Katalog Kinga Kwaśnik, 2015-02-05 Bełchatów Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego.Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego mgr Kinga Kwaśnik nauczyciel SOSW w Bełchatowie Termin stażu: 01.09.2014 – 31.05.2017 UZYSKANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW W PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY (§ 8 ust. 2 pkt 1) ZADANIA FORMY REALIZACJI SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI 1. Doskonalenie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej. 1. 1. Stosowanie w pracy nowoczesnych metod i form pracy celem uatrakcyjnienia zajęć. 2. 2. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. 3. 3. Poszukiwanie nowatorskich metod rozwiązywania problemów. notatki, scenariusze na bieżąco 2. Podejmowanie działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. 1. 1. Rozwijanie samorządnej, kreatywnej i aktywnej działalności uczniów (funkcja opiekuna Samorządu Uczniowskiego). notatki, scenariusze podczas trwania stażu 3. Prowadzenie dodatkowych zajęć z uczniem słabym 1. 1. Diagnozowanie poziomu wiedzy uczniów, opracowywanie planów i organizacja zajęć z uczniem słabym . 2. 2. Praca z uczniem w formie zajęć dodatkowych- zajęcia wyrównawcze z języka polskiego. program zajęć podczas trwania stażu 4. Rozwijanie i doskonalenie swego warsztatu pracy. 1. 1. Przygotowanie pomocy dydaktycznych, w tym także przy współudziale uczniów. (plansze tematyczne do nauczania języka polskiego, plansze i napisy używane w metodach aktywizujących). 2.Pozyskiwanie bezpłatnych materiałów dla szkoły (współpraca z księgarniami). podczas trwania stażu WYKORZYSTANIE W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ (§ 8 ust. 2 pkt 2) ZADANIA FORMY REALIZACJI SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI 1. Wykorzystywanie komputera jako narzędzia pracy nauczyciela. 1. Wykorzystywanie komputerowych programów edukacyjnych w trakcie prowadzenia zajęć. Prezentacja reportaży, filmów tematycznych. 2. Wykorzystywanie programów komputerowych i Internetu jako pomocy przy przygotowaniu środków dydaktycznych. 3. Korzystanie z multimedialnych encyklopedii i słowników. 4. Wdrażanie uczniów do świadomego i bezpiecznego korzystania z komputera i z Internetu. 5. Wymiana materiałów i doświadczeń oraz współpraca dydaktyczna za pomocą poczty elektronicznej. 6. Uczestniczenie w szkoleniach dotyczących wykorzystania komputera i Internetu oraz sprzętu audio- video w edukacji. 7. Praca w Zespole ds. aktualizacji strony internetowej. sprawozdanie z form realizacji zadań podczas trwania stażu UMIEJĘTNOŚCI DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI W TYM PRZEZ PROWADZENIE OTWARTYCH ZAJĘĆ W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKTOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIAZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ (§ 8 ust. 2 pkt 3) ZADANIA FORMY REALIZACJI SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI 1. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. 1. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli kontraktowych. 2. Wymiana doświadczeń w zespole samokształceniowym- przewodniczenie Zespołowi ds. organizacji wymiany doświadczeń i lekcji koleżeńskich. 3. Wykorzystywanie metod aktywizujących w trakcie zajęć koleżeńskich dla zainteresowanych nauczycieli. 4. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów w zakresie integracji międzyprzedmiotowej. 5. Współpraca z innymi nauczycielami języka polskiego, wymiana doświadczeń nauczycieli języka polskiego. Aktywny udział w pracach Zespołu przedmiotów humanistycznych. 6. Gromadzenie wybranych konspektów i scenariuszy zajęć. 7. Umieszczenie planu rozwoju zawodowego oraz innych opracowanych materiałów na stronie internetowej. poświadczenia sprawozdanie z działalności zespołu scenariusze zajęć sprawozdanie poświadczenia podczas trwania stażu OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH ODPOWIEDNIO Z OŚWIATĄ, POMOCĄ SPOŁECZNĄ LUB POSTĘPOWANIEM W SPRAWACH NIELETNICH (§ 8 ust. 2 pkt 4a) ZADANIA FORMY REALIZACJI SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI 1. 1. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych z języka polskiego- ,,Spotkania z językiem polskim’’ 2. 1. Opracowanie programu. 2. Przygotowanie pomocy dydaktycznych. 3. Przedstawienie i zatwierdzenie programu. 4. Umieszczenie programu w szkolnym zestawie programów. 5. Wdrożenie i ewaluacja programu. program sprawozdanie podczas trwania stażu POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH (§ 8 ust. 2 pkt 4c) ZADANIA 1. 1. Zorganizowanie i przeprowadzenie Międzyszkolnego Konkursu Ortograficznego. FORMY REALIZACJI 1. Opracowanie regulaminu konkursu, organizacja i przeprowadzenie. SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA regulamin konkursu TERMINY REALIZACJI podczas stażu 2. Promowanie szkoły w środowisku. 1. 1. Praca w Zespole ds. promocji placówki. sprawozdanie podczas stażu 3. 3. Opracowanie i wdrożenie programu ,,Kultura jest dla nas’’. 1. Organizowanie wycieczek klasowych i szkolnych w różne miejsca życia kulturalnego. sprawozdanie z programu podczas stażu 4. 4. Współpraca z rodzicami uczniów. 1. 1. Opracowanie i wdrożenie programu współpracy wychowawcy z rodzicami. 2. 2. Włączanie rodziców w życie klasy i szkoły. program podczas stażu WYKONYWANIE ZADAŃ NA RZECZ OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH WE WSPÓŁPRACY Z INNYMI OSOBAMI, INSTYTUCJAMI SAMORZĄDOWYMI LUB INNYMI PODMIOTAMI (§ 8 ust. 2 pkt 4e) ZADANIA FORMY REALIZACJI SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI 1. Realizacja współpracy z różnymi podmiotami i partnerami środowiska lokalnego. 1. Współpraca z WODN w Piotrkowie Trybunalskim: - udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. 2. Współpraca z nauczycielami Ośrodka i innych szkół: - współudział w przygotowaniu uroczystości szkolnych, - spotkania integracyjne. 3. Współpraca z kuratorami sądowymi. 4. Udział w akcjach o zasięgu lokalnym, np. sprzątania świata, propagowania zdrowego stylu życia itp. 5. Współpraca z innymi logopedami, psychologiem, pedagogiem szkolnym, wychowawcami internatu i świetlicy szkolnej. 6. Udział w lokalnych imprezach środowiskowych (spotkania, koncerty, wystawy). 7. Pomoc w organizacji imprez i uroczystości szkolnych. 8.Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w zakresie interpretacji opinii PPP, 9. Współpraca ze Strażą Miejską i Policją na temat bezpieczeństwa, karalności nieletnich i narkotyków. 10. Współpraca z uczelniami wyższymi. Prowadzenie zajęć dla studentów odbywających praktyki studenckie. zaświadczenia o ukończeniu form doskonalenia poświadczenie dyrektora poświadczenia scenariusze uroczystości okres stażu UMIEJĘTNOŚCI ROZPOZNAWANIA I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB INNYCH Z UWZGLĘDNIENI|EM SPECYFIKI, TYPU I RODZAJU SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL JEST ZATRUDNIONY. (§ 8 ust. 2 pkt 5) ZADANIA FORMY REALIZACJI SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI 1. Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych. 1. 1. Zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych. 2. Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych. 3. 3. Współpraca z pedagogiem szkolnym, innymi wychowawcami, rodzicami. 4. 4. Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. opis i analiza przypadku okres stażu Opracowała: Kinga Kwaśnik Wyświetleń: 469
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |