Katalog Iwona Rak, 2015-06-18 Chełm Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji Great Fire of London.Konspekt lekcji Przedmiot: język angielski Klasa: II gimnazju Temat lekcji: The Great Fire of London – klęski żywiołowe i nieszczęścia spowodowane ludzkimi działaniami. Praca z tekstem. Cele: 1) utrwalenie słownictwa – uczeń potrafi wymienić nazwy klęsk żywiołowych oraz opisać ich skutki używając odpowiednich zwrotów 2) rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem – uczeń potrafi odnaleźć określone informacje 3) rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem – uczeń potrafi sprawdzić trafność swoich przewidywań (wyszukać odpowiedzi) 4) uczeń zna datę i okoliczności wielkiego pożaru Londynu (1666) Metody nauczania: komunikacyjna, dedukcyjna Formy pracy: praca z całą klasą, praca w parach, praca indywidualna Pomoce dydaktyczne: prezentacja Power Point, materiał filmowy z Muzeum Londynu, karty pracy dla uczniów, zeszyt, tablica, kreda, komputer, projektor Przebieg lekcji: 1. Sprawdzenie listy obecności 2. Zapoznanie uczniów z tematem lekcji 3. Rozgrzewka językowa – burza mózgów - uczniowie podają znane sobie nazwy klęsk żywiołowych 4. Wprowadzenie - praca w parach. Uczniowie odgadują znaczenie podanych słów - prezentacja Power Point: uczniowie dopasowują klęski żywiołowe do ilustracji - uczniowie decydują które klęski są powodowane przez naturę a które przez działania człowieka 5. Część główna - nauczyciel pyta uczniów co wiedzą o wielkim pożarze Londynu - rozumienie tekstu czytanego – pracując w parach uczniowie zapisują trzy pytania na które chcieliby uzyskać odpowiedź po przeczytaniu tekstu następnie czytają fragmenty pamiętnika świadka pożaru i wyszukują odpowiedzi - uczniowie oglądają materiał filmowy z Muzeum Londynu i na jego podstawie oraz na podstawie przeczytanego tekstu uzupełniają zdania brakującymi informacjami 6. Rozwinięcie - uczniowie oglądają kolejny materiał filmowy i odpowiadają na pytania nauczyciela - uczniowie wyszukują w tekście synonimy podanych wyrażeń 7. Podsumowanie - nauczyciel prosi uczniów o przypomnienie nazw klęsk żywiołowych i podstawowych faktów związanych z wielkim pożarem Londynu 8. Praca domowa - uczniowie mają wyobrazić sobie że byli świadkami pożaru w Londynie i korzystając z pytań pomocniczych napisać list do przyjaciela opisując swoje doświadczenia - dla chętnych: przygotować prezentację na temat epidemii dżumy Londynie w latach 1664-1665 9. Ocena pracy uczniów 10. Zakończenie zajęć Wyświetleń: 146
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |