Katalog Paulina Krawczyk, 2015-06-18 Kalisz Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego.Plan rozwoju zawodowego Cel podstawowy podejmowanego stażu: Rozwój zawodowy i uzyskanie w wyniku postępowania egzaminacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Cele ogólne: - organizowanie i doskonalenie warsztatu pracy - dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach - uwzględnianie w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych - wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej - zastosowanie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty - posługiwanie się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej, w zakresie funkcjonowania szkoły § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Działania podjęte dla realizacji wymagań umożliwiających uzyskanie awansu zawodowego Termin realizacji Dokumentacja 1.Poznanie procedury awansu zawodowego: • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie z rozporządzeniem MENiS z 1 grudnia 2004 roku oraz z 14 listopada 2007 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, oraz Kartą Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 roku). • Śledzenie zmian zachodzących w aktach prawnych dotyczących systemu oświaty i aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. -VIII - IX 2011 r. -w ciągu trwania stażu -wniosek o rozpoczęcie stażu, -opracowanie planu rozwoju zawodowego 2. Współpraca z opiekunem stażu: Ustalenie z opiekunem stażu terminów, spotkań z uwzględnieniem ich tematyki. -IX 2011 r. -w ciągu trwania stażu -harmonogram spotkań 3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innych nauczycieli-konsultacja metodyczna i merytoryczna W ciągu trwania stażu -wnioski z obserwowanych zajęć 4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu oraz w obecności dyrektora szkoły(hospitacja diagnozująca), opracowanie scenariuszy zajęć oraz ich analiza W ciągu trwania stażu Raz w roku -omówienie przeprowadzonych zajęć w obecności opiekuna i dyrektora szkoły (wnioski z przeprowadzonych zajęć), - konspekty 5. Tworzenie bazy własnych materiałów dydaktycznych, narzędzi pomiaru dydaktycznego, dokonywanie analizy i ewaluacji własnej pracy: Pisanie scenariuszy i konspektów lekcji prowadzonych w obecności opiekuna stażu. Opracowywanie sprawdzianów, testów, kart pracy, gier Przeprowadzenie diagnozy wstępnej w klasie I W trakcie trwania stażu -w czasie trwania staż -w czasie trwania stażu -wrzesień 2011r. -konspekty, -testy i sprawdziany, karty pracy -analiza wyników, 6. Rozbudowa własnego warsztatu pracy: Tworzenie własnego zbioru samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych. Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej. Wzbogacenie sali lekcyjnej w nowe środki dydaktyczne oraz troska o wystrój i estetykę klasy. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, w tym materiałów dostępnych w internecie -w czasie trwania stażu -w czasie trwania stażu -w czasie trwania stażu -w czasie trwania stażu -zbiór kart pracy - bibliografia - potwierdzenia 7. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. Gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, itp.), Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. -w czasie trwania stażu -raz w roku -potwierdzenia, -sprawozdania 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1. Rozpoznawanie problemów wychowawczo-opiekuńczych indywidualnych uczniów: Obserwacja. Rozmowy indywidualne z uczniem. Rozmowy z rodzicami Współpraca z innymi wychowawcami i nauczycielami Kurs kwalifikacyjny z zakresu terapii pedagogicznej organizowany przez ODN w Kaliszu. -w czasie trwania stażu - w roku szkolnym 2011/2012 -notatki, adnotacje w dzienniku - zaświadczenia 2. Współpraca z miejscowymi strukturami samorządowymi Gminnym Ośrodkiem Zdrowia, Policją, Gminną Biblioteką w Mycielinie Konkursy, spotkania dla dzieci i inne formy zaproponowane przez ww. instytucje. Udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez szkołę. W trakcie trwania stażu Wpisy do dziennika, notatki 3. Realizacja potrzeb rozwojowych uczniów wynikających ze specyficznych warunków środowiskowych: Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Kaliszu (diagnozowanie i praca z dziećmi według wskazań PPP, konsultacje dotyczące wybranych problemów) Prowadzenie zajęć dla uczniów z trudnościami w nauce (w ramach art.42 ust.2 pkt 2). Udział w projektach edukacyjnych, m.in.: „Świerszczykowy Klub Pożeraczy Liter” Wykorzystanie aktywnych metod nauczania Zachęcanie i przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach Współorganizowanie konkursów szkolnych Udział w szkolnych i pozaszkolnych konkursach Zorganizowanie szkolnych konkursów plastycznych dla klas I-III Organizowanie wycieczek dla dzieci po najbliższej okolicy Współorganizowanie wycieczek klasowych, wyjazdów do kina, teatru itp. Przygotowywanie uroczystości szkolnych oraz dekoracji Współorganizacja imprez okolicznościowych z udziałem społeczności lokalnej Sprawowanie opieki nad Samorządem Uczniowskim. Przygotowanie i udział w dyskotekach szkolnych, akademiach, akcjach charytatywnych, imprezach okolicznościowych -w czasie trwania stażu 2011/2012r. - zapisy w dziennikach pozalekcyjnych, - zapisy w dziennikach, notatki - zaświadczenia o udziale w konkursach i olimpiadach, -potwierdzenia, sprawozdanie z przeprowadzonego konkursu -potwierdzenia - sprawozdanie - notatki Notatki, zdjęcia Sprawozdania, notatki, zdjęcia, Regulamin SU, Plan Pracy 4.Przeprowadzenie lekcji związanych z wybranymi problemami środowiska lokalnego, społecznymi i cywilizacyjnymi: Przeprowadzenie lekcji ekologii na temat wybranych zagadnień związanych z ochroną środowiska. Udział w akcji „Sprzątanie świata” -raz w roku w czasie trwania stażu -scenariusze lekcji, wpisy do dziennika § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej i informacyjnej: Doskonalenie umiejętności obsługi komputera. Przeprowadzanie zajęć nauczania zintegrowanego z wykorzystaniem komputera. Przygotowanie materiałów dydaktycznych (scenariuszy, testów, prac klasowych, sprawdzianów) Dokumentowanie przebiegu stażu. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych dla dzieci oraz multibooka. Przygotowywanie dyplomów, zaproszeń na uroczystości i konkursy szkolne Korzystanie z programów do pisania opisowej oceny okresowej i rocznej(Vulcan ) -w ciągu trwania stażu Na koniec okresu i na koniec roku szkolnego - zaświadczenie, -scenariusze, konspekty, - karty pracy, krzyżówki, sprawdziany, testy - wzory dyplomów - zaświadczenie -zdjęcia 2.Publikacje w Internecie: Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej (plan rozwoju zawodowego) -w ciągu trwania stażu -potwierdzenie 3. Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych: wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej, Poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego poprzez Internet. Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, Karcie Nauczyciela za pośrednictwem Internetu. -w ciągu trwania stażu - notatki § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych poprzez: Aktywny udział w zewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego organizowanych przez ODN z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki. Aktywny udział w konferencjach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa Udział w kursie kwalifikacyjnym z zakresu terapii pedagogicznej oraz studia podyplomowe „Muzyka, Plastyka, Technika” Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej. -w ciągu trwania stażu - według harmonogramu - zaświadczenia, potwierdzenia 2. Gromadzenie i studiowanie literatury z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki: Studiowanie literatury z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki (np. praca z uczniem o różnych potrzebach edukacyjnych). Wdrażanie propozycji metodycznych zaczerpniętych z literatury fachowej do własnej pracy. -w ciągu trwania stażu -notatki 3. Zastosowanie zdobytej wiedzy z tych dziedzin w swym warsztacie pracy do rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów: Praca z uczniem słabym i zdolnym(objęcie szczególną troską uczniów słabych, opieka nad uczniami uzdolnionymi). Rozwiązywanie problemów dydaktycznych wychowanków – współpraca z innymi wychowawcami. Współpraca z rodzicami. -w ciągu trwania stażu -notatki - potwierdzenia § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż. 1.Analiza przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji szkolnej: Analiza dokumentacji szkolnej, zwłaszcza: - Statutu szkoły - WSO - Programu Wychowawczy - Program Profilaktyki -w ciągu trwania stażu -notatki 2. Uczestniczenie w pracach Rady Pedagogicznej szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z niej zadań: Uczestnictwo w pracach zespołów nauczycielskich. Uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Uczestniczenie w pracach zespołu ewaluacyjnego Udział w pracach zespołu w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej Prowadzenie zebrań z rodzicami. Prowadzenie pedagogizacji dla rodziców Spotkania indywidualne z rodzicami. Pełnienie dyżurów. Udział w pracach komisji powoływanych przez szkołę – sprawdzian klas VI. -w ciągu trwania stażu -potwierdzenia - adnotacje w dzienniku -notatki, narzędzia badawcze, raport z ewaluacji wewnętrznej) (KIP, PDW, protokoły zespołu nauczycieli I etapu edukacyjnego) Wyświetleń: 225
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |