Katalog MAGDALENA SCHULZ, 2015-03-10 Robaczyn Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.PLAN WYKONANY W TABELI Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Magdalena Schulz Czas trwania stażu: 01.09.2012r - 31.05.2015r. Opiekun stażu: Bernadeta Bartkowiak Szkoła: Samorządowe Gimnazjum i Szkoła Podstawowa w Starej Przysiece Drugiej Dyrektor Szkoły: mgr Paweł Szymkowiak Podstawa prawna: — Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (DZ. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593), — Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580) . Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Cel nadrzędny: 1) Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych, wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 2) Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 3) Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty. § 7 ust. 1. pkt. 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Uczestniczenie w pracach organów szkoły. 1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym. 2. Udział w pracach Zespołu Humanistycznego. Wg harmonogramu posiedzeń Rady Pedagogicznej Wg harmonogramu spotkań zespołu -Lista obecności z posiedzeń Rady Pedagogicznej -Lista obecności z posiedzeń Zespołu Humanistycznego Współpraca z Samorządem Uczniowskim. 1. Współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych i różnorodnych imprez, np.: -spotkanie przedświąteczne w szkole Zgodnie z harmonogramem roku szkolnego: -grudzień 2012 -Potwierdzenie Współpraca z rodzicami. 1. Współpraca z rodzicami: -zebrania -konsultacje, rozmowy indywidualne -kontakt telefoniczny - współpraca z Radą Rodziców podczas organizacji festynu szkolnego Według potrzeb -Notatki -Notatki Współpraca Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną np. kierowanie na badania PPP, współpraca przy udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, praca w zespołach odpowiedzialnych za opracowanie KIPU, PDW. Cały okres stażu - Notatki - Potwierdzenia Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych. 1. Współorganizacja i uczestnictwo w różnych formach upowszechniania kultury (wyjazdy klasowe do teatru, kina itp.). 2. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych. Cały okres stażu Cały okres stażu - Potwierdzenia - Potwierdzenia § 7 ust. 1. pkt. 2 Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu. 1. Uczestnictwo w radach szkoleniowych i kursach organizowanych na terenie szkoły na temat: - Przemocy w rodzinie - Samooceny i oceny pracy nauczyciela - metoda podnoszenia jakości własnej pracy Podczas stażu -Zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach itp. 2. Udział w pracach Zespołu Humanistycznego. 1. Udział w przygotowywaniu analiz wyników egzaminów gimnazjalnych oraz programów naprawczych. 2. Wymiana doświadczeń. 3. Przygotowanie konkursów i imprez szkolnych takich jak: - Konkurs Halloween -Konkurs na najładniejszą kartkę świąteczną - Konkurs kolędy w języku angielskim -Konkurs na najładniejszą kartkę Wielkanocną -Konkurs wiedzy o krajach anglojęzycznych - Mini playback show -Przedstawienie w języku angielskim dla rodziców Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu -Notatki -Notatki -Notatki -Regulaminy konkursów - Sprawozdania -Zdjęcia -Potwierdzenia 3. Udział w różnych formach pozaszkolnego doskonalenia zawodowego. 1. Udział w konferencjach szkoleniowych i warsztatach metodycznych na temat: - motywowania uczniów -udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej - współpracy z rodzicami -rozwijania zdolności poznawczych przez nauczanie problemowe -udzielania pierwszej pomocy przed medycznej -wykorzystania komputera w pracy nauczyciela Cały okres stażu -Potwierdzenia -Certyfikaty 4. Tworzenie własnego warsztatu pracy. 1. Budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism itp.. 2. Tworzenie bazy łączy do stron WWW z materiałami dydaktycznymi. Cały okres stażu -Segregator z materiałami -Baza łączy 5. Orientacja w nowościach dotyczących nauczania języka angielskiego. 1. Lektura czasopism dla nauczycieli języków obcych takich jak ‘The Teacher’ lub ‘English Teaching Professional’, wykorzystywanie poznanych metod pracy na lekcjach. 2. Udział w konferencjach metodycznych dla nauczycieli j. angielskiego (organizowanych przez wydawnictwa pedagogiczne m.in.: Pearson Longman, Oxford University Press, Macmillan, Express Publishing). Cały okres stażu Według terminarza nadesłanych ofert -Notatki - Ksero -Potwierdzenia § 7 ust. 1. pkt. 3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty,(…) z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której [nauczyciel] odbywa staż Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Analiza dokumentacji. 1.Analiza dokumentacji: -Karta Nauczyciela -Ustawa o systemie oświaty -Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. -Rozporządzenie MEN z 14 listopada 2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580). -Rozporządzenie MEN z 30 kwietnia 2007r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. -Rozporządzenie MEN z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów w szkołach publicznych. -Rozporządzenie MEN z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników. -Rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. -Zapoznanie się z publikacjami dotyczącymi zasad ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (Internet — portale edukacyjne) 2. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego. Podczas stażu Wrzesień 2012 Podczas stażu -Notatki -Teksty rozporządzeń -Notatki -Teksty rozporządzeń 2. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. 1. Śledzenie i gromadzenie nowych przepisów prawa oświatowego. Cały okres stażu -Notatki -Kserokopie dokumentów § 7 ust. 2. pkt. 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności dokonywania zmian w tych działaniach ; w przypadku nauczycieli, o których w art. 1 ust. 1a Karty Nauczyciela – umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobytu dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej sytuacji wychowanków Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. 1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: -Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r Nr 97, poz.674 z późn. zmianami) - Rozporządzenie MENiS 01.12.2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli dotyczące awansu zawodowego nauczyciela. - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580) 2. Systematyczne śledzenie zmian w prawie oświatowym. 3. Udział w szkoleniu dotyczącym rozwoju zawodowego nauczyciela. 4. Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Wrzesień 2012 Podczas stażu Podczas stażu Wrzesień 2012 -Biblioteczka w formie elektronicznej -Zaświadczenie o ukończonym szkoleniu -Wniosek o rozpoczęcie stażu 2. Współpraca z opiekunem stażu. 1. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. 2. Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy. 3. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. 4. Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. 5. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu: - 2 obserwacje w roku szkolnym 2012/2013 (listopad, kwiecień) - 2 obserwacje w roku szkolnym 2013/2014 (listopad, kwiecień) - 2 obserwacje w roku szkolnym 2014/2015 (listopad, styczeń) 6. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu: - 2 lekcje w roku szkolnym 2012/2013 (listopad, kwiecień) - 2 lekcje w roku szkolnym 2013/2014 (listopad, kwiecień) - 2 lekcje w roku szkolnym 2014/2015 (listopad, styczeń) 7.Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. Wrzesień 2012 . Wrzesień 2012 Wrzesień 2012 Podczas stażu -Wniosek o rozpoczęcie stażu -Kontrakt -Plan rozwoju zawodowego -Harmonogram współpracy -Własne notatki (wnioski z obserwacji) -Scenariusze zajęć, karty pracy -Arkusz autoanalizy 3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. 1. Gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, itp.). 2. Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. 3. Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego. Podczas stażu Maj 2015 Czerwiec 2015 -Świadectwa, zaświadczenia, programy, scenariusze, itp. -Sprawozdanie -Wniosek wraz z dokumentacją formalną 4. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. 1. Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje, nadających kwalifikacje, doskonalących wiedzę i umiejętności o tematyce: -bezpieczeństwa higieny pracy - motywowania uczniów - udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej - współpracy z rodzicami -rozwijania zdolności poznawczych przez nauczanie problemowe 2. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności Zawodowych: -Studiowanie czasopism i literatury psychologiczno – pedagogicznej na temat pomocy psychologiczno- pedagogicznej, motywowania uczniów, współpracy z rodzicami oraz rozwijania zdolności poznawczych przez nauczanie problemowe. Podczas stażu -Zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach itp. -Potwierdzenie -Notatki -Notatki 5. Organizacja warsztatu i metod pracy pedagogicznej. 1. Analiza opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. 2. Opracowanie własnych pomocy dydaktycznych. 3. Założenie i prowadzenie kroniki koła językowego. 4. Doskonalenie kryteriów ocen i wymagań edukacyjnych dla uczniów języka angielskiego. Stosowanie aktywnych metod nauczania oraz dobieranie zróżnicowanych metod sprawdzania opanowania wiedzy i oceniania. 5. Analiza i wybór programu nauczania w oparciu o ich wartość merytoryczną. 6. Opracowanie Planu Pracy Dydaktycznej na dany rok szkolny. 7. Zapoznanie z nową podstawą programową z języka angielskiego Wrzesień 2012 Podczas stażu Wrzesień 2012 Podczas stażu Podczas stażu. Wrzesień 2012 Podczas stażu. Wrzesień 2012 - Wnioski z przeprowadzonej analizy -Wykonane pomoce dydaktyczne -Kronika koła językowego - Dokumentacja fotograficzna - Notatka - Notatka -Notatka - Notatki 6. Działania podjęte na rzecz promocji szkoły. 1.Współorganizacja cyklicznych imprez szkolnych ,, Dzień Języków Obcych”. 2.Współorganizacja pikników i innych imprez szkolnych. Podczas stażu. Podczas stażu - Dokumentacja fotograficzna - Notatki -Potwierdzenia § 7 ust. 2 pkt. 2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznawanie środowiska uczniowskiego. Diagnoza potrzeb i oczekiwań uczniów. 1. Zapoznanie z opiniami Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej. 2. Obserwacja dzieci w różnych sytuacjach. 3. Indywidualne rozmowy z uczniem. 4. Konsultacje z innymi nauczycielami. 5. Kontakty z rodzicami (indywidualne konsultacje). 6. Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych. 7. Indywidualne rozmowy z uczniem. Wrzesień 2012 Podczas stażu. Podczas stażu . -Notatki - Notatki - Notatki 2. Realizacja potrzeb rozwojowych uczniów. 1. Realizacja wniosków wynikających z ewaluacji osiągnięć uczniów. 2. Zaplanowanie i wdrożenie działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, służących wyeliminowaniu niepowodzeń i porażek uczniów w dalszej pracy. 3. Opracowanie indywidualnych planów pracy do zajęć koła językowego. 4. Kultywowanie tradycji rodzinnej, szkolnej, świątecznej i patriotycznej poprzez współorganizację Dnia Matki oraz szkolnych obchodów Narodowego Święta Konstytucji 3 Maja. Wprowadzenie do programu nauczania języka angielskiego treści dydaktycznych dotyczących tradycji i kultury krajów anglojęzycznych w porównaniu z tradycjami polskimi (np. obchody Świąt Bożego Narodzenia, Wielkanocy). 5. Praca z uczniem zdolnym- konsultacje z rodzicami, dodatkowe materiały, zachęcanie do udziału w konkursach, pomoc w przygotowywaniu się uczniów do konkursów 6. Praca z uczniem słabym- Prowadzenie dodatkowych zajęć z języka angielskiego dla uczniów mających trudności w nauce języka angielskiego oraz konsultacje z rodzicami. Podczas stażu. Podczas stażu. Wrzesień 2012 Wg kalendarza imprez. Wg kalendarza konkursów. Podczas stażu. Podczas stażu. - Notatki - Notatki -Indywidualny program. -Dokumentacja fotograficzna. -Scenariusze imprez -Notatki - Potwierdzenie -Notatki -Notatki 3. Rozwój autonomii, samodzielności w działaniu i kształtowaniu zaradności życiowej wychowanków poprzez integrację ich ze środowiskiem. 1. Współorganizacja wycieczek. 2. Propagowanie idei integracji poprzez nawiązanie współpracy ze szkołami zagranicznymi. 3. Współorganizowanie i udział w realizacji projektów edukacyjnych. Wg kalendarza imprez Podczas stażu Podczas stażu -Karty wycieczek -Notatki -Dokumentacja fotograficzna 4. Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz oświaty. 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczną –Pedagogiczną. -Współpraca ze specjalistami w celu eliminowania trudności dydaktycznych i wychowawczych. -Wspomaganie działalności wychowawczej rodziny. -Wspólne rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych. Podczas stażu. -Notatki § 7 ust. 2 pkt. 3. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Wykorzystanie komputera w pracy nauczyciela. 1. Nabywanie i doskonalenie umiejętności obsługi komputera. 2. Wykorzystanie technologii informacyjnej do opracowywania dokumentacji nauczycielskiej: programy własne, plany pracy, karty informacyjne o uczniu. 3. Komputerowe opracowywanie: -Scenariuszy i konspektów zajęć. -Przygotowywanie pomocy dydaktycznych (obrazki, karty pracy, dyplomy, rebusy, ankiety) itp. -Przygotowanie referatów i informacji dla rodziców. 4. Korzystanie z Internetu (wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej) 5. Opracowywanie materiałów do gazetek i kroniki koła językowego. 6. Wymiana doświadczeń z nauczycielami poprzez przekazywanie informacji drogą internetową. 7. Udział w życiu portali. 8. Wymiana emailiowa z inną szkołą europejską. 9. Korzystanie z rad ekspertów odpowiadających online na pytania użytkowników portali edukacyjnych. 10. Zachęcanie uczniów do oddawania prac w formie multimedialnej lub pocztą elektroniczną. 11. Lekcje z wykorzystaniem Internetu. 12. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem platformy e-learningowej. Podczas stażu. Podczas stażu Podczas stażu. Podczas stażu. Podczas stażu. Cały okres stażu Cały okres stażu -Zaświadczenia o przebytych kursach - Plany pracy. - Scenariusze, konspekty, karty pracy itp. -Referaty, zaproszenia, ogłoszenia. -Segregator z materiałami, płyta CD-ROM -Kronika koła językowego, zdjęcia. -Notatki -Dokumentacja -Notatki - Płyta CD - Notatki -Scenariusze, konspekty, karty pracy itp. 2. Wykorzystanie Internetu i komputera do czynności związanych z odbywaniem stażu na nauczyciela mianowanego. 1. Wykorzystanie Internetu, jako źródła wiedzy w poznaniu i gromadzeniu wybranych przepisów i aktów prawa oświatowego na temat awansu zawodowego. - Korzystanie ze stron MENiS, www.literka.pl, www.publikacje.edu.pl, www.edux.pl, www.interklasa.pl, www. szkola.net / awans/ i innych. - Korzystanie z publikacji nauczycieli odbywających staż. - Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela. 2. Komunikowanie się za pomocą poczty elektronicznej z opiekunem stażu i innymi nauczycielami. 3. Dokumentowanie przebiegu stażu. Wrzesień 2012 Podczas stażu Podczas stażu -Spis wykorzystanych stron internetowych -Płyta CD z zapisem elektronicznym -Dokumentacja stażu 3. Publikacje w Internecie. 1. Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej: -Opublikowanie planu rozwoju za¬wodo¬wego na stronie WWW, -Publikacja programów własnych. - Zamieszczanie materiałów dydaktycznych na stronie internetowej: - scenariuszy, - konspektów, - kart pracy, - ankiet, - referatów. 2. Wykorzystanie technologii informatycznej: przesyłanie dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali edukacyjnych. Październik 2012 Podczas stażu Podczas stażu -Planu rozwoju zawodowego -Programy własne -Scenariusze -Konspekty -Karty pracy -Formularz ankiety -Referaty § 7 ust. 2 pkt. 4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. 1. Udział w kursach, warsztatach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki. 2. Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma). 3. Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli. 4. Uczestniczenie w szkoleniowych Radach Pedagogicznych w ramach WDN. Zgodnie z terminarzem szkoleń Podczas stażu -Zaświadczenia -Dziennik lektur - Spis stron internetowych. -Potwierdzenie - Notatki 2. Udział w pracach zespołu wychowawczego. 1. Analiza programu wychowawczego szkoły: -aktywna realizacja zadań ujętych w dokumentach. 2.Omawianie problemów edukacyjnych uczniów i proponowanie środków naprawczych. 3. Współpraca z rodzicami: -kontakty podczas konsultacji i spotkań indywidualnych itp. 4. Wykorzystanie wiedzy psychologiczno- pedagogicznej w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (np. uczeń zdolny; uczeń o obniżonych możliwościach, oraz z uczniami zaniedbanymi środowiskowo). Podczas stażu. Podczas stażu. -Notatki. - Notatki -Notatki § 7 ust. 2 pkt. 5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Analiza przepisów prawa oświatowego. Analiza ustaw i rozporządzeń. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. 1. Zapoznanie się z odpowiednimi rozporządzeniami regulującymi funkcjonowanie szkoły, a przede wszystkim: - Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. - Rozporządzenie MENiS z dnia 12 lutego w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 15, poz. 142 z późniejszymi zmianami). - Rozporządzenie MENiS z dnia 26 lutego 2002r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2002r. nr 51, poz. 458 ze zmianami). - Rozporządzenie MENiS z dnia 07 września2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2004r. Nr 199, poz. 2046 ze zmianami). - Rozporządzenie MENiS z 21 maja 2001 w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001r. Nr 61, poz. 624 ze zmianami). - Rozporządzenie MENiS z dnia 19 lutego 2002r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2002 Nr 23, poz. 225 ze zmianami). - Rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. 2. Analiza Karty Nauczyciela oraz przepisów prawa oświatowego. 3. Śledzenie na bieżąco wszelkich zmian w przepisach prawa oświatowego. 4. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego: -Statut Szkoły -Szkolny Program Wychowawczy -Wewnątrzszkolny System Oceniania -Regulaminy szkolne 5. Udzielanie pomocy rodzicom w kierowaniu do PPP. 6.Współorganizowanie wycieczek klasowych. 7. Udział w pracach różnorodnych komisji – egzaminacyjnej, konkursów przedmiotowych, itp. Podczas stażu. Wrzesień 2012 rok. Podczas stażu Podczas stażu Podczas stażu Wrzesień 2012 Podczas stażu Podczas stażu -Stosowanie poznanych przepisów w praktyce. -Biblioteczka w formie Elektronicznej -Biblioteczka w formie elektronicznej -Biblioteczka w formie elektronicznej - Notatki -Notatki -Notatki 2. Przygotowanie i prowadzenie dokumentacji szkolnej. 1. Opracowanie i realizacja planów pracy dydaktycznej. 2. Opracowanie, narzędzi diagnozujących, kart obserwacji ucznia. Podczas stażu -Plany pracy -Karty diagnostyczne. -Karty obserwacji Opracowała: Zatwierdził: mgr Magdalena Schulz Wyświetleń: 307
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |