AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Jacek Rukasz, 2015-03-18
Chodel

Matematyka, Konspekty

Diagramy procentowe-wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego.

- n +

Konspekt lekcji matematyki
klasa 6a

Temat: Diagramy procentowe-wykorzystanie arkusza
kalkulacyjnego.

Cel główny:
Odczytywanie i wykonywanie diagramów procentowych.
Cele operacyjne:
Uczeń umie:
Zebrać dane na podstawie różnych źródeł informacji.
Przedstawić dane w postaci diagramów i wykresów.
Odczytywać i analizować diagramy i wykresy.
Uczeń rozumie:
Zasady doboru odpowiedniego wykresu do przedstawionych danych.
Uczeń potrafi:
Odczytywać, analizować i interpretować dane przedstawione na diagramie.
Wykonać diagram słupkowy i kołowy na podstawie danych.
Metoda:
Praca z komputerem .
Środki, pomoce:
Stanowisko komputerowe z zainstalowanym programem Microsoft Excel
Zeszyt
Kartki z zadaniami.
Kartki z danymi.
Przebieg lekcji:
I. Sprawdzenie listy obecności.
II. Podanie i omówienie tematu zajęć.
III. Przypomnienie wiadomości z ostatnich zajęć.

IV. Analizowanie diagramów procentowych - oceny z matematyki praca klasowa.
Uczniowie otwierają pliki:
a) wykres słupkowy
b) wykres kołowy
Zadanie 1. Odczytaj z diagramu słupkowego i diagramu kołowego:
1. Jaki procent stanowią poszczególne oceny?
2. Jakich ocen było najwięcej?
3. Ile procent uczniów otrzymało ocenę bardzo dobrą?
4. Jaki procent uczniów otrzymało ocenę co najmniej dostateczną?
5.* Ilu uczniów liczy klasa, jeżeli 5 uczniów otrzymało ocenę dopuszczającą
6.* Który wykres nadaje się lepiej do przedstawiania udziału procentowego ocen?


Wykres słupkowy

Wykres kołowy

V. Tworzenie diagramów procentowych przy pomocy komputera.

Zadanie 2. Wpisz do tabeli przygotowane dane (przykładowe) dotyczące
ilości poszczególnych ocen jakie otrzymał pewien uczeń na
świadectwie z klasy szóstej. Po wpisaniu danych obliczenia
zostaną wykonane automatycznie. Oblicz średnią ocen.
(Oblicz samodzielnie lub z pomocą nauczyciela).
Wykonaj wykres słupkowy i kołowy.

Rozwiązanie zadania przedstawione na ekranie po sprawdzeniu wykonania zadań przez uczniów.
Ocena Liczba ocen Procent
cel 2 18%
bdb 4 36%
db 3 27%
dst 1 9%
dop 1 9%
ndst 0 0%
średnia ocen: 4,45



VI. Tworzenie diagramów procentowych przy pomocy komputera, poprzez zmienianie danych w tabeli.
Zadanie 3. Wpisz do tabeli przygotowane przez siebie dane dotyczące ilości
poszczególnych ocen jakie chciałbyś/chciałabyś mieć na
świadectwie z klasy szóstej. Zaobserwuj, co dzieje się z
wykresami.
Ocena Liczba ocen Procent
cel 2 18%
bdb 4 36%
db 3 27%
dst 1 9%
dop 1 9%
ndst 0 0%
średnia ocen: 4,45
Zapisz wnioski dotyczące obliczeń w tabeli oraz wykresów słupkowego i kołowego
VII. Podsumowanie pracy.
VIII. Ocena pracy uczniów.
IX. Praca domowa
Wykonaj wykres słupkowy i kołowy przedstawiający procentowy rozkład ocen na twoim świadectwie z klasy V.
Opracował
Jacek Rukasz
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 279


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.