Katalog Wanda Zakrzewska, 2015-05-04 Żuromin Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Informacje o nauczycielu imię i nazwisko: mgr Wanda Małgorzata Zakrzewska data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012 r. czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy planowany termin zakończenia stażu: 31.05.2015 r. miejsce zatrudnienia: Gimnazjum nr 2 w Żurominie nauczany przedmiot: język angielski na stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. (Dz. U. Nr 260, poz. 2593 z późn. zm.) Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania § 7 ust. 1 pkt. 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym. - Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej Lista obecności Praca w komisjach/zespołach zadaniowych powołanych przez Dyrektora Szkoły - Sporządzanie protokołów posiedzeń Rady Pedagogicznej W okresie trwania stażu ( zgodnie z kolejnością) Potwierdzenia/ Protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej Uczestniczenie w pracach Zespołu Nauczycieli Języków Obcych - Uczestnictwo i przygotowanie uczniów do konkursów międzyszkolnych - Organizacja konkursów i imprez szkolnych oraz międzyszkolnych Według potrzeb Według harmonogramu Potwierdzenia Zaświadczenia/Dyplomy Uczestniczenie w pracach różnych zespołów organizujących życie szkoły -Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść poza szkolnych. - Udział w realizacji gimnazjalnych projektów edukacyjnych Według potrzeb Cały okres stażu Sprawozdania z organizowanych imprez szkolnych/ Fotografie Współpraca z Samorządem Uczniowskim - Sprawowanie opieki podczas zabaw szkolnych (dyskotek) - Współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych i różnorodnych imprez Według potrzeb Sprawozdania z organizowanych imprez szkolnych § 7 ust. 1 pkt. 2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. Poszerzanie wiedzy i umiejętności dydaktycznych -Udział w wewnątrzszkolnym systemie doskonalenia nauczycieli -Udział w konferencjach, warsztatach metodycznych dla nauczycieli j. angielskiego -Udział w zewnętrznych formach doskonalenia Cały okres stażu Zaświadczenia/Dyplomy Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych - Gromadzenie, studiowanie czasopism i literatury związanej z nauczanym przedmiotem - Lektura prasy pedagogicznej, poznawanie najnowszych opracowań dotyczących nauczanego przedmiotu - Studiowanie literatury pomocnej w rozwiązywaniu problemów wychowawczych Cały okres stażu Autorefleksja/ Notatki własne Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu -Udział w obserwacji zajęć Dwa razy w roku Plany lekcji i karty obserwacji Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, dyrektora -Opracowanie scenariusza zajęć, konsultacja, analiza Według harmonogramu Scenariusze zajęć Uczestniczenie w lekcjach i zajęciach otwartych - Udział w obserwacji zajęć Cały okres stażu Notatki z obserwacji Przeprowadzenie zajęć otwartych - Przygotowanie scenariusza zajęć Cały okres stażu ankieta ewaluacyjna § 7 ust. 1 pkt 3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa się staż Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły - Znajomość dokumentów szkolnych (Statut Szkoły, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Szkolny Program Wychowawczy i Profilaktyczny) - Znajomość przepisów Bezpieczeństwa i Higieny Pracy Cały okres stażu Notatki/Potwierdzenia opiekuna stażu Poznanie przepisów prawa odnoszących się do procedury awansu zawodowego Analiza: - Karta Nauczyciela (Dz.U. 2006 Nr 97 poz. 674 z późn. zm.) -Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz. 2593 z późn. zm.) VIII-IX.2012 Prawidłowa dokumentacja stażu Poznanie przepisów prawa oświatowego - Analiza dokumentacji: Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty - Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego Cały okres stażu Cały okres stażu Notatki/Spis zebranych pozycji/Własna komputerowa baza Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego poprzez udział w radach pedagogicznych i spotkaniach zespołu przedmiotowego nauczycieli języków obcych - Analiza istniejącej dokumentacji. Propozycje aktualizowania istniejących zapisów wynikające z aktualnych potrzeb. doraźnie Przedmiotowy System Oceniania z Języków Obcych § 7 ust. 2 pkt. 1 Wykazanie umiejętności organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, analizowania, ewaluacji i dokumentowania własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania stosownych korekt w tym działaniu Zapoznanie się z przepisami dotyczącymi procedury awansu zawodowego -Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli: - Karta Nauczyciela (Dz.U. 2006 Nr 97 poz. 674 z późn. zm.) - Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz. 2593 z późn. zm.) Wrzesień 2012 Wniosek o rozpoczęcie stażu/ Plan rozwoju zawodowego Prawidłowe prowadzenie dokumentacji przebiegu realizacji planu zawodowego -Gromadzenie zaświadczeń, świadectw, scenariuszy -Przygotowanie końcowego sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego -Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego Cały okres stażu IV-V. 2015 -Pełna dokumentacja odbytego stażu -Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego -Wniosek Współpraca z opiekunem stażu - Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy. - Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. - Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji. - Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza - Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. IX. 2012 Kontrakt Notatki Tworzenie własnego warsztatu pracy -Tworzenie własnych pomocy dydaktycznych, testów, konkursów -Tworzenie bazy łączy do stron WWW z materiałami dydaktycznymi - Gromadzenie i studiowanie czasopism, literatury fachowej, poradników metodycznych Cały okres stażu Spis zebranych pozycji Baza łączy Własna biblioteczka Doskonalenie własnego warsztatu pracy - Doskonalenie planów dydaktycznych i wychowawczych, PSO - Dostosowywanie zadań i metod pracy do możliwości uczniów - Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami: -Uczestnictwo w lekcjach otwartych -Przygotowanie lekcji otwartych dla innych nauczycieli -Uczestnictwo w pracach zespołu nauczycieli języków obcych Cały okres stażu Plany dydaktyczne/ Plany wychowawcze/ PSO Scenariusze lekcji Publikowanie własnych prac - Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie WWW - Publikacja scenariuszy lekcji - Publikacja regulaminów konkursów Cały okres stażu Publikacje na stronach WWW Prowadzenie dokumentacji szkolnej - Prowadzenie dzienników lekcyjnych - Prowadzenie dzienników pozalekcyjnych Cały okres stażu Zapisy w dzienniku Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów - Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka obcego - Opracowanie narzędzi służących badaniu osiągnięć uczniów - Doskonalenie form pracy z uczniami w celu osiągnięcia wyższych wyników Cały okres stażu Fragmenty sprawozdań z egzaminu gimnazjalnego OKE Testy/Arkusze diagnozujące Dokonanie ewaluacji własnych działań wychowawczych i dydaktycznych -Przygotowanie i przeprowadzenie ankiet wśród uczniów 06/2013 06/2014 Opracowanie wyników ankiet dydaktycznych § 7 ust. 2 pkt. 2 Wykazanie umiejętności uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Zdobywanie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów - Rozmowy indywidualne z uczniami i rodzicami - Systematyczna współpraca z dyrektorem szkoły,rodzicami, wychowawcami i pedagogiem szkolnym - Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno –Pedagogicznej - Poznawanie środowiska uczniów - diagnoza potrzeb, zainteresowań i oczekiwań Według harmonogramu szkolnego i w zależności od potrzeb Zapisy w dzienniku Potwierdzenia Potwierdzenia Notatki własne/Ankiety Współorganizowanie uroczystości i imprez szkolnych - Aktywne uczestniczenie w realizacji zadań opracowanych w harmonogramie szkoły na dany rok szkolny -Przygotowanie przedstawień wraz z innymi nauczycielami - Pomoc w przygotowaniu plakatów okolicznościowych związanych z życiem szkoły -Przygotowanie gazetek ściennych w klasie językowej Według terminarza Cały okres stażu Doraźnie Doraźnie Fotografie Scenariusze Fotografie Fotografie Indywidualizacja nauczania - Objęcie opieką uczniów z trudnościami edukacyjnymi - Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy, udziału w konkursach i kołach zainteresowań Cały okres stażu Dziennik zajęć pozalekcyjnych/ Program zajęć dodatkowych Organizowanie wycieczek dydaktycznych i upowszechnianie kultury teatralnej i filmowej - Wyjazdy do kina i teatru Według potrzeb Karty wycieczek/ Fotografie § 7 ust. 2 pkt. 3 Wykazanie umiejętności wykorzystania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej Doskonalenie i podniesienie umiejętności korzystania z narzędzi technologii komputerowej i informacyjnej - Udział w szkoleniach z zakresu obsługi komputera i nowoczesnych technologii informacyjnych - Pogłębienie znajomościdotychczas stosowanych programów komputerowych Cały okres stażu Zaświadczenia Wykorzystanie technologii informatycznej - Opracowywanie ćwiczeń, scenariuszy lekcji, materiałów dydaktycznych - Opracowanie dokumentacji szkolnej (np. planów dydaktycznych, rozkładów materiału, zestawień, sprawozdań) - Prowadzenie lekcji w komputerowej pracowni językowej - Przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową - Motywowanie uczniów do realizacji zadanych prac w formie multimedialnej i przekazywania pocztą elektroniczną - Dokumentowanie przebiegu stażu - Nawiązanie kontaktu oraz wymiany e-maili z uczniami z krajów anglojęzycznych - Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, projektora Cały okres stażu Zestaw materiałów dydaktycznych Plany dydaktyczne/ Sprawozdania Prezentacje multimedialne/ Zdjęcia Przykładowe prace uczniów Dokumentacja przebiegu stażu Prezentacje multimedialne Wykorzystanie serwisów internetowych - Zapoznanie uczniów z dostępnymi serwisami do nauki języka angielskiego - Analiza zmian w prawie oświatowym - Analiza przepisów prawa oświatowego, w tym także poprzez korzystanie z bazy Internetowego Systemu Aktów Prawnych (www.isip.sejm.gov.pl) - Gromadzenie wybranych aktów prawa oświatowego w formie elektronicznej Cały okres stażu Spis zebranych pozycji/Własna baza danych Publikacje w Internecie (Publikacje edukacyjne www.publikacje.edu.pl): - publikacja w Internecie planu rozwoju zawodowego - umieszczanie w Internecie materiałów dydaktycznych własnego autorstwa IX.2012 Cały okres stażu Zaświadczenia/ Strona internetowa www.publikacje.edu.pl § 7 ust. 2 pkt. 4 Wykazanie znajomości zagadnień z psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie specyfiki zadań realizowanych przez nauczyciela Samokształcenie w zakresie psychologii, pedagogiki i dydaktyki przedmiotu - Studiowanie literatury, czasopism fachowych, portali internetowych - Znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego - Aktywna praca nad samokształceniem Cały okres stażu Notatki Doskonalenie warsztatu pracy pedagogicznej poprzez aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły -Udział w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu z zakresu psychologii, pedagogiki oraz metodyki nauczania Cały okres stażu Zaświadczenia/Dyplomy Współpraca z dyrektorem, gronem pedagogicznym i pedagogiem szkolnym w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno- wychowawczych - Posiedzenia Rady pedagogicznej, spotkania zespołów nauczycieli poświęcone problemom dydaktyczno-wychowawczym Cały okres stażu Potwierdzenia Współpraca z rodzicami poprzez indywidualne kontakty - Rozmowy podczas wywiadówek oraz indywidualnych wizyt rodziców Cały okres stażu Zapisy w dzienniku Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie nauczania, sprawdzania i oceniania uczniów - Tworzenie testów, zadań, scenariuszy lekcji Cały okres stażu Zapisy w dzienniku/Testy/Zadania/ Konspekty lekcji Udzielanie pomocy dydaktycznej uczniom z trudnościami w nauce i opieka nad uczniami zdolnymi w ramach zajęć dodatkowych - Prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów zdolnych i z trudnościami w nauce - Diagnozowanie możliwości uczniów, problemów w nauce i ich przyczyn Cały okres stażu Przykładowe materiały § 7 ust. 2 pkt. 5 Poznanie przepisów dotyczących systemów oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż, oraz wykazanie umiejętności posługiwania się tymi przepisami Poznanie przepisów prawa oświatowego, w tym dotyczących awansu na nauczyciela mianowanego - Analiza przepisów prawa oświatowego tj. Karta Nauczyciela, rozporządzenia MEN Cały okres stażu Prawidłowa dokumentacja stażu Praca w komisjach egzaminacyjnych podczas egzaminu gimnazjalnego - Zapoznawanie się z przepisami dotyczącymi prawidłowego działania komisji egzaminacyjnych i wypełnianie zadań zgodnie z nimi IV. 2013/ IV. 2014/ IV.2015 Protokoły egzaminu Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z przepisami prawa - Systematyczne i rzetelne uzupełnianie dokumentacji Cały okres stażu Dzienniki lekcyjne i pozalekcyjne Opracowanie planów dydaktycznych, wychowawczych i PSO - Analizowanie i aktualizowanie planów zgodnie z potrzebami VIII-IX.2012/ VIII-IX.2013/ VIII-IX.2014 Plany dydaktyczne/Plany wychowawcze/PSO Studiowanie zasad organizacji i funkcjonowania szkoły - Analiza dokumentacji szkolnej Cały okres stażu Potwierdzenie opiekuna stażu Wyświetleń: 403
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |