Katalog

Adriana Krucyna, 2015-02-10
Mrągowo

Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego.

- n +

Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku, w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
L.p. Zadania do realizacji Formy realizacji Dowody Termin
1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. Analiza aktów prawnych, śledzenie zmian dokonywanych w Karcie Nauczyciela, Prawie Oświatowym oraz Ustawie o Systemie Oświaty,
śledzenie stron internetowych. Wniosek o rozpoczęcie stażu wraz z planem rozwoju zawodowego.
wrzesień 2014

2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie dokumentacji świadczącej o przebiegu stażu. Potwierdzenia, zaświadczenia, opracowane materiały. cały okres stażu
3. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu zawodowego.
Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego.
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. maj 2017




§ 8. 1. 2 pkt. 1
uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań
mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
L.p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji
1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. - koordynowanie pracy zespołu ewaluacji wewnętrznej
- analiza potrzeb edukacyjnych i wychowawczych uczniów w oparciu o przeprowadzone diagnozy
okres stażu
2. Doskonalenie kompetencji zawodowych. - aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, np. z zakresu komunikacji językowej, pracy z uczniem zdolnym i uczniem mającym problemy w nauce i dzielenie się wiedzą na szkoleniach WDN
okres stażu
3. Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej. - wykorzystanie metod aktywizujących w procesie dydaktycznym, np. „burza mózgów”, mapa mentalna, praca w grupach, elementy metody projektów, mapę pojęciową, drama itd
- przygotowywanie uczniów do występów artystycznych, np. Ślubowanie i pasowanie na ucznia, pasowanie na czytelnika, Konstytucja 3 Maja i innych uroczystości wynikających z Planu Pracy Szkoły
- prowadzenie koła zainteresowań, np. koła plastycznego, przygotowywanie prac do konkursów plastycznych
- przygotowywanie uczniów do konkursów recytatorskich
- organizowanie wycieczek szkolnych, wyjazdów do kina, teatru itp.
okres stażu


§ 8. 1. 2 pkt. 2
wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
L.p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji
1. Stosowanie technologii komputerowej w pracy dydaktycznej. - przygotowywanie dokumentów, prezentacji multimedialnych, tworzenia pomocy dydaktycznych, gazetek klasowych, scenariuszy zajęć itd.
- korzystanie z komputerowych programów multimedialnych na zajęciach dydaktycznych i logopedycznych
- tworzenie albumu przedstawiającego realizację programów edukacyjnych przez uczniów
- korzystanie ze szkoleń on-line
- opracowywanie dokumentacji związanej z awansem zawodowym okres stażu


§ 8. 1. 2 pkt. 3
umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć,
w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach
wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć
L.p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji
1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. - prowadzenie zajęć otwartych
- udział w Wewnątrzszkolnym Doskonaleniu Nauczycieli okres stażu
2. Upowszechnianie i promocje własnych doświadczeń, metod i form. - opublikowanie na portalu internetowym planu rozwoju zawodowego
- współpraca z nauczycielami w zakresie m.in. przygotowania uroczystości, imprez szkolnych
rok szkolny 2014/2015

okres stażu

§ 8. 1. 2 pkt. 4a
opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych
odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
L.p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji
1. Nabywanie umiejętności projektowania własnych działań. - opracowanie i wdrożenie programu mającego na celu adaptację dzieci 6 – letnich w klasie I okres stażu





§ 8. 1. 2 pkt. 4c
poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub
opiekuńczych
L.p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji
1. Poszerzanie oferty edukacyjnej. - kontynuacja współpracy z firmą REBA, udział szkoły w akcji zbierania baterii
- udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym „Klub Bezpiecznego Puchatka”
- udział w programie edukacyjnym „Akademia Czystych Rąk Carex”
- udział w programie edukacyjnym „Droga i Ja”
- udział w programie edukacyjnym „Ratujemy i Uczymy Ratować”
- realizacja zajęć z serii „Bezpieczne dziecko. Przygody Zetki i Zygzaka”
- udział w projekcie „Klub Czterech Żywiołów”
- udział w konkursach logopedycznych – plastycznych organizowanych przez wydawnictwo Komlogo
- udział w programach i konkursach pojawiających się na bieżąco okres stażu


§ 8. 1. 2 pkt. 4e
wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy
z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
L.p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji
1. Współpraca z różnymi podmiotami wspomagającymi pracę dydaktyczno – wychowawczą szkoły - współpraca z pedagogiem szkolnym polegająca na wspólnym rozwiązywaniu problemów wychowawczych
- współpraca z psychologiem mająca na celu pomoc uczniom i rodzicom potrzebującym pomocy
- współpraca z biblioteką szkolną, udział w akcjach i konkursach
- współpraca z poradnią psychologiczno – pedagogiczną, kierowanie uczniów wymagających specjalistycznego badania psychologiczno – pedagogicznego w związku z trudnościami w nauce
- współpraca z policją, pogadanki dotyczące bezpieczeństwa dzieci
- współpraca z pielęgniarką szkolną, pogadanki dotyczące zdrowia i higieny osobistej okres stażu

§ 8. 1. 2 pkt. 5
umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych,
z uwzględnieniem
specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony
Lp. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji
1. Opis i analiza dwóch przypadków. - diagnoza dwóch wybranych problemów edukacyjnych, wychowawczych lub logopedycznych
okres stażu

Plan ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje wynikające z potrzeb szkoły lub potrzeb własnych.


Wyświetleń: 307


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.