Katalog Ksenia Anita Wilczewska, 2015-06-24 Olecko Język angielski, Konspekty Giving directions- konspekt zajęć z języka angielskiego.KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Temat lekcji: Giving directions. Podawanie kierunków. Data: 26.03. 2014 Klasa: IV a Prowadzący: Ksenia Anita Wilczewska I Cele lekcji: Cele ogólne: doskonalenie umiejętności mówienia i słuchania, wzbogacenie zasobu słownictwa, kształcenie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy. Cele operacyjne: Uczeń potrafi: zrozumieć tekst słuchany, prosić o informacje, udzielić informacji, właściwie reagować na polecenia, II. Treści podstawy programowej: Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych w zakresie podróżowania i turystyki. Uczeń reaguje na polecenia. Rozumie znaczenie zwrotów dnia codziennego adresowanych do ucznia. Rozumie ogólny sens prostego tekstu. Wyszukuje proste informacje w tekście słuchanym. Rozpoznaje rodzaje sytuacji komunikacyjnych. Uczeń prosi o informacje. Wyraża prośby i podziękowania. Przekazuje ustnie informacje uzyskane z tekstu słuchanego lub czytanego. Zapisuje informacje uzyskane z tekstu słuchanego lub czytanego. Uczeń współdziała w grupie. Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (np. domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, rozumienie tekstu zawierającego nieznane słowa i zwroty). Posiada świadomość językową. III Metody: podająca, audiolingwalna, oglądowa, drama, programowane (z użyciem komputera, tablicy interaktywnej), metoda reagowania całym ciałem - TPR (Total Physical Response). IV Formy pracy: cała klasa praca indywidualna V Pomoce dydaktyczne: podręcznik „Project 1 third edition” karty pracy z mapką miasta zasoby internetowe płyta CD VI Przebieg lekcji: 1. Wprowadzenie (ok. 3 minut) Sprawdzenie obecności . Podanie tematu i celów lekcji. 2. Rozwinięcie (ok. 37 minut) Uczniowie przypominają nazwy miejsc i punktów w mieście oraz zwrotów określających ich położenie. Uczniowie słuchają nagrania i wymieniają usłyszane nazwy miejsc w mieście i ich położenie. Uczniowie ponownie słuchają nagrania i uzupełniają zadanie w podręczniku. Niektórzy uczniowie próbują w parach odegrać scenki sytuacyjne. Przerwa śródlekcyjna- uczniowie właściwie reagują na polecenia. Uczniowie wykonują zadania z wykorzystaniem zasobów internetowych. 3. Podsumowanie (ok. 5 minut) Sprawdzenie wykonanego zadania. Rozdanie kart pracy z mapką miasta- zadanie i wytłumaczenie pracy domowej. Podsumowanie lekcji. Wyświetleń: 297
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |