AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Elżbieta Budzik, 2015-06-18
Tarnów

Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanego.

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Imię i nazwisko: mgr Elżbieta Budzik
Wykonywany zawód: nauczyciel wspomagający
Miejsce pracy: Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Tarnowie
Czas trwania stażu: 01.09.2012 – 31.05.2015

Wymagania dotyczące awansu zawodowego – ZADANIA
Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania

§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
1. Poznanie procedur awansu zawodowego:
• analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego
• przygotowanie planu rozwoju zawodowego
• dokumentowanie planu rozwoju
• przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy:
• poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia wewnętrznego i zewnętrznego
• aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki
• dokumentowanie pracy dydaktyczno – wychowawczej
• uczestniczenie w pracach organów szkoły, związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań.
IX 2012 r.
na bieżąco
maj 2015 r.
wniosek o rozpoczęcie stażu
plan rozwoju zawodowego
zaświadczenia, programy, scenariusze itp.
sprawozdanie
zaświadczenia
dzienniki lekcyjne, pozalekcyjne

§ 8 ust. 2 pkt. 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
1. Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w pracy pedagogicznej:
• prowadzenie dokumentacji przy pomocy komputera
• opracowywanie materiałów dydaktycznych, scenariuszy, referatów, planów itp. z wykorzystaniem komputera
• korzystanie z Internetu, komputerowych programów edukacyjnych i encyklopedii multimedialnych
• publikowanie scenariuszy, wpisów na stronach www, itp.
na bieżąco
pomoce dydaktyczne, karty pracy, testy, ankiety
konspekty, sprawozdania
adnotacje w dzienniku lekcyjnym
adresy stron www

§ 8 ust. 2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć
1. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami:
• obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli
• prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli
• opracowywanie i udostępnianie nauczycielom różnorodnych materiałów dydaktycznych
• praca w zespole samokształceniowym
na bieżąco
opracowane materiały
scenariusze
referaty, zapisy w dokumentacji szkolnej

§ 8 ust. 2 pkt. 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
1. Opracowanie i wdrożenie własnych programów:
• opracowanie i realizacja planu pracy z uczennicą niepełnosprawną ruchowo
• opracowanie programu zajęć dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
IX 2012 r.
okres stażu
program zajęć

§ 8 ust. 2 pkt. 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
1. Integracja środowiska szkolnego i lokalnego:
• organizowanie konkursów
• przygotowywanie imprez dla społeczności szkolnej i lokalnej
2. Udział w projekcie unijnym:
• koordynacja projektem oraz prowadzenie zajęć w ramach projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych”
3. Działalność kulturalna i wychowawcza:
• organizacja wyjść, wycieczek
• organizacja konkursów
• udział w akcjach
na bieżąco
zapisy w dokumentacji szkolnej
zdjęcia, program zajęć

§ 8 ust. 2 pkt. 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postepowania w sprawie nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
1.Współpraca z wychowawcą klasy oraz innymi nauczycielami pracującymi z uczennicą niepełnosprawną ruchowo :
• pomoc w organizacji lekcji, wyjść, wycieczek, imprez klasowych
2.Współpraca z nauczycielami pracującymi w szkole:
• współpraca z pedagogiem szkolnym
• uczestniczenie w zespołach samokształceniowych
3.Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną oraz instytucjami wspomagających pracę dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczą.
4.Udział w akcjach charytatywnych, społecznych, ekologicznych.
na bieżąco
konsultacje, potwierdzenia
notatki

§ 8 ust. 2 pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły
1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów:
• opis i analiza przypadku
okres stażu
opis i analiza przypadku



Niniejszy Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji w zakresie podejmowanych zadań, form ich realizacji, czy też dokumentowania, w zależności od wynikających potrzeb, przydzielonych zadań dodatkowych itp.





Zgłoś błąd    Wyświetleń: 282


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.