Katalog Małgorzata Bitowska, 2015-03-10 Gołdap Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Aneks do planu rozwoju zawodowego.ANEKS DO PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego realizowany: od 01.09.2011 do 20.01.2015 z przerwą: 07.11.2012 - 28.06.2013 IMIĘ I NAZWISKO NAUCZYCIELA: MAŁGORZATA BITOWSKA, nauczyciel kontraktowy MIEJSCE ZATRUDNIENIA: SZKOŁA PODSTAWOWA W GALWIECIACH ZAJMOWANE STANOWISKO: NAUCZYCIEL MATEMATYKI, INFORMATYKI, BIBLIOTEKARZ GŁUGOŚĆ STAŻU: 2 lata i 9 miesięcy OPIEKUN STAŻU: mgr JOANNA KOŁOSZA, nauczyciel mianowany POSIADANE KWALIFIKACJE: STUDIA MAGISTERSKIE: MATEMATYKA OGÓLNA STUDIA LICENCJACKIE: MATEMATYKA I INFORMATYKA W NAUCZANIU PODSTAWOWYM I GIMNAZJALNYM KURS KWALIFIKACYJNY Z BIBLIOTEKOZNAWSTWA CEL GŁÓWNY: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi ustalonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. (z póź. zmianami) w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, w Ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (z póź. zmianami) oraz w Ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karcie Nauczyciela. CELE SZCZEGÓŁOWE: Poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz określenie możliwości i podejmowanie w tym zakresie działań własnych poprzez uczestnictwo w pracy organów szkoły. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe. Podnoszenie efektywności działań wychowawczo – dydaktycznych poprzez rozwijanie osobistych zainteresowań. Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły. Rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego. . Lp. Zadania podejmowane w okresie stażu Formy i sposoby realizacji Termin Uwagi o realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia nauczyciela mianowanego. Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu. VIII/IX 2011 r. IX 2013 r. VIII 2011r. Opracowanie planu rozwoju zawodowego oraz aneksu. Wniosek o rozpoczęcie stażu. 2. Współpraca z opiekunem stażu. Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, ustalenie zasad współpracy, zawarcie pisemnego kontraktu i jego uaktualnienie. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. Hospitacje prowadzone przez opiekuna stażu lub dyrektora szkoły. Omawianie prowadzonych i obserwowanych lekcji w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych lekcji. IX 2011 r. IX 2013 r. Okres stażu Kontrakt i jego uaktualnienie Harmonogram terminów i tematyki zajęć Konsultacje, rozmowy indywidualne z opiekunem stażu, dyrektorem szkoły 3. Dokumentowanie i realizacja planu rozwoju. Gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, scenariuszy itp.). Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym. Okres stażu II 2015 r. II 2015 r. Wpisy w dokumentacji przebiegu stażu Sprawozdanie z realizacji stażu Wniosek wraz z dokumentacją formalną 4. Poszerzanie wiedzy i umiejętności pedagogicznych poprzez udział w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego. Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego, w szkoleniach Rady Pedagogicznej, uczestnictwo w spotkaniach zespołów. Aktywny udział w pracy zespołów do ewaluacji wewnętrznej pracy szkoły oraz do przeprowadzania analizy wyników sprawdzianu po klasie VI. Udział w lekcjach oraz zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli. Okres stażu Zaświadczenia Potwierdzenie dyrektora szkoły. 5. Rozbudowa własnego warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej. Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej. Analiza i wybór programów nauczania, podręczników w oparciu o merytoryczne jego wartości i zgodne z podstawą programową. Opracowanie Przedmiotowych Zasad Oceniania z matematyki i zajęć komputerowych, kryteriów wymagań na poszczególne oceny dla klas IV - VI . Coroczna aktualizacja planów nauczania z matematyki i zajęć komputerowych. Analiza wyników nauczania i wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy. Tworzenie dekoracji, materiałów i pomocy dydaktycznych: plansze, testy, sprawdziany, karty pracy, gry dydaktyczne, gazetki, prezentacje multimedialne Wdrażanie aktywizujących metod nauczania Przeprowadzenie otwartej lekcji matematyki dla rodziców. Organizowanie konkursów matematycznych. Na bieżąco IV w każdym roku szkolnym IX w każdym roku szkolnym Okres stażu Okres stażu PZO, rozkład materiału, kryteria wymagań Pomoce dydaktyczne Scenariusze lekcji Protokoły 6. Dokonanie analizy wyników sprawdzianów oraz sprawdzianu po klasie VI. Opracowanie analizy wyników sprawdzianu po klasie szóstej i przedstawienie innym nauczycielom. Udział w diagnozach zewnętrznych „Sesje z plusem”, próbny sprawdzian szóstoklasisty badający umiejętności matematyczne DUM-a oraz opracowanie własnych testów diagnostycznych Określenie mocnych i słabych stron, wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy VI 2012r. VI 2014r. Okres stażu Opracowane dokumenty 7. Ewaluacja metod pracy. Dokonywanie modyfikacji, korekt planów i metod pracy. Cały okres stażu Korekty w planach nauczania. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Poznawanie środowiska uczniowskiego i sytuacji rodzinnej uczniów. Bieżące kontakty z rodzicami uczniów. Konsultacje z innymi nauczycielami, wychowawcami. Indywidualne rozmowy z uczniami. Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych. Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami uczniów wydanymi przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną, a w szczególności z zaleceniami pracy z tymi uczniami i uwzględnienie zaleceń w procesie dydaktycznym i wychowawczym. Na bieżąco Bieżąca dokumentacja (adnotacje w dzienniku), notatki 2. Poszerzenie oferty szkoły w zakresie zajęć pozalekcyjnych z uwzględnieniem potrzeb uczniów. Organizowanie i przygotowywanie apeli, uroczystości i konkursów. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów mających trudności w matematyce oraz uczniom, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z matematyki. Organizacja wycieczek szkolnych. Pełnienie funkcji opiekuna Samorządu Uczniowskiego Okres stażu Rok szkolny 2011/2012 Potwierdzenia udziału, scenariusze uroczystości, zapisy w dziennikach zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych 3. Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym i szkolnym programem profilaktyki. Podejmowanie współpracy z instytucjami wspierającymi szkołę. Udział z uczniami szkoły w akcjach charytatywnych. Przygotowanie uroczystości szkolnych według harmonogramu pracy szkoły. Okres stażu Zapisy tematów w dzienniku. 4. Promowanie szkoły. Przygotowanie uczniów do konkursów i występów szkolnych i pozaszkolnych Współpraca z Kurierem gołdapskim i portalami internetowymi www.goldap.info i www.goldap.org Dokumentowanie dorobku kulturalnego szkoły poprzez prowadzenie kroniki szkolnej oraz szkolnej strony internetowej Okres stażu Rok szkolny 2011/2012 2013/2014 2014/2015 Potwierdzenie na stronie internetowej, w „Kurierze Gołdapskim” Kronika, strona internetowa szkoły Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Wykorzystanie Internetu i komputera do poszukiwania informacji. Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi). Korzystanie ze stron MEN oraz z publikacji dostępnych na portalach edukacyjnych Okres stażu Strony internetowe (wydruki) 2. Doskonalenie umiejętności wykorzystywania w pracy szkoły technologii komputerowej i informacyjnej. Wykorzystanie Internetu i urządzeń multimedialnych na lekcjach matematyki, zajęć komputerowych i bibliotecznych. Prowadzenie dokumentacji z wykorzystaniem komputera. Przygotowywanie wystroju pracowni komputerowej, biblioteki, gazetki samorządowej i klasowej. Opublikowanie w portalu internetowym „Planu rozwoju zawodowego”. Opracowanie materiałów i pomocy dydaktycznych przy pomocy komputera –scenariuszy zajęć, kart pracy, planów pracy, sprawozdań itp. Przygotowywanie: zaproszeń, życzeń Komunikowanie się z wydawnictwami, organizatorami konkursów, szkoleń. Tworzenie i administrowanie internetowej strony szkoły. Opracowywanie i dostarczanie materiałów na stronę internetową szkoły. Współpraca z innymi nauczycielami. Pomoc nauczycielom w obsłudze programów komputerowych, projektora. Wg potrzeb Na bieżąco Rok szkolny 2013/2014 2014/2015 Wg potrzeb Cała dokumentacja procedury awansu zawodowego. Adres strony www Materiały pomocnicze, karty pracy, prezentacje multimedialne. Materiały i pomoce dydaktyczne Strona internetowa szkoły Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. Aktualizowanie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki (samokształcenie). Studiowanie literatury i czasopism pedagogicznych. Udział w kursach, warsztatach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, czy też umiejętności wychowawczych. Pedagogizacja rodziców. Na bieżąco Potwierdzenie opiekuna Potwierdzenia udziału. Zapis w dzienniku lekcyjnym. 2. Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym. Opracowanie planu działań wychowawczych i tematykę zajęć wychowawczych. Comiesięczna analiza frekwencji oraz wyników w nauce swoich wychowanków. Organizowanie pomocy koleżeńskiej i indywidualna pomoc wychowankom. Objęcie szczególną troską uczniów mających trudności w matematyce (organizowanie zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z matematyki). Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do tych konkursów) i kołach zainteresowań. Realizowanie programu wychowawczego w ramach godzin wychowawczych. Pomoc uczniom w procesie kształtowania charakteru poprzez wspólne ustalenie tematyki lekcji wychowawczych, stosowanie różnych form pracy wychowawczej z uczniami np. wycieczki, imprezy klasowe. Przeciwdziałanie konfliktom w klasie, nałogom i uzależnieniom poprzez pracę uświadamiającą na zajęciach wychowawczych. Udział w programie profilaktycznym „Znajdź właściwe rozwiązanie”. Opieka nad uczniami w czasie imprez, wyjść pozaszkolnych, wycieczek itp. Kształtowanie świadomości ekologicznej, poczucia odpowiedzialności, właściwych postaw poprzez aktywne uczestnictwo w akcjach ,, Sprzątanie Świata”, ,, Góra grosza” itp. Aktywne pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych. Zachęcanie uczniów i rodziców do czytania. Cały okres stażu Cały okres stażu Rok szkolny 2013/2014 2014/2015 Plan i tematyka działań wychowawczych Protokoły z konkursów Zapisy tematów w dzienniku. Zapisy w dziennikach Karty wyjazdów Scenariusz imprezy czytelniczej 3. Umiejętne stosowanie wiedzy z zakresu dydaktyki. Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami uczniów wydanymi przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną, a w szczególności z zaleceniami pracy z tymi uczniami i uwzględnienie zaleceń w procesie dydaktycznym i wychowawczym. Wprowadzenie nowych metod aktywizujących w pracy dydaktycznej. Okres stażu Konspekty lekcji. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Poszerzenie wiedzy z zakresu prawa oświatowego. Analiza podstawowych przepisów prawa oświatowego i posługiwanie się nimi w trakcie awansu (Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty, Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzenie MEN zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli). Okres stażu Znajomość przepisów 2. Analiza dokumentacji szkolnej. Analiza dokumentacji regulującej zasady funkcjonowania i organizacji szkoły: Statutu Szkoły, Szkolnego Programu Wychowawczego, Szkolnego Programu Profilaktyki, obowiązujących regulaminów i procedur, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole itp. Okres stażu Znajomość przepisów 3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej. Prowadzenie dokumentacji szkolnej: dzienniki lekcyjne, dzienniki zajęć dodatkowych, arkusze ocen, świadectwa. Okres stażu Dzienniki lekcyjne, dzienniki zajęć pozalekcyjnych, arkusze ocen. 4. Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego i posługiwanie się przepisami systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w pracy nauczyciela. Udział w pracach rady pedagogicznej i w pracy powołanych zespołów. Tworzenie i modyfikowanie dokumentacji szkolnej. Udział w zebraniach rady pedagogicznych. Praca w komisjach konkursowych i egzaminacyjnych. Monitorowanie podstawy programowej Okres stażu Potwierdzenia dyrektora szkoły Listy obecności Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizowania być modyfikowany Zatwierdzam do realizacji: ……………………………………………. …………………………………………. Miejscowość i data Podpis i pieczęć dyrektora szkoły …………………………………………. Podpis nauczyciela *Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112, z późniejszymi zmianami). Wyświetleń: 898
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |