Katalog

Paulina Krawczyk, 2015-06-18
Kalisz

Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego.

- n +

Plan rozwoju zawodowego
Cel podstawowy podejmowanego stażu:
Rozwój zawodowy i uzyskanie w wyniku postępowania egzaminacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

Cele ogólne:
- organizowanie i doskonalenie warsztatu pracy
- dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach
- uwzględnianie w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych
- wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
- zastosowanie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty
- posługiwanie się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej, w zakresie funkcjonowania szkoły


§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań,
a także oceniania ich skuteczności
i dokonywania zmian w tych działaniach

Działania podjęte dla realizacji wymagań umożliwiających uzyskanie awansu zawodowego Termin realizacji Dokumentacja

1.Poznanie procedury awansu zawodowego:
• Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie z rozporządzeniem MENiS z 1 grudnia 2004 roku oraz z 14 listopada 2007 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, oraz Kartą Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 roku).
• Śledzenie zmian zachodzących w aktach prawnych dotyczących systemu oświaty i aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.

-VIII - IX 2011 r.
-w ciągu trwania stażu

-wniosek o rozpoczęcie stażu,
-opracowanie planu rozwoju zawodowego

2. Współpraca z opiekunem stażu:
 Ustalenie z opiekunem stażu terminów, spotkań z uwzględnieniem ich tematyki.

-IX 2011 r.
-w ciągu trwania stażu
-harmonogram spotkań

3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innych nauczycieli-konsultacja metodyczna i merytoryczna

W ciągu trwania stażu
-wnioski z obserwowanych zajęć

4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu oraz w obecności dyrektora szkoły(hospitacja diagnozująca), opracowanie scenariuszy zajęć oraz ich analiza

W ciągu trwania stażu
Raz w roku

-omówienie przeprowadzonych zajęć w obecności opiekuna i dyrektora szkoły (wnioski z przeprowadzonych zajęć),
- konspekty
5. Tworzenie bazy własnych materiałów dydaktycznych, narzędzi pomiaru dydaktycznego, dokonywanie analizy i ewaluacji własnej pracy:
 Pisanie scenariuszy i konspektów lekcji prowadzonych w obecności opiekuna stażu.
 Opracowywanie sprawdzianów, testów, kart pracy, gier
 Przeprowadzenie diagnozy wstępnej w klasie I W trakcie trwania stażu

-w czasie trwania staż

-w czasie trwania stażu

-wrzesień 2011r.



-konspekty,


-testy i sprawdziany, karty pracy

-analiza wyników,


6. Rozbudowa własnego warsztatu pracy:
 Tworzenie własnego zbioru samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych.
 Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej.
 Wzbogacenie sali lekcyjnej w nowe środki dydaktyczne oraz troska o wystrój i estetykę klasy.
 Samodzielne studiowanie literatury
pedagogicznej, w tym materiałów dostępnych w internecie



-w czasie trwania stażu

-w czasie trwania stażu
-w czasie trwania stażu

-w czasie trwania stażu


-zbiór kart pracy


- bibliografia

- potwierdzenia

7. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.
 Gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, itp.),
 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.



-w czasie trwania stażu

-raz w roku


-potwierdzenia,


-sprawozdania

7 ust. 2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych


1. Rozpoznawanie problemów wychowawczo-opiekuńczych indywidualnych uczniów:
 Obserwacja.
 Rozmowy indywidualne z uczniem.
 Rozmowy z rodzicami
 Współpraca z innymi wychowawcami i nauczycielami
 Kurs kwalifikacyjny z zakresu terapii pedagogicznej organizowany przez ODN w Kaliszu.



-w czasie trwania stażu



- w roku szkolnym 2011/2012



-notatki, adnotacje w dzienniku



- zaświadczenia



2. Współpraca z miejscowymi strukturami samorządowymi Gminnym Ośrodkiem Zdrowia, Policją, Gminną Biblioteką w Mycielinie

 Konkursy, spotkania dla dzieci i inne formy zaproponowane przez ww. instytucje.
 Udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez szkołę. W trakcie trwania stażu

Wpisy do dziennika, notatki



3. Realizacja potrzeb rozwojowych uczniów wynikających ze specyficznych warunków środowiskowych:
 Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Kaliszu (diagnozowanie i praca z dziećmi według wskazań PPP, konsultacje dotyczące wybranych problemów)
 Prowadzenie zajęć dla uczniów z trudnościami w nauce (w ramach art.42 ust.2 pkt 2).
 Udział w projektach edukacyjnych, m.in.: „Świerszczykowy Klub Pożeraczy Liter”
 Wykorzystanie aktywnych metod nauczania
 Zachęcanie i przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach
 Współorganizowanie konkursów szkolnych
 Udział w szkolnych i pozaszkolnych konkursach
 Zorganizowanie szkolnych konkursów plastycznych dla klas I-III
 Organizowanie wycieczek dla dzieci po najbliższej okolicy
 Współorganizowanie wycieczek klasowych, wyjazdów do kina, teatru itp.
 Przygotowywanie uroczystości szkolnych oraz dekoracji
 Współorganizacja imprez okolicznościowych z udziałem społeczności lokalnej
 Sprawowanie opieki nad Samorządem Uczniowskim. Przygotowanie i udział w dyskotekach szkolnych, akademiach, akcjach charytatywnych, imprezach okolicznościowych
-w czasie trwania stażu


2011/2012r.


- zapisy w dziennikach pozalekcyjnych,


- zapisy w dziennikach, notatki
- zaświadczenia o udziale w konkursach i olimpiadach,

-potwierdzenia, sprawozdanie z przeprowadzonego konkursu
-potwierdzenia


- sprawozdanie


- notatki

Notatki, zdjęcia


Sprawozdania, notatki, zdjęcia, Regulamin SU, Plan Pracy


4.Przeprowadzenie lekcji związanych z wybranymi problemami środowiska lokalnego, społecznymi i cywilizacyjnymi:
 Przeprowadzenie lekcji ekologii na temat wybranych zagadnień związanych z ochroną środowiska.
 Udział w akcji „Sprzątanie świata”

-raz w roku w czasie trwania stażu

-scenariusze lekcji, wpisy do dziennika


§ 7 ust. 2 pkt 3
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1.Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej
i informacyjnej:
 Doskonalenie umiejętności obsługi komputera.
 Przeprowadzanie zajęć nauczania zintegrowanego z wykorzystaniem komputera.
 Przygotowanie materiałów dydaktycznych (scenariuszy, testów, prac klasowych, sprawdzianów)
 Dokumentowanie przebiegu stażu.
 Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych dla dzieci oraz multibooka.
 Przygotowywanie dyplomów, zaproszeń na uroczystości i konkursy szkolne
 Korzystanie z programów do pisania opisowej oceny okresowej i rocznej(Vulcan )

-w ciągu trwania stażu



Na koniec okresu i na koniec roku szkolnego


- zaświadczenie,
-scenariusze, konspekty,


- karty pracy, krzyżówki, sprawdziany, testy

- wzory dyplomów



- zaświadczenie

-zdjęcia


2.Publikacje w Internecie:
 Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej (plan rozwoju zawodowego)
-w ciągu trwania stażu
-potwierdzenie

3. Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych:
wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej,
 Poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego poprzez Internet.
 Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, Karcie Nauczyciela za pośrednictwem Internetu.

-w ciągu trwania stażu
- notatki

§ 7 ust. 2 pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty

1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych poprzez:
 Aktywny udział w zewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego organizowanych przez ODN z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki.
 Aktywny udział w konferencjach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa
 Udział w kursie kwalifikacyjnym z zakresu terapii pedagogicznej oraz studia podyplomowe „Muzyka, Plastyka, Technika”
 Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej.


-w ciągu trwania stażu


- według harmonogramu


- zaświadczenia, potwierdzenia



2. Gromadzenie i studiowanie literatury z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki:
 Studiowanie literatury z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki (np. praca z uczniem o różnych potrzebach edukacyjnych).

 Wdrażanie propozycji metodycznych zaczerpniętych z literatury fachowej do własnej pracy.

-w ciągu trwania stażu
-notatki
3. Zastosowanie zdobytej wiedzy z tych dziedzin w swym warsztacie pracy do rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów:
 Praca z uczniem słabym i zdolnym(objęcie szczególną troską uczniów słabych, opieka nad uczniami uzdolnionymi).
 Rozwiązywanie problemów dydaktycznych wychowanków – współpraca z innymi wychowawcami.
 Współpraca z rodzicami.




-w ciągu trwania stażu




-notatki

- potwierdzenia


§ 7 ust. 2 pkt 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich,
w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż.

1.Analiza przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji szkolnej:
 Analiza dokumentacji szkolnej, zwłaszcza:
- Statutu szkoły
- WSO
- Programu Wychowawczy
- Program Profilaktyki -w ciągu trwania stażu -notatki
2. Uczestniczenie w pracach Rady Pedagogicznej szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z niej zadań:
 Uczestnictwo w pracach zespołów nauczycielskich.
 Uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
 Uczestniczenie w pracach zespołu ewaluacyjnego
 Udział w pracach zespołu w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
 Prowadzenie zebrań z rodzicami.
 Prowadzenie pedagogizacji dla rodziców
 Spotkania indywidualne z rodzicami.
 Pełnienie dyżurów.
 Udział w pracach komisji powoływanych przez szkołę – sprawdzian klas VI.
-w ciągu trwania stażu




-potwierdzenia
- adnotacje w dzienniku


-notatki, narzędzia badawcze, raport z ewaluacji wewnętrznej)
(KIP, PDW, protokoły zespołu nauczycieli I etapu edukacyjnego)
Wyświetleń: 225


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.