Katalog Sylwia Zientarska, 2015-02-02 Czeladź Wychowanie fizyczne, Konspekty Orientacja przestrzenna: Ćwiczenia równoważne.Konspekt lekcji-orientacja przestrzeni i poruszania się Temat : Ćwiczenia równoważne 1. Cele w zakresie: • Umiejętności: uczeń potrafi przyjąć postawę równoważną oraz postawę skorygowaną • Motoryki: kształtowanie nawyku przyjmowania prawidłowej postawy ciała, wzmacnianie mm. posturalnych • Wiadomości: wie jak ważna jest prawidłowa postawa ciała w czynnościach codziennych • Akcent wychowawczy: zachęcanie do aktywności ruchowej w czasie wolnym 2. Klasa: 2P, 5P 3. Czas trwania: 60 min 4. Przybory i przyrządy: piłki, laski gimnastyczne, woreczki, pachołki 5. Osoba prowadząca: S. Zientarska, 6. Data: 21.11.2014r Tok lekcji Zadania szczegółowe Dozowanie Uwagi organizacyjno- metodyczne Część wstępna 1.Zorganizowanie grupy 2.Motywacja 3. Rozgrzewka 1.Zbiórka 2. Powitanie sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć 1.Podanie tematu oraz motywacja do aktywnego udziału w lekcji 1. Marsz dookoła sali. 2. Bieg w rozsypce, na sygnał -klaśnięcie, przyjęcie prawidłowej postawy - Stopy ustawione równolegle obok siebie - Kolana wyprostowane - Brzuch wciągnięty - Barki cofnięte ku tyłowi - Łopatki ściągnięte - Szyja wyciągnięta - Wzrok skierowany przed siebie - RR wzdłuż tułowia 2. Ćwiczenia kształtujące z piłkami krążenia piłki wokół głowy -krążenia wokół bioder -przekładania pod kolanem -toczenie piłki prawą i lewa ręką 1 min 1 min 1 min 5 min 5min Ustawienie w szeregu Część główna Ćwiczenia z wykorzystaniem odruchów błędnikowych Ćwiczenia oddechowe 1. Pw. klęk podparty, Ruch - naprzemienne wznosy ręki i nogi, wytrzymanie i powrót do p.w. 2. Pw. stanie jednonóż, ułożenie woreczka na kolanie nogi wzniesionej i zgiętej Ruch - wytrzymanie w tej pozycji przez kilka sek 3.Pw. stanie w postawie skorygowanej, woreczek na głowie, ręce zgięte w łokciach Ruch - marsz we wspięciu na palcach dookoła sali, opad, wspięcie 4. Pw. stanie w postawie skorygowanej z woreczkiem na głowie, RR wzdłuż tułowia Ruch - przejście do siadu i powrót do stania z utrzymaniem postawy skorygowanej i utrzymaniem woreczka na głowie 5. Pw. stanie przy drabinkach z woreczkiem na głowie Ruch - przejście do półprzysiadu następnie wypychając woreczek w górę powolny wyprost tułowia i przyjęcie prawidłowej postawy ciała. 7. Pw –postawa zasadnicza, wejście i przejście po ławeczce gimnastycznej 8. Pw. j.w z woreczkiem na głowie 9. Pw. stanie z laską gimnastyczną za plecami na wysokości łopatek Ruch - podczas wdechu podniesienie nogi do góry przy zgiętym kolanie przy wydechu opuszczenie nogi, powtarzamy ćw. zmieniając nogi 20x 20x 2min 10x 10x 10x 10x Ustawienie w kole Ustawienie w rzędzie Ustawienie w kole Część końcowa Uspokojenie organizmu Czynności organizacyjno-porządkowe Nastawienie do aktywności ruchowej w czasie wolnym Zabawa uspokajająca: 1.Zabawa „bociany do gniazda” na sygnał jeden gwizdek marsz po sali dwa gwizdki powrót do „gniazda”( szarfy) przyjęcie postawy równoważnej (stanie jednonóż ), wygrywa dziecko które najdłużej utrzyma taką postawę 1Zbiórka –sprawdzenie obecności 2. Ocena grupy najaktywniejszy uczeń otrzymuje plusa 1. Motywacja uczniów do podejmowania aktywności ruchowej 3min 1 min 1 min Ustawienie w szeregu Ustawienie w szeregu Wyświetleń: 430
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |