Katalog Agnieszka Marek, 2015-02-10 Świdnica Zajęcia przedszkolne, Scenariusze "Pasowanie na przedszkolaka" - scenariusz uroczystości.SCENARIUSZ „PASOWANIA NA PRZEDSZKOLAKA” w grupie dzieci 3-letnich. CELE OGÓLNE: - integrowanie dz. ze środowiskiem przedszkolnym, - kształtowanie współdziałania w grupie, - tworzenie przyjaznej atmosfery we wspólnej zabawie, - przyjęcie do grona przedszkolaków. CELE SZCZEGÓŁOWE: - śpiewa piosenki - recytuje wiersze, - tańczy w parze z kolegą, - inscenizuje ruchem piosenki, - składa przyrzeczenie. METODA: słowna, czynna Pomoce: Magnetofon, duży ołówek do pasowania, dyplomy, medale, kredki. PRZEBIEG: 1. Piosenka: „Marsz, marsz” – wejście na salę przy piosence i ustawienie się w półkole. My jesteśmy przedszkolaki maluszki kochane. Zapraszamy wszystkich gości dziś na pasowanie. 2. Powitanie gości przez n-la: Serdecznie i gorąco witam wszystkich rodziców, którzy przybyli na dzisiejsze jakże ważne spotkanie. Spotkaliśmy się, ponieważ wszystkie dzieci chciałyby zostać prawdziwymi przedszkolakami. Jest to bardzo ważne przeżycie dla dzieci. Ale zanim to nastąpi, dzieci mają dla rodziców niespodziankę. Chciałyby zaprezentować wszystko to czego nauczyły się do tej pory. Liczą na mocne i częste brawa. Zapraszamy! 3. N-lka mówi do dz. „Co umie zrobić prawdziwy przedszkolak?” „Prawdziwy przedszkolak umie zaśpiewać piosenkę” DZIECI ŚPIEWAJĄ PIOSENKĘ INSCENIZOWANĄ RUCHEM PT. ,,W PRZEDSZKOLU” 1. Nikt w przedszkolu się nie nudzi, oj, nie, nie, oj, nie, nie Nie grymasi, nie marudzi, bo tu nam fajnie jest. 2. Każdy zupkę je z miseczki, mniam, mniam, mniam, mniam, mniam, mniam I zatańczy do poleczki hop, SA, SA, hop, SA, SA 3. Już za ręce się łapiemy, raz i dwa, raz i dwa I w kółeczku tańcujemy, oj dana, oj dana. 4. Zaśpiewamy pioseneczkę la, la, la, la, la, la Pośmiejemy się troszeczkę ha, ha, ha, ha, ha, ha. 4. N-lka pyta dzieci „Co jeszcze umie prawdziwy przedszkolak?” „Prawdziwy przedszkolak potrafi powiedzieć wierszyk.” - DZIECI RECYTUJĄ WIERSZYK PT. ,,MAM 3 LATKA.” Mam trzy lata, trzy i pół, Brodą sięgam ponad stół. Do przedszkola chodzę z workiem I mam znaczek z muchomorkiem. Pantofelki ładnie zmieniam, Myje ręce do jedzenia. Zjadam wszystko z talerzyka, Tańczę, kiedy gra muzyka. Umiem wierszyk o koteczku. O tchórzliwym koziołeczku I o piesku, co był w polu, Nauczyłam się w przedszkolu. 5. Co jeszcze potrafi nasz przedszkolak. „Prawdziwy przedszkolak potrafi wspólnie z kolegami zatańczyć taniec: „Ty i ja” - Ty i ja, ty i ja, ty i ja Misie szare, misie szare obydwa I kochają się te misie, przytulają swoje pysie, Misie szare, misie szare obydwa. 6. Co jeszcze potrafi zrobić przedszkolak? Prawdziwy przedszkolak potrafi powiedzieć TAK a nawet NIE. - „Głowa mówi tak, tak, tak, Głowa mówi nie, nie, nie, Moja głowa wesoło kręci się, Moja głowa wesoło kręci się. Tak, tak, tak, nie, nie, nie Moja głowa wesoło kręci się. Tak, tak, tak, nie, nie, nie, Moja głowa wesoło kręci się”. 7. A teraz sprawdzimy nasze kochane dzieci próbą wytrzymałości: Dzieci muszą przekonać wszystkich zebranych gości, że zasługują na miano „Przedszkolaka”. Zadania do wykonania: • stanie na jednej nodze, • wykonanie trzech podskoków obunóż, • klaśnięcie w dłonie dwa razy, • wykonanie min: wesołej, smutnej, zdziwionej • wypicie soku z cytryny 8. Zaproszenie p. Dyrektor: Panią Dyrektor tu zapraszamy, Dla Pani specjalne zadanie mamy. Chcemy poprosić o pasowanie I prawdziwym przedszkolakiem, niech każdy zostanie. 9. Złożenie przysięgi i pasowanie czarodziejską kredką przez panią dyrektor na przedszkolaków i nadanie nazwy - „DELFINKI” MY MALUCHY PRZYRZEKAMY: - PRZYRZEKAMY, co dzień rano buzię mieć zawsze roześmianą,/ PRZYRZEKAMY, - PRZYRZEKAMY, nie płakać, nie szlochać i panie mocno kochać,/PRZYRZEKAMY, - PRZYRZEKAMY, zabawki szanować i dookoła wszystko porządkować,/PRZYRZEKAMY, - PRZYRZEKAMY, choć jesteśmy jeszcze mali, zgodnie się bawić w sali,/PRZYRZEKAMY, - PRZYRZEKAMY, piżamę samemu zakładać i na spaniu nie gadać,/ PRZYRZEKAMY, - PRZYRZEKAMY, nie sikać w galoty, bo z tym dużo roboty,/ PRZYRZEKAMY. 10. Ślubowanie rodziców: ŚLUBUJĘ: - Zawsze mieć w pamięci, ż e moje dziecko jest unikalnym darem, - Słuchać uważnie, o czym mówi, - Pamiętać, że każdy człowiek uczy się na błędach, - Doceniać w dziecku to, co w nim najlepsze, - Przytulać je często, - Cieszyć się jego dzieciństwem, pamiętając, że szybko mijają lata, kiedy jest ono małym dzieckiem. 11. Piosenka „ Jestem sobie przedszkolaczek” – z wykorzystaniem instrumentów (jajka plastikowe z ryżem) Jestem sobie przedszkolaczek Nie grymaszę i nie płaczę Na bębenku marsza gram ram, tam, tam 2x Mamy tu zabawek wiele Razem bawić się weselej Bo kolegów dobrych mam ram, tam, tam 2x Mamy klocki, kredki, farby To są nasze wspólne skarby Bardzo dobrze tutaj nam ram, tam, tam 2x Kto jest beksą i mazgajem Ten się do nas nie nadaje Niechaj w domu siedzi sam ram, tam, tam. 12. ROZDANIE DYPLOMÓW I WSPÓLNE ZDJĘCIE, zaproszenie na poczęstunek. 13. Wyjście z sali przy piosence: „Na pożegnanie wszyscy razem” Przygotowała: Agnieszka Marek Wyświetleń: 426
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |