Katalog

Anna Gałka-Szołajska, 2015-03-10
Kłodawa

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela na stopien nauczyciela mianowanego.

- n +

GIMNAZJUM W CHODOWIE




PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA
MIANOWANEGO
2012-2015


Anna Gałka-Szołajska






Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r.,
w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli.
(Dz. U. nr0, z 26 marca 2013r., poz. 393).

Chodów, 11.09.2012r.
GIMNAZJUM W CHODOWIE
I. INFORMACJE OGÓLNE O NAUCZYCIELU ORAZ STAŻU PRACY

imię i nazwisko: Anna Gałka-Szołajska
nazwa szkoły: Gimnazjum w Chodowie
zajmowane stanowisko: nauczyciel języka angielskiego
posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy
staż pracy: 7 lat
data rozpoczęcia stażu na nauczyciela mianowanego: 1 września 2012r.
data zakończenia stażu na nauczyciela mianowanego: 31 maja 2015r.

II. SZCZEGÓŁOWY PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO 2012-2015

Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z 1 marca 2013r.

FORMA REALIZACJI

TERMIN

POTWIERDZENIE REALIZACJI PLANU
§ 7 ust.1 pkt.1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły, związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych,
opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły, oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
1.Udział w pracach Rady Pedagogicznej, aktywna współpraca z członkami RP.

2.Sprawowanie opieki nad uczniami podczas zajęć dydaktycznych, zajęć dodatkowych, przerw, wycieczek, wydarzeń kulturalnych, wyjazdów do teatru i kina.


3.Prowadzenie „akcji mleko w szkole”.

4.Współpraca z rodzicami uczniów Gimnazjum w Chodowie
5.Współorganizacja wydarzeń kulturalnych w szkole, wynikających z planu pracy szkoły.
wg harmonogramu posiedzenia Rady Pedagogicznej

wrzesień 2012-
maj 2015





luty 2013-
czerwiec 2015


wg kalendarza imprez szkolnych
potwierdzenia obecności na posiedzeniach RP



w dokumentacji szkolnej

karta wycieczki



pisemne potwierdzenie współpracy z Mleczarnią w Kole

§ 7 ust.1 pkt.2
Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.

1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego.


2. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:
• konferencje szkoleniowe
• warsztaty tematyczne np.metodyka w nauczania języków obcych
• kursy
3. Czytanie literatury naukowej o tematyce psychologicznej, pedagogicznej raz tematykach pokrewnych mających przełożenie na pracę w szkole.
4. Współpraca z wydawnictwem Oxford.
5. Diagnoza osiągnięć edukacyjnych uczniów

zgodnie z zapotrzebowaniem szkoły oraz własnymi zainteresowaniami i potrzebami


w okresie całego stażu




w miarę potrzeb


w latach 2013/2015
marzec 2015
Zaświadczenia z ukończonych szkoleń




zaświadczenia i certyfikaty




lista przeczytanych pozycji naukowych



zaświadczenie

notatki własne i analiza






§ 7 ust.1 pkt.3
Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.
Analiza dokumentacji:
• Rozporządzenie MEN z1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
• Rozporządzenie MEN z 25 kwietnia 2013r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowanie i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.
(Dz.U.2013 nr 0 poz.520)
• Ustawa o systemie oświaty-Karta Nauczyciela (tekst ujednolicony).
• Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi przepisy dotyczące organizacji oświaty (materiały CODN,publikacje w prasie oświatowej ,Internecie).
• Statut Szkoły
• WSO
• Szkolny Program Wychowawczy
• regulaminy wewnątrzszkolne
w okresie trwania stażu
notatki własne

§ 7 ust.2 pkt.1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
1. Współpraca z opiekunem stażu.
• Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy.
• Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
• Ustalenie terminów spotkań z opiekunem.
• Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu- wnioski z obserwacji.
• Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu-konsultacja.
• Określanie mocnych i słabych stron własnej działalności.

2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.
• Analiza i wybór programów nauczania
• Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języków obcych z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych w oparciu o opinie poradni psychologiczno-pedagogicznej.
• Stosowanie metod aktywizujących podczas zajęć dydaktycznych- karty pracy, sprawdziany, testy diagnozujące.
• Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania.
3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dziennik zajęć pozalekcyjnych, wypełnianie protokołów konkursów, terminowe wpisy w dziennikach klasowych.







Jeden raz w miesiącu w okresie stażu

Jeden raz w miesiącu w okresie stażu



cały okres stażu














cały okres stażu







notatki własne

harmonogram spotkań






















notatki w dokumentacji szkolnej

§ 7 ust.2 pkt.2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.


1. Organizacja konkursów:
Wojewódzki Konkurs Języka Angielskiego, Młody Lingwista, Konkurs piosenki anglojęzycznej.
2. Uczestnictwo w spotkaniach z rodzicami uczniów ze specyficznymi trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi.
3. Przygotowanie uczniów do konkursów oraz do Egzaminu Gimnazjalnego.
4. Konsultacje z pedagogiem szkolnym i psychologiem.
5. Zorganizowanie Dnia Języków Obcych w Gimnazjum w Chodowie.
6. Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego w Gimnazjum w Chodowie.
7. Projekt edukacyjny.
zgodnie z ofertą edukacyjną w latach
2012-2015

w miarę potrzeb

na bieżąco

cały okres stażu
czerwiec 2014

rok szkolny 2012-2013

cały okres stażu
protokół z konkursów



w dokumentacji szkolnej




zaświadczenie o współpracy
zdjęcia

dziennik zajęć




§ 7 ust.2 pkt.3
Pogłębianie umiejętności wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1. Wykorzystanie technologii informacyjnej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali internetowych o charakterze edukacyjnym.
2. Publikacje własnych prac :
• własnego planu rozwoju zawodowego
• materiałów dydaktycznych
• dodatkowych ćwiczeń (z różnych źródeł) dla uczniów
3. Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego testów, sprawdzianów, materiałów, kart pracy ucznia, dokumentacji szkolnej, dyplomów.
4. Przygotowanie testów, sprawdzianów przy użyciu komputera i Internetu.
5. Przygotowanie dokumentacji załączonej do wniosku oraz sprawozdawczej ze stopnia realizacji planu rozwoju zawodowego.
cały okres stażu




2012-2015





wg potrzeb





zgodnie z
harmonogramem zawartym w rozporządzeniu z 1 marca 2013r.
potwierdzenia elektroniczne










dokumentacja własna pracy nauczyciela

§ 7 ust.2 pkt.4
Pogłębianie umiejętności zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.

1. Organizowanie pomocy koleżeńskiej i indywidualna pomoc wychowankom.
2. Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach.
3. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki języka angielskiego poprzez fachową literaturę.
4. Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach w czasie szkoleń zawodowych.
5. Korzystanie ze zbiorów bibliotek oraz darmowych publikacji internetowych (nowości książkowe, czasopisma).
6. Znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego.
7. Aktywna praca nad samokształceniem .
8. Wspieranie rodziców w rozwoju indywidualnym ich dziecka/ dzieci.
na bieżąco

















wg potrzeb








wykaz literatury

§ 7 ust.2 pkt.5
Pogłębianie umiejętności posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.


1. Analiza przepisów prawa oświatowego.
2. Dalsze poznawanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
3. Tworzenie przedmiotowych planów pracy i udział w modyfikowaniu dokumentów szkolnych.

4. Udział w pracach komisji egzaminacyjnej, konkursów przedmiotowych.

na bieżąco



zgodnie z wymogami


zgodnie z harmonogramem
notatki własne

notatki własne

dokumentacja własna pracy nauczyciela


w dokumentacji szkolnej
Wyświetleń: 324


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.