późniejszymi poprawkami (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, Nr 170, poz. 1218 i Nr 220, poz. 1600 oraz z 2007 r. Nr 17, poz. 95, Nr 80, poz. 542, Nr 102, poz. 689 i Nr 158, poz. 1103)
• Ustawa z dnia 15 lipca 2004 r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw ( Dz. U. z 2004r. Nr 179, poz. 1845)
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593)
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO


Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania


§ 7 ust. 2, pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach

1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia nauczyciela kontraktowego.

• Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu.


• Sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego. VIII-IX 2012


IX 2012



VI 2015



Opracowanie planu rozwoju zawodowego.


Wniosek o rozpoczęcie stażu.


Wniosek o postępowanie egzaminacyjne na nauczyciela mianowanego.


2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. • Ustalenie zasad współpracy z opiekunem.

• Spotkania, konsultacje, rozmowy.

• Hospitacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.

• Hospitacje przeprowadzone przez opiekuna stażu.


IX 2012


Cały okres stażu.

Cały okres stażu.


Cały okres stażu. Kontrakt.


Arkusze obserwacji lekcji.


Konspekty lekcji.
3. Prowadzenie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, zdjęć, prac uczniowskich itp. Cały okres stażu. Dokumentacja procedury awansu zawodowego.
4. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Opis realizacji zadań ujętych w planie pogłębiony autorefleksją. VI 2014 Sprawozdanie ze stażu.
5. Zapoznanie się z dokumentacją dotyczącą organizacji pracy szkoły. Poznawanie planów pracy szkoły na lata szkolne 2012 /2013, 2013/2014, 2014/2015, wewnątrzszkolnego systemu oceniania. Początek roku szkolnego. Protokoły potwierdzające udział w spotkaniach nauczycieli w sprawie wewnątrzprzedmiotowego systemu oceniania.
6. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. • Kursy tematyczne, kursy kwalifikacyjne, warsztaty, szkoleniowe rady pedagogiczne,
• Udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli.
• Opracowywanie scenariuszy
i przygotowanie według nich uroczystości szkolnych. Cały okres stażu.
Potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia, zaświadczenia,
scenariusze zajęć wykorzystujące nowo nabyte wiedzę
i umiejętności,
dokumentacja projektów.
7. Rozbudowa własnego warsztatu pracy. Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej, doskonalenie planów kierunkowych i wynikowych, stworzenie planu pracy wychowawcy klasy na podstawie programu wychowawczego szkoły. Cały okres stażu. Zbiór materiałów.
8. Dokonanie analizy wyników sprawdzianu po klasie VI. • Opracowanie wyników sprawdzianu i przedstawienie innym nauczycielom.
• Określenie mocnych i słabych stron, wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy. Czerwiec 2013, 2014 Opracowane dokumenty.
9. Prowadzenie dokumentacji szkolnej. Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z obowiązkami wychowawcy, wpisy w dziennikach lekcyjnych i arkuszach ocen. Cały okres stażu. Dzienniki lekcyjne, dzienniki zajęć pozalekcyjnych, arkusze ocen.


9.Ewaluacja metod pracy. Dokonywanie modyfikacji, korekt planów i metod pracy. Cały okres stażu. Korekty w programach nauczania.


§7 ust.2, pkt 2. Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

1. Poznanie środowiska uczniowskiego i sytuacji rodzinnej uczniów. • Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych.
• Kontakty z rodzicami (indywidualne, zebrania klasowe, współpraca z trójką klasową, współpraca ze szkolną Radą Rodziców).
• Konsultacje z innymi nauczycielami
• Indywidualne rozmowy z uczniami. Cały okres stażu. Adnotacje w dzienniku.
2. Poszerzenie oferty szkoły w zakresie zajęć pozalekcyjnych uwzględnieniem potrzeb uczniów. • Udział uczniów w lokalnych imprezach środowiskowych, konkursach.
• Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych.
• Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych i pozaszkolnych.
• Przygotowanie uczniów do sprawdzianu po klasie VI.
• Organizacja wycieczek szkolnych.
• Organizacja pogadanek, spotkań z ciekawymi ludźmi według zgłaszanego zapotrzebowania.
Cały okres stażu. Potwierdzenia udziału, scenariusze uroczystości, podziękowania, dyplomy, zapisy w dziennikach zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.
3. Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. • Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym.
• Realizowanie zadań wychowawczych zgodnie ze szkolnym programem profilaktyki.
• Podejmowanie współpracy z instytucjami wspierającymi szkołę.
• Udział z uczniami szkoły w akcjach charytatywnych skierowanych na pomoc uczniom pochodzącym z rodzin wielodzietnych, niewydolnych wychowawczo lub znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej.
• Przygotowanie uroczystości szkolnych według harmonogramu pracy szkoły.
• Przygotowanie szkolnych gazetek ściennych o tematyce lokalnej. Cały okres stażu. Zapisy tematów w dzienniku.
Sprawozdanie z działań wynikających ze szkolnego programu profilaktyki.
Zaświadczenia.

§7 ust.2, pkt 3. Umiejętność wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej

1. Wykorzystanie znajomości obsługi komputera w pracy nauczyciela. • Przygotowywanie potrzebnych dokumentów, np.: planu rozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków, konspektów zajęć, programów nauczania, testów itd.
• Przygotowywanie wystroju pracowni matematycznej.
• Wzbogacenie warsztatu pracy poprzez wykorzystanie Internetu, urządzeń multimedialnych, encyklopedii multimedialnych do opracowywania lekcji.
• Opublikowanie w portalu internetowym „Planu rozwoju zawodowego”. Cały okres stażu.


Cała dokumentacja procedury awansu zawodowego.


Wykaz adresów portali edukacyjnych.
Materiały pomocnicze, karty pracy, prezentacje multimedialne.
Adres strony www.
2. Doskonalenie umiejętności wykorzystania w pracy szkoły technologii komputerowej
i informacyjnej. • Udział w kursach i szkoleniach.
• Współredagowanie z Samorządem Uczniowskim szkolnej gazetki W ciągu stażu. Zaświadczenia
o ukończeniu kursów, szkoleń.


§ 7, ust.2, pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań
1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. Udział w kursach, warsztatach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, czy też umiejętności wychowawczych. Cały okres stażu.
Potwierdzenia udziału.
2. Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym. • Comiesięczna analiza wyników w nauce.
• Uczestnictwo w opracowaniu programu profilaktycznego szkoły.
• Organizowanie pomocy koleżeńskiej i indywidualna pomoc wychowankom.
• Objęcie szczególną troską uczniów słabych.
• Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do tych konkursów) i kołach zainteresowań.
• Przeciwdziałanie konfliktom w klasie.
• Podnoszenie znajomości obowiązków i praw ucznia.
• Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej.
• Przeciwdziałanie nałogom i uzależnieniom poprzez pracę uświadamiającą na godzinach do dyspozycji wychowawcy i pogadanki. Spotkania z pielęgniarką.
• Aktywne pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych. Wg potrzeb.



Cały okres stażu.


Cały okres stażu.

Cały okres stażu.



Cały okres stażu.

Cały okres stażu.


Cały okres stażu.



Wnioski do programu profilaktycznego szkoły.


Protokoły z konkursów.


Zapisy tematów w dzienniku.

Zapisy tematów w dzienniku.


3. Umiejętne stosowanie wiedzy z zakresu dydaktyki. Wprowadzenie nowych metod aktywizujących w pracy dydaktycznej. Cały okres stażu.
Konspekty lekcji.




§7 ust.2, pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

1. Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania szkoły. • Analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o Systemie Oświaty, Rozporządzenia MENiS dotyczących funkcjonowania oświaty, Statutu Szkoły, WSO i obowiązujących w placówce regulaminów.
• Opracowanie dokumentacji koniecznej do zaliczenia stażu. Na bieżąco.


IX 2014 Wniosek o rozpoczęcie stażu.
Plan rozwoju zawodowego.
Sprawozdanie.
Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego.
Zaświadczenie opiekuna stażu.
2. Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego i posługiwanie się przepisami systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w pracy nauczyciela. • Uczestnictwo w Radach Pedagogicznych
• Tworzenie planów wychowawczych, planów wynikowych skorelowanych z obowiązującymi regulacjami prawnymi.
• Praca w komisjach powoływanych w szkole.
• Organizacja imprez szkolnych i pozaszkolnych. Cały okres stażu.
Listy obecności.
Plany wychowawcze.
Plany wynikowe.
Sprawozdania.
Karty wycieczek.
Fotografie.

UWAGA! Opracowano zgodnie z rozporządzeniem MENiS z dnia 01 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. nr 260, poz. 2593) oraz rozporządzenia MENiS z dnia 14 listopada 2007 roku zmieniającego rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 16 listopada 2007 r. nr 214, poz. 1580).

Zatwierdzam do realizacji:

(data i podpis dyrektora szkoły) (podpis nauczyciela)
……………………. ………..........................
(nazwisko i imię) (miejscowość, data)

Wniosek nauczyciela kontraktowego o rozpoczęcie stażu

nauczyciel .........................................
(stopień awansu zawodowego)
............................................................
(nazwa szkoły oraz adres zamieszkania)

..........................................................

Do Pani
.........................................................
(imię i nazwisko)

Dyrektor

.........................................................
(nazwa szkoły)

.........................................................

Na podstawie Art. 9d ust.1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku - Karta Nauczyciela oraz Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli, zwracam się z prośbą o rozpoczęcie stażu z dniem 1września 2012 roku stażu trwającego
2 lata i 9 miesięcy, stanowiącego warunek nadania kolejnego stopnia awansu zawodowego.
Proszę o określenie zasad i sposobu odbywania stażu, terminu jego zakończenia oraz zapewnienie jego prawidłowego przebiegu.


Z poważaniem
....................................
(podpis nauczyciela)
Wyświetleń: 186


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.