Katalog Marlena Mroczkowska - Madejczyk, 2015-04-08 Kamieńsk Pedagogika, Scenariusze Scenariusz godziny wychowawczej.SCENARIUSZ GODZINY WYCHOWAWCZEJ klasa: VI prowadzący: wychowawca p. Marlena Mroczkowska data: ............. Temat: Moja ulubiona książka. Cel ogólny: • rozbudzanie zainteresowań czytelniczych wśród dzieci. Cele szczegółowe: • zachęcenie dzieci do czytania książek; • uzmysłowienie uczniom wartości płynących z czytania; • uświadomienie dzieciom konieczności ciągłego doskonalenia swoich umiejętności czytelniczych; • wdrażanie do korzystania z bibliotek; • wskazanie potrzeby spędzenia czasu wolnego z książką; • uwzględnianie poglądów innych ludzi; • współpraca w grupie. Formy i metody pracy: - indywidualna i zbiorowa; - podająca, aktywizująca "śnieżna kula", eksponująca. Środki dydaktyczne: - książki, arkusz z krzyżówką, karty pracy, kartki z cytatami, prezentacja multimedialna, tablica interaktywna. Podstawa programowa: czytanie – rozumiane zarówno jako prosta czynność, jako umiejętność rozumienia, wykorzystywania i przetwarzania tekstów w zakresie umożliwiającym zdobywanie wiedzy, rozwój emocjonalny, intelektualny i moralny oraz uczestnictwo w życiu społeczeństwa. Struktura i opis lekcji: I. Faza wstępna: 1. Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności. 2. Podanie tematu lekcji. 3. Zapoznanie z tematem i celami lekcji. II. Faza realizacyjna: 4.Nauczyciel proponuje uczniom uzupełnienie diagramu krzyżówki: hasła: 1. Utwór z morałem. ( BAJKA) 2. Uczniowie piszą w nim w szkole i w domu. (ZESZYT) 3. Może być historyczna, obyczajowa, sensacyjna. (POWIEŚĆ) 4. Czego uczy szkoła. (MĄDROŚCI) 5. Dawna nazwa studenta. (ŻAK) 6. Matematyka jest królową … (NAUK) 7. Przedmiot na którym zdobywamy wiadomości o przeszłości. (HISTORIA) Hasło: KSIĄŻKA 5. Nauczyciel prosi uczniów aby zastanowili się, dlaczego warto czytać? Co tracą ci, którzy nic nie czytają? Uczniowie piszą swoje przemyślenia na kartkach. Uczniowie łączą się w pary, potem w grupy i ustalają wspólną listę powodów czytania. Następnie na forum klasy dzielą się wynikami pracy. 6. Nauczyciel w krótkim wykładzie wzbogaconym cytatami, uzupełnia wypowiedzi uczniów, podając przykłady na to, że warto czytać książki. 7.Uczniowie korzystając z przyniesionych książek, uzupełniają karty pracy z niedokończonymi zdaniami, a następnie chętni uczniowie przedstawiają swoje wypowiedzi koleżankom i kolegom. III. Faza podsumowująca: 8. Korzystając z tablicy interaktywnej, nauczyciel z uczniami dokonuje podsumowania lekcji. 9. Na zakończenie lekcji chętni uczniowie kończą zdanie: Dzisiaj na zajęciach dowiedziałem(-am) się, że warto czytać książki bo ………………… 10. Ocena pracy uczniów. 11. Pożegnanie uczniów. ........................... podpis nauczyciela W czasie zajęć nauczyciel indywidualizuje proces kształcenia poprzez dostosowanie tempa pracy, metod i środków dydaktycznych do indywidualnych zdolności i umiejętności uczniów. Załączniki: 1.Karta pracy „Dlaczego warto czytać książki?” 2.Karta pracy „Ulubiona książka” Karta pracy „Dlaczego warto czytać książki?” Odpowiedz na poniższe pytanie Dlaczego warto czytać książki? ....................................................................... Karta pracy „ Moja ulubiona książka” Dokończ poniższe zdania: Najchętniej czytam książki o tematyce .............. Moją ulubioną książką jest ......................... Zachęcam wszystkich do przeczytania tej książki, gdyż ....................... ............................. .............................. Książki ............................... (kupuję, wypożyczam w bibliotece, pożyczam od innych) Wyświetleń: 424
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |