Katalog Kamila Grabowska, 2015-03-10 Dąbrowa Górnicza Pedagogika, Konspekty Temat: „Cztery pory roku- wiosna” Vivaldiego.Temat: „Cztery pory roku- wiosna” Vivaldiego Grupa: 5-latki Cele ogólne: - utrwalenie pór roku, ich cech oraz charakterystyki, - rozwijanie umiejętności dopasowania charakterystycznych elementów do odpowiedniej pory roku, - umożliwienie dzieciom ekspresji, spostrzeżeń i przeżyć z zastosowaniem werbalnych i niewerbalnych środków wyrazu, - rozwijanie twórczej inwencji muzycznej, tanecznej i plastycznej. Cele operacyjne: Dziecko: - uważnie wysłuchuje utworu Vivaldiego, - zna nazwy pór roku, - dziecko wykazuje dużą wiedzę i znajomość na temat pór roku - potrafi określić charakterystyczne cechy pór roku, - twórczo myśli i działa, - chętnie odpowiada na pytania, - dziecko prawidłowo wykonuje czynności związane z określonym hasłem, Metody pracy: - słowne: rozmowa, objaśnienie, - czynne: zadania stawiane dziecku, - problemowo – analityczne: słuchanie muzyki, - problemowo – twórcza: angażowanie myślenia i inwencji twórczej. Formy pracy: - zbiorowa aktywność jednolita i zróżnicowana, - indywidualna aktywność. Środki dydaktyczne: - płyta CD z utworem „Cztery pory roku” Vivaldi oraz piosenką powitalną, - kartki, kredki, długopisy, flamastry, - magnetofon. Przebieg: 1. Czynności organizacyjno – porządkowe. 2. Dzieci maszerują, podskakują dookoła sali w rytm muzyki powitalnej. 3. Ćwiczenie oddechowe: Dzieci wąchają kwiaty. 4. Dzieci siadają w okręgu i rozmawiają z nauczycielem: Ile mamy pór roku? Wymień za kolejnością pory roku? W jakie kolory ubierają się pory roku? Którą porę roku lubicie najbardziej? 5. Dzieci w dowolnych pozycjach na dywanie, krzesełkach zajmują miejsca i uważnie słuchają fragmentu koncertu Vivaldiego "Cztery pory roku- wiosna". 6. Nauczyciel rozdaje dzieciom kredki oraz kartki, włącza ponownie „Cztery pory roku- wiosnę”. Dzieci natomiast w trakcie słuchania rysują kredkami to, co słyszą i co przychodzi im na myśl podczas słuchania utworu. Mogą to być obrazki, które przestawiają jakąś sytuację jak i dowolne szlaczki i wzory. 7. Po zakończonej pracy dzieci opowiadają, co znajduje się na ich rysunkach, dlaczego użyły właśnie takich kolorów i wyglądają akurat w ten sposób. Nauczyciel pyta dzieci, z czym kojarzy im się wiosna i dlaczego? 8. Na zakończenie zajęć podczas ostatniego włączenia utworu nauczycielka pokazuje i kieruje improwizację ruchową w formie opowieści. Dzieci śpią, budzą się, wąchają i zrywają kwiaty, idą na spacer do lasu, słuchają śpiewu ptaków itp. Wyświetleń: 624
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |