Katalog Magdalena Adamek, 2015-02-02 Wodzisław Śląski Język angielski, Konspekty Why do people honour Dr. Martin Luther King, Jr? - konspekt lekcji języka angielskiego.SCENARIUSZ LEKCJI Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 1. Poziom nauczania: klasa III gimnazjum 2. Temat: Why do people honour Dr. Martin Luther King, Jr? Temat ten integruje treści historii z językiem angielskim. Realizowany jest podczas dwóch jednostek lekcyjnych. Temat oparty jest na materiale autentycznym. 3. Cele lekcji językowe: • doskonalenie umiejętności: - czytania ze zrozumieniem ( „skimming” and „scanning” wyszukiwanie kluczowych i szczegółowych informacji w tekście) - słuchania ze zrozumieniem (listening for gist and listening for details) - pisania – notatka, streszczenie, wyrażenie opini - mówienia – dyskusja, odpowiedzi na pytania, wyrażanie opini • poznanie słownictwa związanego z tematem nowej lekcji 4. Cele lekcji pozajęzykowe: - zapoznanie uczniów z postacią Martina Luthera Kinga, Jr. i uświadomienie uczniom znaczenia jego działalności - przybliżenie uczniom problemu dyskryminacji rasowej - przedstawienie uczniom słynnej przemowy M.L.Kinga, Jr. „I have a dream” wygłoszonej w Waszyngtonie 28 sierpnia 1963 roku 5. Cele wychowawcze: - kształtowanie postawy przeciwko rasizmowi oraz tolerancji wobec innych narodowości 6. Techniki pracy: - „burza mózgów” - słowna-rozmowa - praca z tekstem (czytanym, słuchanym) - praktyczna-wykonywanie ćwiczeń - twórcza 7. Formy pracy: - z cała klasą - w parach - indywidualna 8. Pomoce dydaktyczne: - artykuł - przemówienie M.L. Kinga, Jr.„I have a dream” https://ia600402.us.archive.org/29/items/MLKDream/MLKDream_64kb.mp3 - zestawy ćwiczeń dla uczniów PRZEBIEG LEKCJI: 1. Część wstępna: - sprawdzenie zadania domowego - rozgrzewka językowa - podanie tematu lekcji 2. Część główna: praca z materiałem autentycznym TYP ĆWICZENIA CEL ĆWICZENIA „Co już wiemy o M.L.Kingu,Jr.? burza mózgów Wprowadzenie uczniów w temat lekcji Dopasowywanie definicji do podanych słów Zapoznanie uczniów z nowym słownictwem Czytanie w celu wyszukania kluczowych i szczegółowych informacji w tekście Zapoznanie uczniów z najważniejszymi faktami z życia M.L.Kinga, Jr. Sporządzenie notatki Doskonalenie umiejętności pisania, krytycznego myślenia, selekcjonowania informacji Indywidualne tworzenie definicji rasizmu Doskonalenie umiejętności mówienia- wyrażanie opinii Słuchanie przemówienia „I have a dream”- sporządzenie notatki Doskonalenie umiejętności rozumienia kluczowych informacji słuchanego tekstu – dostrzeżenie „snu” mówcy Ponowne słuchanie fragmentu przemówienia – uzupełnienie luk (Doskonalenie umiejętności rozumienia szczegółowych informacji Sporządzenie własnej przemowy „ I have a dream too” dotyczącej własnego kraju, narodu Doskonalenie umiejętności pisania – wyrażenie własnych myśli, krytyczne myślenie 3. Podsumowanie: - krótka dyskusja- utrwalenie zdobytych wiadomości/słownictwa - ocena pracy uczniów - zadanie pracy domowej Wyświetleń: 363
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |