Katalog Krystyna Idkowiak, 2015-03-10 Gostyń Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć o wiośnie.Scenariusz zajęcia 1. Data: 21.03. 2014r. 2. Grupa: 3-4-5 latki 3. Prowadząca: Krystyna Idkowiak 4. Przedszkole Małachowo Temat kompleksowy: Wiosenne przebudzenie Temat dnia: Pierwszy dzień wiosny Temat zajęć: Utrwalamy wiadomości o charakterystycznych cechach aktualnej pory roku podczas rozwiązywania zadań i poleceń zawartych w liście od pani Wiosny. Zadanie z podstawy programowej : Przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej , stara się współdziałać w zabawach i sytuacjach zadaniowych 1/2 Cele ogólne: -rozwijanie zainteresowań przyrodniczych -rozwijanie sprawności manualnych -wdrażanie do wspólnego w grupie podejmowania decyzji -wdrażanie do współdziałania i współpracy w zabawie Cele szczegółowe: -zna charakterystyczne cechy wiosny -rozwiązuje zagadki -układa obrazki z pociętych elementów -śpiewa piosenki i bawi się przy muzyce -rozwiązuje wspólnie z innymi dziećmi zadania i polecenia zawarte w liście -uczy się wspólnego podejmowania decyzji podczas rozwiązywania zadań -stara się współdziałać w zabawie Metody pracy: -praca w małych grupach -praca z całą grupą Środki dydaktyczne i materiały: paczka, list od pani Wiosny, koszyczek z kartonikami ze zwiastunami wiosny, płyta Batii Strauss, koperty z elementami do wiosennych szlaczków, pocięte na części obrazki wiosennych kwiatów, podkład do piosenki ,,Wiosna w żółtych kaloszach’’, zielone listki, kwiatki z kolorowego papieru, arkusze szarego papieru z narysowanymi konturami sukni, kredki, farby , klej, kolorowy papier, nożyczki, bibuła Przebieg zajęcia Sytuacje edukacyjne Powitanie integrujące grupę Witamy się podczas zabawy dydaktycznej ,,Dziś witamy’’. Dzieci losują z koszyczka kartonik ze zwiastunem wiosennym. Podczas melodii z płyty CD nauczyciel wywołuje poszczególne zwiastuny , które wymyślają ćwiczenie gimnastyczne a pozostali ich naśladują. Zabawa trwa tak długo ,aż wszystkie zwiastuny się nie przywitają. Wprowadzenie do zajęć Przyniesienie przez nauczyciela paczki i listu. Odczytanie treści listu od pani Wiosny. ,,Czarujemy wiosnę ‘’ przy melodii Tzadika Katamara wg Batii Strauss. Podział dzieci na grupy. I zadanie od pani Wiosny ,,Wiosenne szlaczki’’ Nauczycielka układa szlaczek z wiosennych elementów np. motyl- kwiatek-żaba- biedronka Zadaniem dzieci jest ułożenie szlaczka w takiej samej kolejności , z gotowych elementów, które otrzymują w kopercie. Zabawa ruchowa ,,Widzę coś, widzę coś’’ Dzieci stoją w rozsypce .Nauczyciel mówi ,,Widzę coś, widzę coś’’ .Dzieci pytają ,,co pani widzi?’’ Wtedy nauczyciel odpowiada np. ,,widzę kolorowe motyle, które fruwają ponad łąką’’ Dzieci robią to, co mówi nauczyciel. II zadanie od pani Wiosny Każda grupa dzieci układa pocięty na części obrazek kwiatów wiosennych , przykleja go na kartce i nazywa. III zadanie od pani Wiosny Dzieci śpiewają piosenkę ,, Wiosna w żółtych kaloszach’’. IV zadanie od pani Wiosny Zabawa ,,Prawda to czy plotka?’’ Jeśli zdanie wypowiedziane przez nauczyciela jest prawdziwe to dzieci podnoszą w górę zielony listek. W nagrodę za dobrze udzieloną odpowiedź drużyna otrzymuje kwiatek. V zadanie od pani Wiosny Dzieci mają ozdobić narysowaną na szarym papierze suknię pani Wiosny wg własnego pomysłu. Wykorzystują zgromadzone na stolikach różnorodne materiały plastyczne. Wyświetleń: 424
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |