AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Magdalena Szymczak, 2015-03-10
Łódź

Lekcja wychowawcza, Konspekty

Agresja a asertywność - konspekt lekcji wychowawczej.

- n +

Magdalena Szymczak – nauczycielka w Gimnazjum nr 17
im.Bohaterów Monte Cassino w Łodzi

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWAWCZEJ

1. Opis klasy:
• rok nauczania:
• liczba uczniów:
• czas trwania lekcji: 45 minut

2. Temat lekcji: AGRESJA A ASERTYWNOŚĆ.

3. Cel lekcji: kształtowanie zachowań asertywnych w celu eliminowania zachowań agresywnych.
Cele operacyjne lekcji:
Uczeń:
• zna pojęcie: agresja, uległość, asertywność;
• rozróżnia poszczególne typy zachowań – agresywne, uległe, asertywne;
• zna przyczyny i przejawy agresji fizycznej i słownej wśród uczniów;
• wie, że zachowania asertywne są społecznie pożądane w przeciwieństwie do niewłaściwych zachowań agresywnych;
• prezentuje postawę asertywną w celu podtrzymania chęci udziału w zajęciach pozalekcyjnych.

4. Metody nauczania:
• mapa mentalna, burza mózgów
• eksponująca (film)
• podająca, prezentacja dydaktyczna
• ćwiczeniowa, symulacja sytuacji codziennych (drama)

5. Formy pracy:
• praca w parach, grupach i zbiorowa

6. Pomoce dydaktyczne:
• prezentacja multimedialna, film dydaktyczny, laptop z rzutnikiem i głośnikami
• karty pracy
• tablica i kreda

7. Przebieg lekcji:

• czynności organizacyjne wychowawcy (np. sprawdzenie obecności, przekazanie bieżących informacji);
• podanie tematu i zapoznanie uczniów z celami lekcji;
• podawanie przez uczniów skojarzeń ze słowem agresja i zapisywanie ich przez nauczyciela w formie mapy mentalnej na tablicy;
• oglądanie 5-minutowego filmu dydaktycznego na temat agresji i wykonywanie zadań na kartach pracy na temat prezentowanego materiału (praca w parach);
• wyjaśnienie pojęć: agresja, uległość, asertywność oraz poszczególnych typów zachowań (prezentacja multimedialna);
• trening postaw asertywnych (praca w grupach – przygotowywanie krótkich scenek);
• podsumowanie lekcji, nagrodzenie wybranych uczniów pochwałami.
Przewidywane trudności: może zaistnieć konieczność kontynuowania tematu na kolejnej lekcji (prezentowanie przygotowanych przez uczniów scenek i ich omówienie).
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 517


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.