AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Żaneta Zdunek, 2015-05-04
Częstochowa

Zajęcia pozaszkolne, Konspekty

Scenariusz zajęć - Spotkanie w czasie deszczu.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH GRUPA 3-LATKI

PROWADZĄCA: ŻANETA ZDUNEK

TEMAT: Spotkanie w czasie deszczu

CEL OGÓLNY: Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi.

CELE OPERACYJNE:
- prawidłowo artykułuje dźwięki
- ilustruje piosenkę ruchem
- używa pojęć mały, duży, mniejszy, większy
- liczy w zakresie 4
- ozdabia parasol wspólnie z rodzicami
- prawidłowo wykonuje ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
- rozróżnia cztery kolory

CELE OGÓLNE W ODNIESIENIU DO RODZICÓW:
- tworzenie warunków do bezpośredniej obserwacji swojego dziecka na tle
grupy rówieśniczej
- wspomaganie rozwoju dziecka w pokonywaniu napotkanych trudności
- możliwość ujednolicenia oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych:
dom-przedszkole

METODA: słowna, oglądowa, praktycznego działania

FORMA PRACY: z całą grupą

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: tamburyno, rekwizyty do teatrzyku ( sylwety grzyba w trzech wielkościach, kotka, pieska, indyka, kozy, osła, gęsi, kaczki, żaby ) wycięte kolorowe parasolki, kształty do przyklejenia, tekturowe bilety do teatru.

PRZEBIEG DNIA

1. Powitanie grupy piosenką:
„Lubię Cię, a ty mnie,
Jak w rodzinie czuję się
Ja przytulę Cię i pobawię z tobą się
Ty mi powiesz lubię Cię”.

Dzieci łączą się w pary , tańczą w kółkach i śpiewają , naśladując ruchy nauczyciela.

2. Zabawa „Witamy się różnymi częściami ciała”
Nauczyciel mówi polecenia, a dzieci wykonują je:
witają się nasze paluszki, dłonie, łokcie, ramiona, kolana, stopy, czoła itd.

3. Zaproszenie dzieci do teatrzyku- rozdanie biletów w czterech kolorach( żółtym, zielonym, niebieskim, pomarańczowym). Dzieci zajmują miejsca w odpowiednim kolorze – nazywają swój kolor.

4. Przedstawienie teatrzyku za pomocą papierowych sylwet. Baśń wg. W. Sutiejewa „Spotkanie pod grzybkiem”.

Pewnego razu kotek wybrał się na spacer do lasu. Aż tu nagle zaczął padać gęsty deszcz ( kap, kap, kap ) – miał, miał, gdzie się schronić? Zobaczył kotek na polance grzybek. Podbiegł do niego i ukrył się pod jego kapeluszem. Siedzi, czeka ale deszcz leje i leje (plum, plum, plum )
Podpełzł do grzybka mokry szczeniaczek – hau, hau, kotku, wpuść mnie pod grzybek, bo bardzo zmokłem.
- Miał, miał – wejdź. I wpuścił szczeniaczka pod grzybek, a deszcz przybierał na sile. Biegnie obok grzybka indyk.
- Miał, miał, hau, hau, gdzie cię wpuścimy? Przecież tu nie ma miejsca!
- Gul, gul jakoś to będzie! W niewygodzie ale w zgodzie. Kotek i szczeniaczek posunęli się, wpuścili indyka pod grzybek. A deszcz wciąż leje i ani myśli przestać. A tu biegnie kózka i lamentuje: mee, mee, ojej przemokła kózka, kapie z jej boków i brody. Wpuście mnie pod grzybek, żeby odetchnąć i deszcz przeczekać.
- Miał, miał, hau, hau, gul, gul nie ma więcej miejsca.
- mee, mee, posuńcie się bardzo was proszę. Posunęli się wszyscy i znalazło się miejsce dla kózki. Za chwilę na polanę wbiegł osiołek. Zobaczył grzybek i prosi:
- Ia, ia wpuście mnie bo bardzo zmokłem.
- Miau, miau, hau,hau, gul, gul, mee,mee, nie ma miejsca.
- Ia, ia – wpuście mnie choć trochę, może się zmieszczę. I zwierzątka zrobiły miejsce dla osiołka. Wtem na polanę wbiegł baranek i zobaczył grzyb.
– Bee, bee, schowajcie mnie. Lis mnie ściga, poratujcie. Zwierzęta posunęły się i ukryły baranka, i lis nie znalazł go. A tu przez polanę idą gąska i kaczka i dziwią się: Gęgu, gęgu, kwa, kwa, jak można nie lubić wody? A tymczasem deszcz ustał i wyjrzało słonko. Wszyscy wyszli spod grzybka, cieszą się. Kotek zamyślił się i mówi:
- miau, miau, jak to się stało, że najpierw mnie samemu było ciasno, a potem zmieściliśmy się wszyscy?
- Hau, hau, miau, miau, gul, gul, mee, mee, ia, ia, bee, bee, gęgu, gęgu, kwa, kwa. Jak to się stało?
- Kum, kum, rech, rech – zaśmiała się żabka, która siedziała na kapeluszu grzybka.
– Ech wy głowy głowy. Grzyb przecież...-urwała w pół zdania i zniknęła w trawie. Zwierzęta spojrzały na grzyb i od razu się domyśliły.
A czy wy też się domyśleliście?

5. Rozmowa na temat opowiadania.
Dzieci z pomocą nauczyciela wyjaśniają, co stało się z grzybem (urósł) i co miało na to wpływ (deszcz). Próbują wyjaśnić do czego deszcz jest potrzebny.

6. Zabawa językowa „Co robi deszcz?"
Dzieci próbują odpowiedzieć na pytanie np. pada, leje, kapie, kropi, siąpi, szumi, moczy, stuka.

7. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Zwierzątka”
Dzieci poruszają się po sali przy dźwiękach tamburyna. Podczas przerwy w grze nauczycielka udając , że czaruje podaje nazwę zwierzątka. Dzieci naśladują jego głos i poruszanie się.

8. Ćwiczenia grafotomotoryczne połączone z rozwijaniem mowy i rytmu:
„deszczyk pada, deszczyk pada,
parasolka się rozkłada.
Chmurki małe się spotkały
i cichutko rozmawiały.
Deszczyk pada mały, wielki,
a w kałużach są bąbelki."
Dzieci powtarzają za nauczycielem rymowankę i próbują zilustrować ją, wykonując palcem w powietrzu odpowiednie ruchy.

9. Zabawa rozluźniająca „Masaż pleców"
Dzieci proszą swoich rodziców na dywan. Nauczyciel mówi rymowankę, a rodzice wykonują dzieciom masaż palcami na plecach. Później następuje zamiana.


10. Praca manualna „Niezwykłe parasolki"
Dzieci wspólnie z rodzicami ozdabiają różnokolorowe parasolki przyklejając ozdoby. Po wykonaniu pracy oglądają i ozdabiają parasolkami sale.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 618


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.