Katalog

Marlena Mroczkowska - Madejczyk, 2015-04-08
Kamieńsk

Pedagogika, Scenariusze

Scenariusz godziny wychowawczej.

- n +

SCENARIUSZ GODZINY WYCHOWAWCZEJ

klasa: VI
prowadzący: wychowawca p. Marlena Mroczkowska
data: .............

Temat: Moja ulubiona książka.

Cel ogólny:
• rozbudzanie zainteresowań czytelniczych wśród dzieci.

Cele szczegółowe:
• zachęcenie dzieci do czytania książek;
• uzmysłowienie uczniom wartości płynących z czytania;
• uświadomienie dzieciom konieczności ciągłego doskonalenia swoich umiejętności czytelniczych;
• wdrażanie do korzystania z bibliotek;
• wskazanie potrzeby spędzenia czasu wolnego z książką;
• uwzględnianie poglądów innych ludzi;
• współpraca w grupie.
Formy i metody pracy:
- indywidualna i zbiorowa;
- podająca, aktywizująca "śnieżna kula", eksponująca.
Środki dydaktyczne:
- książki, arkusz z krzyżówką, karty pracy, kartki z cytatami, prezentacja multimedialna, tablica interaktywna.
Podstawa programowa:
czytanie – rozumiane zarówno jako prosta czynność, jako umiejętność rozumienia, wykorzystywania i przetwarzania tekstów w zakresie umożliwiającym zdobywanie wiedzy, rozwój emocjonalny, intelektualny i moralny oraz uczestnictwo w życiu społeczeństwa.

Struktura i opis lekcji:
I. Faza wstępna:
1. Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności.
2. Podanie tematu lekcji.
3. Zapoznanie z tematem i celami lekcji.
II. Faza realizacyjna:
4.Nauczyciel proponuje uczniom uzupełnienie diagramu krzyżówki:

hasła:

1. Utwór z morałem. ( BAJKA)
2. Uczniowie piszą w nim w szkole i w domu. (ZESZYT)
3. Może być historyczna, obyczajowa, sensacyjna. (POWIEŚĆ)
4. Czego uczy szkoła. (MĄDROŚCI)
5. Dawna nazwa studenta. (ŻAK)
6. Matematyka jest królową … (NAUK)
7. Przedmiot na którym zdobywamy wiadomości o przeszłości. (HISTORIA)

Hasło: KSIĄŻKA

5. Nauczyciel prosi uczniów aby zastanowili się, dlaczego warto czytać?
Co tracą ci, którzy nic nie czytają?
Uczniowie piszą swoje przemyślenia na kartkach.
Uczniowie łączą się w pary, potem w grupy i ustalają wspólną listę powodów czytania. Następnie na forum klasy dzielą się wynikami pracy.
6. Nauczyciel w krótkim wykładzie wzbogaconym cytatami, uzupełnia wypowiedzi
uczniów, podając przykłady na to, że warto czytać książki.
7.Uczniowie korzystając z przyniesionych książek, uzupełniają karty pracy
z niedokończonymi zdaniami, a następnie chętni uczniowie przedstawiają swoje
wypowiedzi koleżankom i kolegom.
III. Faza podsumowująca:
8. Korzystając z tablicy interaktywnej, nauczyciel z uczniami dokonuje
podsumowania lekcji.
9. Na zakończenie lekcji chętni uczniowie kończą zdanie:

Dzisiaj na zajęciach dowiedziałem(-am) się, że warto czytać książki bo …………………

10. Ocena pracy uczniów.
11. Pożegnanie uczniów.


...........................
podpis nauczyciela




W czasie zajęć nauczyciel indywidualizuje proces kształcenia poprzez dostosowanie tempa pracy, metod i środków dydaktycznych do indywidualnych zdolności i umiejętności uczniów.

Załączniki:
1.Karta pracy „Dlaczego warto czytać książki?”
2.Karta pracy „Ulubiona książka”



Karta pracy „Dlaczego warto czytać książki?”

Odpowiedz na poniższe pytanie
Dlaczego warto czytać książki?
.......................................................................


Karta pracy „ Moja ulubiona książka”

Dokończ poniższe zdania:

Najchętniej czytam książki o tematyce ..............
Moją ulubioną książką jest .........................
Zachęcam wszystkich do przeczytania tej książki, gdyż .......................
.............................
..............................
Książki ...............................
(kupuję, wypożyczam w bibliotece, pożyczam od innych)


Wyświetleń: 424


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.