Katalog

Anna Grzybicka, 2015-03-10
Działdowo

Pedagogika, Konspekty

Utrwalamy umiejętności związane z samoobsługą – przygotowanie śniadania.

- n +

Scenariusz zajęć edukacyjno- terapeutycznych w I grupie wychowania przedszkolnego „O”
Nauczyciel prowadzący: XXX XXX
Rodzaj zajęć: Zajęcia Przedszkolne
Data: 28.11.2013r.
Czas trwania: 60 minut

Temat zajęć: Utrwalamy umiejętności związane z samoobsługą – przygotowanie śniadania.

Cele główne:

- rozstawienie zastawy stołowej,
- poznanie i nazywanie produktów spożywczych,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się nożem kuchennym (smarowanie pieczywa),
- doskonalenie umiejętności spożywania posiłków,
- doskonalenie umiejętności mycia rąk, twarzy oraz sprzątania stanowiska pracy.

Cele operacyjne:

Uczeń:
1. Wie jak nakrywa się do stołu.
2. Potrafi nazwać poszczególne produkty niezbędne do przygotowania śniadania.
3. Potrafi bezpiecznie posługiwać się nożem kuchennym.
4. Potrafi estetycznie spożyć przygotowany posiłek.
5. Potrafi wykonać czynności higieniczno - porządkowe.

Metody:
- oglądowe,
- słowne,
- praktycznego działania.

Formy pracy:
- grupowa,
- indywidualna zróżnicowana.

Planowane środki dydaktyczne:
- produkty spożywcze (chleb, masło, wędlina/pasta/ser, herbata), deski do krojenia, noże, talerze, szklanki.

Przebieg zajęć:
Cel zajęć/Zadania do realizacji/Uwagi o realizacji:
Część wprowadzająca
Rozstawianie zastawy stołowej/Nauczyciel prosi dzieci o rozstawienie naczyń/Dzieci rozstawiają talerze, deski do krojenia, noże. Wychowankowie bezpiecznie posługują się zastawą kuchenną.

Poznanie i nazywanie produktów spożywczych/Wychowankowie proszeni przez nauczyciela próbują nazwać produkty spożywcze niezbędne do przygotowania śniadania/Wszyscy próbują poprawnie nazwać produkty.
Część rozwijająca
Posługiwanie się nożem kuchennym/Wychowankowie smarują pieczywo masłem, nakładają pastę,wędlinę,ser/Wychowankowie (z pomocą) wykonują zadanie.

Estetyczne spożywanie posiłku/Wychowankowie czekają, aż każdy z nich skończy przygotowywać kanapki/Po życzeniu „smacznego” przez nauczyciela – dzieci estetycznie zjadają posiłek.

Część podsumowująca
Czynności higieniczno - porządkowe/Na polecenie nauczyciela dzieci odstawiają talerze i szklanki na przygotowaną wcześniej tacę, ustawiają krzesła i wykonują czynności higieniczne – myją ręce, buzie i zęby/Uczniowie samodzielnie wykonują polecenie.

Wyświetleń: 534


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.