Katalog

Kinga Kwaśnik, 2015-02-05
Bełchatów

Język polski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego.

- n +

Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela mianowanego
ubiegającego się o stopień
nauczyciela dyplomowanego


mgr Kinga Kwaśnik
nauczyciel
SOSW w Bełchatowie


Termin stażu: 01.09.2014 – 31.05.2017


UZYSKANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW W PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
(§ 8 ust. 2 pkt 1)

ZADANIA FORMY REALIZACJI SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI
1. Doskonalenie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej.
1. 1. Stosowanie w pracy nowoczesnych metod i form pracy celem uatrakcyjnienia zajęć.
2. 2. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami.
3. 3. Poszukiwanie nowatorskich metod rozwiązywania problemów.

notatki, scenariusze na bieżąco

2. Podejmowanie działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły.
1. 1. Rozwijanie samorządnej, kreatywnej i aktywnej działalności uczniów (funkcja opiekuna Samorządu Uczniowskiego).

notatki, scenariusze podczas trwania stażu
3. Prowadzenie dodatkowych zajęć z uczniem słabym 1. 1. Diagnozowanie poziomu wiedzy uczniów, opracowywanie planów i organizacja zajęć z uczniem słabym .
2. 2. Praca z uczniem w formie zajęć dodatkowych-
zajęcia wyrównawcze z
języka polskiego.

program zajęć podczas trwania stażu

4. Rozwijanie i doskonalenie swego warsztatu pracy.
1. 1. Przygotowanie pomocy dydaktycznych, w tym także przy współudziale uczniów.
(plansze tematyczne do nauczania języka polskiego,
plansze i napisy używane w metodach aktywizujących).
2.Pozyskiwanie bezpłatnych materiałów dla szkoły (współpraca z księgarniami).

podczas trwania stażu


WYKORZYSTANIE W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ
(§ 8 ust. 2 pkt 2)


ZADANIA FORMY REALIZACJI SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI
1. Wykorzystywanie komputera jako narzędzia pracy nauczyciela. 1. Wykorzystywanie komputerowych programów edukacyjnych w trakcie prowadzenia zajęć. Prezentacja reportaży, filmów tematycznych.
2. Wykorzystywanie programów komputerowych i Internetu jako pomocy przy przygotowaniu środków dydaktycznych.
3. Korzystanie z multimedialnych encyklopedii i słowników.
4. Wdrażanie uczniów do świadomego i bezpiecznego korzystania z komputera i z Internetu.
5. Wymiana materiałów i doświadczeń oraz współpraca dydaktyczna za pomocą poczty elektronicznej.
6. Uczestniczenie w szkoleniach dotyczących wykorzystania komputera i Internetu oraz sprzętu audio- video w edukacji.
7. Praca w Zespole ds. aktualizacji strony internetowej.
sprawozdanie z form realizacji zadań podczas trwania stażu


UMIEJĘTNOŚCI DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI W TYM PRZEZ PROWADZENIE OTWARTYCH ZAJĘĆ W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKTOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIAZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ
(§ 8 ust. 2 pkt 3)


ZADANIA FORMY REALIZACJI SPOSÓB
UDOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI
1. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.



1. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli kontraktowych.
2. Wymiana doświadczeń w zespole samokształceniowym- przewodniczenie Zespołowi ds. organizacji wymiany doświadczeń i lekcji koleżeńskich.
3. Wykorzystywanie metod aktywizujących w trakcie zajęć koleżeńskich dla zainteresowanych nauczycieli.
4. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów w zakresie integracji międzyprzedmiotowej.
5. Współpraca z innymi nauczycielami języka polskiego, wymiana doświadczeń nauczycieli języka polskiego. Aktywny udział w pracach Zespołu przedmiotów humanistycznych.
6. Gromadzenie wybranych konspektów i scenariuszy zajęć.
7. Umieszczenie planu rozwoju zawodowego oraz innych opracowanych materiałów na stronie internetowej.
poświadczenia

sprawozdanie z działalności zespołu


scenariusze zajęć


sprawozdanie


poświadczenia


podczas trwania stażu


OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH ODPOWIEDNIO Z OŚWIATĄ, POMOCĄ SPOŁECZNĄ LUB POSTĘPOWANIEM W SPRAWACH NIELETNICH
(§ 8 ust. 2 pkt 4a)

ZADANIA
FORMY REALIZACJI SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI
1. 1. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych z języka polskiego- ,,Spotkania z językiem polskim’’
2. 1. Opracowanie programu.
2. Przygotowanie pomocy dydaktycznych.
3. Przedstawienie i zatwierdzenie programu.
4. Umieszczenie programu w szkolnym zestawie programów.
5. Wdrożenie i ewaluacja programu.

program

sprawozdanie



podczas
trwania
stażu


POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH
(§ 8 ust. 2 pkt 4c)

ZADANIA


1. 1. Zorganizowanie i przeprowadzenie
Międzyszkolnego Konkursu Ortograficznego. FORMY REALIZACJI

1. Opracowanie regulaminu konkursu, organizacja i przeprowadzenie. SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA

regulamin konkursu TERMINY REALIZACJI

podczas stażu
2. Promowanie szkoły w środowisku. 1. 1. Praca w Zespole ds. promocji placówki. sprawozdanie podczas stażu
3. 3. Opracowanie i wdrożenie programu ,,Kultura jest dla nas’’. 1. Organizowanie wycieczek klasowych i szkolnych w różne miejsca życia kulturalnego. sprawozdanie z programu podczas stażu
4. 4. Współpraca z rodzicami uczniów. 1. 1. Opracowanie i wdrożenie programu współpracy wychowawcy z rodzicami.
2. 2. Włączanie rodziców w życie klasy i szkoły. program podczas stażu


WYKONYWANIE ZADAŃ NA RZECZ OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH WE WSPÓŁPRACY Z INNYMI OSOBAMI, INSTYTUCJAMI SAMORZĄDOWYMI LUB INNYMI PODMIOTAMI
(§ 8 ust. 2 pkt 4e)


ZADANIA
FORMY REALIZACJI SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI
1. Realizacja współpracy z różnymi podmiotami i partnerami środowiska lokalnego. 1. Współpraca z WODN w Piotrkowie Trybunalskim:
- udział w różnych formach doskonalenia zawodowego.
2. Współpraca z nauczycielami Ośrodka i innych szkół:
- współudział w przygotowaniu uroczystości szkolnych,
- spotkania integracyjne.
3. Współpraca z kuratorami sądowymi.
4. Udział w akcjach o zasięgu lokalnym, np. sprzątania świata, propagowania zdrowego stylu życia itp.
5. Współpraca z innymi logopedami, psychologiem, pedagogiem szkolnym, wychowawcami internatu i świetlicy szkolnej.
6. Udział w lokalnych imprezach środowiskowych (spotkania, koncerty, wystawy).
7. Pomoc w organizacji imprez i uroczystości szkolnych.
8.Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w zakresie interpretacji opinii PPP,
9. Współpraca ze Strażą Miejską i Policją na temat bezpieczeństwa, karalności nieletnich i narkotyków.

10. Współpraca z uczelniami wyższymi. Prowadzenie zajęć dla studentów odbywających praktyki studenckie. zaświadczenia o ukończeniu form doskonalenia


poświadczenie dyrektora


poświadczenia


scenariusze uroczystości
okres stażu


UMIEJĘTNOŚCI ROZPOZNAWANIA I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB INNYCH Z UWZGLĘDNIENI|EM SPECYFIKI, TYPU I RODZAJU SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL JEST ZATRUDNIONY.
(§ 8 ust. 2 pkt 5)


ZADANIA
FORMY REALIZACJI SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI
1. Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych. 1. 1. Zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych.
2. Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych.
3. 3. Współpraca z pedagogiem szkolnym, innymi wychowawcami, rodzicami.
4. 4. Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. opis i analiza przypadku okres stażu


Opracowała:
Kinga Kwaśnik

Wyświetleń: 469


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.