Katalog Aneta Rybowicz, 2015-05-04 Gliwice Plastyka, Konspekty Instrumenty perkusyjne.KONSPEKT ZAJĘĆ MUZYCZNYCH Klasa: IVc Czas trwania:45 min. TEMAT ZAJĘĆ: Instrumenty perkusyjne. Podział oraz słuchowe rozróżnianie barw instrumentów. Zagadnienia programowe: - znajomość nazw instrumentów perkusyjnych melodycznych i niemelodycznych - słuchowe rozróżnianie barw instrumentów Cele szczegółowe: - w zakresie wiedzy: uczeń: zna termin: gestodźwięki zna najstarsze instrumenty perkusyjne zna różne źródła dźwięku instrumentów perkusyjnych zna nazwy instrumentów, które wchodzą w skład instrumentów perkusyjnych melodycznych i niemelodycznych zna wygląd i budowę instrumentów perkusyjnych dzięki zamieszczonym w podręczniku reprodukcją obrazów zna technikę gry na poszczególnych instrumentach perkusyjnych zna brzmienie poszczególnych instrumentów perkusyjnych dzięki muzycznej prezentacji zna sposób wykonania prostego instrumentu perkusyjnego - w zakresie umiejętności: uczeń: potrafi zaprezentować gesty wywołujące dźwięk - gestodźwięki wie jakie były najstarsze instrumenty perkusyjne potrafi wyjaśnić skąd pochodzi źródło dźwięku w poszczególnym instrumencie potrafi wymienić instrumenty wchodzące w skład instrumentów perkusyjnych melodycznych i niemelodycznych potrafi opisać wygląd i budowę poszczególnych instrumentów perkusyjnych potrafi zaprezentować technikę gry na poszczególnych instrumentach potrafi rozróżnić brzmienia omawianych instrumentów perkusyjnych potrafi wykonać prosty instrument perkusyjny - w zakresie postawy: uczeń: rozwija i kształtuje swoje zainteresowania związane z muzyką rozwija wyobraźnię muzyczną pobudza rozwój intelektualny poprzez różne formy kontaktu z muzyką rozwija wrażliwość muzyczną kształtuje świadomy odbiór muzyki Metoda: analityczno - percepcyjna Forma: percepcja muzyki Środki dydaktyczne: płyta z przykładami brzmień poszczególnych instrumentów, odtwarzacz CD. Literatura: U. Smoczyńska, K. Jakóbczak-Drążek Muzyka i My 4 PRZEBIEG ZAJĘĆ Część wstępna: powitanie sprawdzenie listy obecności zapisanie tematu lekcji na tablicy odczytanie z podręcznika wiadomości dotyczących pierwszego instrumentu muzycznego, którym było ciało człowieka tzn. ruchy, gesty które wywoływały dźwięk - gestodźwięki (P.s.19) zaproszenie uczniów do prezentacji gestodźwięków Część właściwa: odczytanie z podręcznika wiadomości dotyczących pochodzenia źródła dźwięku poszczególnych instrumentów perkusyjnych, techniki gry, wyglądu i budowy - prezentacja zamieszczonych w podręczniku reprodukcji zdjęć (s.20-22) Sporządzanie na bieżąco notatki pod tematem lekcji prezentacja muzyczna brzmień danych instrumentów perkusyjnych Część końcowa: uzupełnienie zeszytu ćwiczeń (s.14-15) w celu utrwalenia zdobytych wiadomości zadanie domowe: samodzielne wykonanie prostego instrumentu perkusyjnego według opisu w zeszycie ćwiczeń ocena aktywności uczniów na lekcji pożegnanie UWAGI O REALIZACJI: - prezentacja muzyczna przedstawiająca brzmienia danego instrumentu perkusyjnego omawianego przez nauczyciela, daje uczniowi pełniejszy obraz i wyobrażenie omawianego zagadnienia. Prezentacja muzyczna pozwala na łatwiejsze i bardziej przejrzyste zapamiętanie przekazywanych wiadomości na temat poszczególnych instrumentów. - w dużym stopniu zapamiętanie przekazywanych wiadomości ułatwione jest dzięki licznym zdjęciom zamieszczonym w podręczniku, przedstawiającym wygląd i zewnętrzną budowę omawianych instrumentów perkusyjnych, dlatego powinno się zwracać na nie uwagę ucznia. - ponieważ dużo jest nowych treści przekazywanych na lekcji, w celu ich łatwiejszego zapamiętania, proponuję pomoc w sporządzeniu przejrzystej i zwięzłej notatki, która z pewnością ułatwi zapamiętanie najważniejszych wiadomości z lekcji. Wyświetleń: 538
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |