Katalog Marcin Wrotyński, 2015-04-28 Słupsk Informatyka, Plany rozwoju zawodowego M.Wrotyński: Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego.Plan rozwoju zawodowego mgr Marcina Wrotyńskiego nauczyciela kontraktowego w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 10 im. Polonii w Słupsku ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Marcin Wrotyński Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 10 im. Polonii w Słupsku Stanowisko: nauczyciel informatyki i zajęć komputerowych Posiadane kwalifikacje: Studia magisterskie na kierunku: Matematyka z informatyką, specjalność: Zastosowanie informatyki Studia licencjackie na kierunku: Zarządzanie, specjalność: Zarządzanie przedsiębiorstwem Kurs Administratora Sieci Komputerowych TERMINARZ: Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012r. Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego: ................. Termin dokonania oceny dorobku zawodowego za okres stażu: .................................... Termin złożenia wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego: .......................... Termin posiedzenia Komisji Kwalifikacyjnej: ................................................................ Termin nadania stopnia nauczyciela mianowanego: ....................................................... Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2015r. CEL GŁÓWNY: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO § 7 ust. 2 pkt. 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dowody realizacji I. Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego 1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia). 2. Zapoznanie z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych i portalach edukacyjnych 3. Analiza dokumentacji związanej z funkcjonowaniem i organizacją szkoły (Statut Szkoły, WSO, Program Wychowawczy) - poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu - zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły Plan Rozwoju Zawodowego - rejestr przeanalizowanych przepisów - plan rozwoju zintegrowany z dokumentami szkoły II. Współpraca z opiekunem stażu 1. Ustalenie zasad współpracy 2. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu 3. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu 4.Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Wrzesień 2012 cały okres stażu cały okres stażu maj 2015 - kontrakt - przykładowe scenariusze zajęć, arkusze obserwacji - sprawozdanie III. Organizacja i doskonalenie własnego warsztatu pracy 1. Dokonywanie ewaluacji planów dydaktycznych 2. Analiza wyników nauczania i wyciąganie wniosków do dalszej pracy 3. Wdrażanie aktywizujących metod nauczania 4.Opracowanie sprawdzianów 5. Wykonywanie pomocy dydaktycznych(gazetki, prezentacje multimedialne, testy) 6. Starania o zakup nowych pomocy dydaktycznych 7. Udział w zajęciach realizowanych przez innych nauczycieli w miarę potrzeb cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu - plany wynikowe - testy, sprawdziany - scenariusze zajęć - testy sprawdziany - pomoce dydaktyczne - arkusze hospitacyjne III. Popularyzacja wiedzy z własnego przedmiotu 1. Organizowanie konkursów szkolnych. 2. Urządzanie wystaw prac uczniów z zajęć komputerowych. 3. Przygotowywanie uroczystości szkolnych. w okresie stażu cały okres stażu według harmonogramu imprez szkolnych - sprawozdania - zbiór fotografii, pomoce dydaktyczne - zbiór scenariuszy uroczystości i fotografii IV. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych. 1. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, kursach, warsztatach, szkoleniach. 2. Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej 3. Studiowanie na bieżąco fachowej literatury. Wykorzystanie zdobytej wiedzy do przeprowadzania lekcji z informatyki. cały okres stażu cały okres stażu - zaświadczenia - wykaz pozycji bibliotecznych - zbiór scenariuszy zajęć § 7 ust. 2 pkt. 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dowody realizacji I. Pogłębianie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów 1. Uczestniczenie w spotkaniach z rodzicami uczniów. 2. Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami, 3. Aktywna współpraca z wychowawcami klas Według terminarza szkolnego w zależności od potrzeb. - potwierdzenie od wychowawców o współpracy II. Obserwacja i analiza możliwości uczniów 1. Zbieranie informacji na temat uczniów 2. Przygotowanie pomocy uczniom z trudnościami w nauce 3. Opieka nad uczniami zdolnymi, przygotowanie planu pracy z uczniem zdolnym cały okres stażu - bieżąca dokumentacja - plan wynikowy - plan pracy - przygotowanie w ramach własnych kompetencji do konkursów i olimpiad III. Uczestniczenie w procesie mierzenia jakości pracy szkoły na różnych jej obszarach 1. Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły według harmonogramu hospitacji -adnotacje w dziennikach, arkusze pohospitacyjne, scenariusze zajęć IV. Współpraca z innymi nauczycielami: wychowawcami klas, nauczycielami 1. Realizacja w pracy dydaktycznej zaleceń poradni psychologiczno – pedagogicznej dotyczących konkretnych uczniów na bieżąco - sprawdziany, karty pracy V. Przekazywanie dziedzictwa kulturowego Czynne i bierne uczestnictwo w akademiach szkolnych na bieżąco -sprawozdanie, scenariusze przedstawień VI. Praca w szkolnych komisjach powołanych przez dyrektora szkoły Praca w komisjach egzaminacyjnych i konkursowych według potrzeb -protokoły § 7 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dowody realizacji I. Poszerzenie wiedzy i umiejętności wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Administrowanie e-dziennikiem. 2..Publikacja mojego Planu Rozwoju Zawodowego na stronach internetowych. 3. Wykorzystywanie komputera w codziennej pracy pedagogicznej. 4. Gromadzenie materiałów, przechowywanie i przetwarzanie danych, wypełnianie i opracowywanie kart pracy, testów, sprawdzianów ilustracji, gazetek szkolnych, materiałów na spotkania z rodzicami itp. techniką komputerową. 5.. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych na lekcjach informatyki 6..Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej. cały okres stażu cały okres stażu listopad 2012 cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu w miarę potrzeb i możliwości - zaświadczenie o administrowaniu - zaświadczenie o publikacji, - zbiór opracowanych materiałów - scenariusze zajęć - zbiór scenariuszy, zbiór fotografii z przeprowadzonych zajęć § 7 ust. 2. pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dowody realizacji I. Rozwijanie własnych kompetencji z wymienionych dziedzin Udział w kursach i szkoleniach cały okres stażu - zaświadczenia II. Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych 1. Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów poprzez rozmowy, obserwację 2. Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych cały okres stażu III. Wykorzystanie wiedzy do rozwiązywania problemów 1. Wdrażanie zdobytej wiedzy do diagnozowania i kierowania uczniów do Poradni Psychologiczno Pedagogicznej cały okres stażu -program pracy a uczniem o obniżonym poziomie intelektualnym § 7 ust. 2. pkt. 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż Zadania rozwojowe Formy realizacji Termin Dowody realizacji I. Analiza aktów prawnych i poznanie procedury nadawania stopni awansu zawodowego nauczycieli 1. Opracowanie dokumentacji z przebiegu procesu awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego 2. Udział w konsultacjach indywidualnych maj 2015 w okresie stażu - Sprawozdanie II. Poszerzanie i aktualizacja wiedzy z zakresu prawa oświatowego Samodzielna lektura przepisów prawa oświatowego na bieżąco - biblioteczka, notatki III. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego 1. Udział w radach pedagogicznych i zespołach nauczycielskich opracowujących i modyfikujących dokumenty wewnątrzszkolne 3. Udział w pracach różnorodnych komisji egzaminacyjnych, konkursowych 4. Współorganizacja i organizacja wycieczek i wyjść na bieżąco cały okres stażu cały okres stażu - zapisy w protokołach - dokumentacja z przebiegu - karty wycieczek szkolnych IV. Dogłębna analiza dokumentacji szkoły Znajomość WSO, statutu szkoły, regulaminów, programów i planów cały okres stażu - biblioteczka, notatki Zatwierdzam do realizacji: .................................. data i podpis Dyrektora podpis nauczyciela Wyświetleń: 600
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |