Katalog Adriana Krucyna, 2015-02-10 Mrągowo Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego.Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku, w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. L.p. Zadania do realizacji Formy realizacji Dowody Termin 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. Analiza aktów prawnych, śledzenie zmian dokonywanych w Karcie Nauczyciela, Prawie Oświatowym oraz Ustawie o Systemie Oświaty, śledzenie stron internetowych. Wniosek o rozpoczęcie stażu wraz z planem rozwoju zawodowego. wrzesień 2014 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie dokumentacji świadczącej o przebiegu stażu. Potwierdzenia, zaświadczenia, opracowane materiały. cały okres stażu 3. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu zawodowego. Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. maj 2017 § 8. 1. 2 pkt. 1 uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły L.p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. - koordynowanie pracy zespołu ewaluacji wewnętrznej - analiza potrzeb edukacyjnych i wychowawczych uczniów w oparciu o przeprowadzone diagnozy okres stażu 2. Doskonalenie kompetencji zawodowych. - aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, np. z zakresu komunikacji językowej, pracy z uczniem zdolnym i uczniem mającym problemy w nauce i dzielenie się wiedzą na szkoleniach WDN okres stażu 3. Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej. - wykorzystanie metod aktywizujących w procesie dydaktycznym, np. „burza mózgów”, mapa mentalna, praca w grupach, elementy metody projektów, mapę pojęciową, drama itd - przygotowywanie uczniów do występów artystycznych, np. Ślubowanie i pasowanie na ucznia, pasowanie na czytelnika, Konstytucja 3 Maja i innych uroczystości wynikających z Planu Pracy Szkoły - prowadzenie koła zainteresowań, np. koła plastycznego, przygotowywanie prac do konkursów plastycznych - przygotowywanie uczniów do konkursów recytatorskich - organizowanie wycieczek szkolnych, wyjazdów do kina, teatru itp. okres stażu § 8. 1. 2 pkt. 2 wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej L.p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji 1. Stosowanie technologii komputerowej w pracy dydaktycznej. - przygotowywanie dokumentów, prezentacji multimedialnych, tworzenia pomocy dydaktycznych, gazetek klasowych, scenariuszy zajęć itd. - korzystanie z komputerowych programów multimedialnych na zajęciach dydaktycznych i logopedycznych - tworzenie albumu przedstawiającego realizację programów edukacyjnych przez uczniów - korzystanie ze szkoleń on-line - opracowywanie dokumentacji związanej z awansem zawodowym okres stażu § 8. 1. 2 pkt. 3 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć L.p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. - prowadzenie zajęć otwartych - udział w Wewnątrzszkolnym Doskonaleniu Nauczycieli okres stażu 2. Upowszechnianie i promocje własnych doświadczeń, metod i form. - opublikowanie na portalu internetowym planu rozwoju zawodowego - współpraca z nauczycielami w zakresie m.in. przygotowania uroczystości, imprez szkolnych rok szkolny 2014/2015 okres stażu § 8. 1. 2 pkt. 4a opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich L.p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji 1. Nabywanie umiejętności projektowania własnych działań. - opracowanie i wdrożenie programu mającego na celu adaptację dzieci 6 – letnich w klasie I okres stażu § 8. 1. 2 pkt. 4c poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych L.p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji 1. Poszerzanie oferty edukacyjnej. - kontynuacja współpracy z firmą REBA, udział szkoły w akcji zbierania baterii - udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym „Klub Bezpiecznego Puchatka” - udział w programie edukacyjnym „Akademia Czystych Rąk Carex” - udział w programie edukacyjnym „Droga i Ja” - udział w programie edukacyjnym „Ratujemy i Uczymy Ratować” - realizacja zajęć z serii „Bezpieczne dziecko. Przygody Zetki i Zygzaka” - udział w projekcie „Klub Czterech Żywiołów” - udział w konkursach logopedycznych – plastycznych organizowanych przez wydawnictwo Komlogo - udział w programach i konkursach pojawiających się na bieżąco okres stażu § 8. 1. 2 pkt. 4e wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami L.p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji 1. Współpraca z różnymi podmiotami wspomagającymi pracę dydaktyczno – wychowawczą szkoły - współpraca z pedagogiem szkolnym polegająca na wspólnym rozwiązywaniu problemów wychowawczych - współpraca z psychologiem mająca na celu pomoc uczniom i rodzicom potrzebującym pomocy - współpraca z biblioteką szkolną, udział w akcjach i konkursach - współpraca z poradnią psychologiczno – pedagogiczną, kierowanie uczniów wymagających specjalistycznego badania psychologiczno – pedagogicznego w związku z trudnościami w nauce - współpraca z policją, pogadanki dotyczące bezpieczeństwa dzieci - współpraca z pielęgniarką szkolną, pogadanki dotyczące zdrowia i higieny osobistej okres stażu § 8. 1. 2 pkt. 5 umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Lp. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji 1. Opis i analiza dwóch przypadków. - diagnoza dwóch wybranych problemów edukacyjnych, wychowawczych lub logopedycznych okres stażu Plan ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje wynikające z potrzeb szkoły lub potrzeb własnych. Wyświetleń: 307
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |