Katalog

Wanda Zakrzewska, 2015-05-04
Żuromin

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego.

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Informacje o nauczycielu

imię i nazwisko: mgr Wanda Małgorzata Zakrzewska
data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012 r.
czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
planowany termin zakończenia stażu: 31.05.2015 r.
miejsce zatrudnienia: Gimnazjum nr 2 w Żurominie
nauczany przedmiot: język angielski
na stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany

Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni
awansu zawodowego przez nauczycieli.
(Dz. U. Nr 260, poz. 2593 z późn. zm.)

Zadania do wykonania
Formy i sposoby realizacji
Termin realizacji
Sposób dokumentowania
§ 7 ust. 1 pkt. 1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego
Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym.
- Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej Lista obecności
Praca w komisjach/zespołach zadaniowych
powołanych przez Dyrektora Szkoły - Sporządzanie protokołów
posiedzeń Rady Pedagogicznej W okresie trwania stażu
( zgodnie z kolejnością) Potwierdzenia/ Protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej
Uczestniczenie w pracach Zespołu Nauczycieli Języków Obcych - Uczestnictwo i przygotowanie uczniów do konkursów międzyszkolnych
- Organizacja konkursów i imprez szkolnych oraz
międzyszkolnych
Według potrzeb
Według harmonogramu
Potwierdzenia Zaświadczenia/Dyplomy
Uczestniczenie w pracach różnych zespołów organizujących życie szkoły
-Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść poza szkolnych.
- Udział w realizacji gimnazjalnych projektów edukacyjnych
Według potrzeb
Cały okres stażu
Sprawozdania z organizowanych imprez szkolnych/ Fotografie
Współpraca z Samorządem Uczniowskim
- Sprawowanie opieki podczas zabaw szkolnych (dyskotek)
- Współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych i różnorodnych imprez
Według potrzeb
Sprawozdania z organizowanych imprez szkolnych
§ 7 ust. 1 pkt. 2
Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.
Poszerzanie wiedzy
i umiejętności dydaktycznych
-Udział w wewnątrzszkolnym systemie doskonalenia nauczycieli
-Udział w konferencjach, warsztatach metodycznych dla nauczycieli j. angielskiego
-Udział w zewnętrznych formach doskonalenia Cały okres stażu Zaświadczenia/Dyplomy
Samodzielne pogłębianie wiedzy
i umiejętności zawodowych - Gromadzenie, studiowanie czasopism i literatury związanej z nauczanym przedmiotem
- Lektura prasy pedagogicznej, poznawanie najnowszych opracowań dotyczących nauczanego przedmiotu
- Studiowanie literatury pomocnej w rozwiązywaniu problemów wychowawczych Cały okres stażu Autorefleksja/ Notatki własne
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu -Udział w obserwacji zajęć Dwa razy w roku Plany lekcji i karty obserwacji
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, dyrektora -Opracowanie scenariusza zajęć, konsultacja, analiza Według harmonogramu Scenariusze zajęć
Uczestniczenie w lekcjach i zajęciach otwartych - Udział w obserwacji zajęć Cały okres stażu Notatki z obserwacji
Przeprowadzenie zajęć otwartych - Przygotowanie scenariusza zajęć Cały okres stażu ankieta ewaluacyjna
§ 7 ust. 1 pkt 3
Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty z uwzględnieniem specyfiki typu
i rodzaju szkoły, w której odbywa się staż
Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły - Znajomość dokumentów szkolnych (Statut Szkoły,
Wewnątrzszkolny System Oceniania, Szkolny Program
Wychowawczy i Profilaktyczny)
- Znajomość przepisów Bezpieczeństwa i Higieny Pracy
Cały okres stażu
Notatki/Potwierdzenia opiekuna stażu
Poznanie przepisów prawa odnoszących się do procedury awansu zawodowego
Analiza:
- Karta Nauczyciela (Dz.U. 2006 Nr 97 poz. 674 z późn. zm.)
-Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz. 2593 z późn. zm.)
VIII-IX.2012
Prawidłowa dokumentacja stażu
Poznanie przepisów prawa oświatowego
- Analiza dokumentacji:
Rozporządzenie MEN z dnia
1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Karta Nauczyciela, Ustawa
o systemie oświaty
- Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Notatki/Spis zebranych pozycji/Własna komputerowa baza
Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego poprzez udział w radach pedagogicznych i spotkaniach zespołu przedmiotowego nauczycieli języków obcych - Analiza istniejącej dokumentacji. Propozycje aktualizowania istniejących zapisów wynikające z aktualnych potrzeb.
doraźnie Przedmiotowy System Oceniania z Języków Obcych
§ 7 ust. 2 pkt. 1
Wykazanie umiejętności organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy,
analizowania, ewaluacji i dokumentowania własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania stosownych korekt w tym działaniu
Zapoznanie się z przepisami dotyczącymi procedury awansu zawodowego -Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli:
- Karta Nauczyciela (Dz.U. 2006 Nr 97 poz. 674 z późn. zm.)
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez
nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz. 2593 z późn. zm.) Wrzesień 2012 Wniosek o rozpoczęcie stażu/
Plan rozwoju zawodowego
Prawidłowe prowadzenie dokumentacji przebiegu realizacji planu zawodowego
-Gromadzenie zaświadczeń, świadectw, scenariuszy
-Przygotowanie końcowego sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
-Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego
Cały okres stażu
IV-V. 2015 -Pełna dokumentacja odbytego stażu
-Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
-Wniosek
Współpraca z opiekunem stażu
- Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy.
- Ustalenie terminów spotkań
z opiekunem.
- Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji.
- Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza
- Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.
IX. 2012
Kontrakt
Notatki
Tworzenie własnego warsztatu pracy -Tworzenie własnych pomocy dydaktycznych, testów, konkursów
-Tworzenie bazy łączy do stron WWW z materiałami dydaktycznymi
- Gromadzenie i studiowanie czasopism, literatury fachowej,
poradników metodycznych
Cały okres stażu
Spis zebranych pozycji
Baza łączy
Własna biblioteczka
Doskonalenie własnego warsztatu pracy
- Doskonalenie planów dydaktycznych i wychowawczych, PSO
- Dostosowywanie zadań i metod pracy do możliwości uczniów
- Wymiana doświadczeń
z innymi nauczycielami:
-Uczestnictwo w lekcjach otwartych
-Przygotowanie lekcji otwartych dla innych nauczycieli
-Uczestnictwo w pracach zespołu nauczycieli języków obcych
Cały okres stażu Plany dydaktyczne/
Plany wychowawcze/
PSO
Scenariusze lekcji
Publikowanie własnych prac - Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie WWW
- Publikacja scenariuszy lekcji
- Publikacja regulaminów konkursów
Cały okres stażu Publikacje na stronach WWW
Prowadzenie dokumentacji szkolnej - Prowadzenie dzienników lekcyjnych
- Prowadzenie dzienników pozalekcyjnych Cały okres stażu Zapisy w dzienniku
Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów
- Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka obcego
- Opracowanie narzędzi służących badaniu osiągnięć uczniów
- Doskonalenie form pracy z uczniami w celu osiągnięcia wyższych
wyników Cały okres stażu
Fragmenty sprawozdań z egzaminu gimnazjalnego OKE
Testy/Arkusze diagnozujące

Dokonanie ewaluacji własnych działań wychowawczych i dydaktycznych -Przygotowanie i przeprowadzenie ankiet wśród uczniów 06/2013
06/2014 Opracowanie wyników ankiet dydaktycznych
§ 7 ust. 2 pkt. 2
Wykazanie umiejętności uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych
i cywilizacyjnych
Zdobywanie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów
- Rozmowy indywidualne z uczniami i rodzicami
- Systematyczna współpraca z dyrektorem szkoły,rodzicami,
wychowawcami i pedagogiem szkolnym
- Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno –Pedagogicznej
- Poznawanie środowiska uczniów - diagnoza potrzeb, zainteresowań i oczekiwań
Według harmonogramu szkolnego i w zależności od potrzeb
Zapisy w dzienniku
Potwierdzenia
Potwierdzenia
Notatki własne/Ankiety

Współorganizowanie uroczystości i imprez szkolnych - Aktywne uczestniczenie w realizacji zadań opracowanych w harmonogramie szkoły na dany rok szkolny
-Przygotowanie przedstawień wraz z innymi nauczycielami
- Pomoc w przygotowaniu plakatów okolicznościowych związanych z życiem szkoły
-Przygotowanie gazetek ściennych w klasie językowej Według terminarza
Cały okres stażu
Doraźnie
Doraźnie
Fotografie
Scenariusze
Fotografie
Fotografie
Indywidualizacja nauczania
- Objęcie opieką uczniów z trudnościami edukacyjnymi
- Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy, udziału w konkursach i kołach zainteresowań
Cały okres stażu
Dziennik zajęć pozalekcyjnych/
Program zajęć dodatkowych

Organizowanie wycieczek dydaktycznych i upowszechnianie kultury teatralnej i filmowej - Wyjazdy do kina i teatru Według potrzeb Karty wycieczek/
Fotografie
§ 7 ust. 2 pkt. 3
Wykazanie umiejętności wykorzystania w swojej pracy technologii komputerowej
i informacyjnej
Doskonalenie i podniesienie umiejętności korzystania z narzędzi technologii komputerowej i informacyjnej - Udział w szkoleniach z zakresu obsługi komputera i nowoczesnych technologii informacyjnych
- Pogłębienie znajomościdotychczas stosowanych
programów komputerowych
Cały okres stażu
Zaświadczenia
Wykorzystanie technologii informatycznej - Opracowywanie ćwiczeń,
scenariuszy lekcji, materiałów
dydaktycznych
- Opracowanie dokumentacji szkolnej (np. planów dydaktycznych, rozkładów materiału, zestawień, sprawozdań)
- Prowadzenie lekcji w komputerowej pracowni językowej
- Przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową
- Motywowanie uczniów do realizacji zadanych prac w formie multimedialnej i przekazywania pocztą elektroniczną
- Dokumentowanie przebiegu stażu
- Nawiązanie kontaktu oraz wymiany e-maili z uczniami z krajów anglojęzycznych
- Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, projektora
Cały okres stażu
Zestaw materiałów dydaktycznych
Plany dydaktyczne/
Sprawozdania
Prezentacje multimedialne/
Zdjęcia
Przykładowe prace uczniów
Dokumentacja przebiegu stażu
Prezentacje multimedialne
Wykorzystanie serwisów internetowych - Zapoznanie uczniów z dostępnymi serwisami do nauki języka angielskiego
- Analiza zmian w prawie oświatowym
- Analiza przepisów prawa oświatowego, w tym także poprzez korzystanie z
bazy Internetowego Systemu Aktów Prawnych (www.isip.sejm.gov.pl)
- Gromadzenie wybranych aktów prawa oświatowego w formie elektronicznej
Cały okres stażu
Spis zebranych pozycji/Własna baza danych
Publikacje w Internecie (Publikacje edukacyjne www.publikacje.edu.pl):
- publikacja w Internecie planu rozwoju zawodowego
- umieszczanie w Internecie materiałów dydaktycznych własnego autorstwa IX.2012

Cały okres stażu
Zaświadczenia/
Strona internetowa
www.publikacje.edu.pl
§ 7 ust. 2 pkt. 4
Wykazanie znajomości zagadnień z psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie specyfiki zadań realizowanych przez nauczyciela
Samokształcenie w
zakresie psychologii,
pedagogiki i dydaktyki
przedmiotu - Studiowanie literatury, czasopism fachowych, portali internetowych
- Znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego
- Aktywna praca nad samokształceniem
Cały okres stażu Notatki
Doskonalenie warsztatu pracy pedagogicznej poprzez aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły -Udział w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu z zakresu psychologii, pedagogiki oraz metodyki nauczania
Cały okres stażu
Zaświadczenia/Dyplomy
Współpraca z dyrektorem, gronem pedagogicznym i pedagogiem szkolnym w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno- wychowawczych
- Posiedzenia Rady pedagogicznej, spotkania zespołów nauczycieli poświęcone problemom dydaktyczno-wychowawczym Cały okres stażu
Potwierdzenia

Współpraca z rodzicami poprzez indywidualne kontakty - Rozmowy podczas wywiadówek oraz indywidualnych wizyt rodziców
Cały okres stażu
Zapisy w dzienniku

Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie nauczania, sprawdzania i oceniania uczniów - Tworzenie testów, zadań, scenariuszy lekcji
Cały okres stażu
Zapisy w dzienniku/Testy/Zadania/ Konspekty lekcji

Udzielanie pomocy dydaktycznej uczniom z trudnościami w nauce i opieka nad uczniami zdolnymi w ramach zajęć dodatkowych - Prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów zdolnych i z trudnościami w nauce
- Diagnozowanie możliwości uczniów, problemów w nauce i ich przyczyn Cały okres stażu Przykładowe materiały
§ 7 ust. 2 pkt. 5
Poznanie przepisów dotyczących systemów oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż, oraz wykazanie umiejętności posługiwania się tymi przepisami
Poznanie przepisów prawa oświatowego, w tym dotyczących awansu na nauczyciela mianowanego
- Analiza przepisów prawa oświatowego tj. Karta
Nauczyciela, rozporządzenia MEN
Cały okres stażu
Prawidłowa dokumentacja stażu
Praca w komisjach egzaminacyjnych podczas egzaminu gimnazjalnego
- Zapoznawanie się z przepisami dotyczącymi prawidłowego działania komisji egzaminacyjnych i wypełnianie zadań zgodnie z nimi
IV. 2013/
IV. 2014/
IV.2015
Protokoły egzaminu
Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z przepisami prawa
- Systematyczne i rzetelne uzupełnianie dokumentacji Cały okres stażu Dzienniki lekcyjne i pozalekcyjne
Opracowanie planów dydaktycznych, wychowawczych i PSO - Analizowanie i aktualizowanie planów zgodnie z potrzebami VIII-IX.2012/ VIII-IX.2013/ VIII-IX.2014
Plany dydaktyczne/Plany wychowawcze/PSO

Studiowanie zasad organizacji i funkcjonowania szkoły - Analiza dokumentacji szkolnej
Cały okres stażu
Potwierdzenie opiekuna stażu




Wyświetleń: 403


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.