Katalog EDYTA SADOWSKA, 2014-12-10 Radom Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanegoPROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela: Edyta Sylwia Sadowska Nazwa szkoły, w której nauczyciel odbywa staż: Publiczna Szkoła Podstawowa Nauczany przedmiot: edukacja wczesnoszkolna Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2014 r. Data zakończenia stażu: 31.05.2017 r. Plan oparty został na rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli na podstawie art. 9g ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r. Nr 97, poz.674, z późniejszymi zmianami. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji Podejmowanie działań mających na celu osiągnięcie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Zapoznanie się z aktami prawnymi i procedurami dotyczącymi awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego. Analiza aktów prawnych mających zastosowanie w procedurach awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego (Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. (z późn. zmianami), Rozporządzenie MENiS z dnia 1 marca 2013r.) . VIII/IX 2014 r. Udział w szkoleniu na temat awansu zawodowego nauczycieli. IX 2014 r. Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. Analiza dokumentacji szkoły: statutu, planu wychowawczego i profilaktycznego, regulaminów i procedur obowiązujących w szkole. VIII/IX 2014 r. Przygotowanie projektu planu rozwoju zawodowego. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie projektu planu rozwoju zawodowego. IX 2014 R. Realizacja planu rozwoju zawodowego. Założenie teczki „Awans zawodowy”. Ewaluacja i analiza podjętych działań, gromadzenie materiałów i dokumentów mających znaczenie dla podsumowania dotychczasowej pracy. Cały okres stażu Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Podsumowanie i opis wykonanych zadań i przedsięwzięć wynikających z planu rozwoju zawodowego. VI 2017 r. § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1–3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją Aktualizowanie i poszerzanie wiedzy z zakresu pracy wychowawczo- dydaktycznej i opiekuńczej oraz wykorzystanie jej w celu podnoszenia poziomu jakości pracy szkoły. Aktywny udział w różnorodnych formach wewnątrzszkolnego i zewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego, zgodnie z własnymi zainteresowaniami oraz potrzebami szkoły. Systematyczne studiowanie literatury z zakresu pedagogiki, psychologii i metodyki nauczania, monitorowanie pojawiających się na rynku nowości wydawniczych. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. Wykorzystywanie w pracy zasobów internetowych portali edukacyjnych. Cały okres stażu Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z jej podstawową funkcją i wynikającymi z niej zadaniami. Aktywne uczestnictwo w zebraniach Rady Pedagogicznej. Udział w pracach Zespołu Samokształceniowego Edukacji Wczesnoszkolnej. Praca w zespole BRD. Praca w zespole ds. udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Praca w zespole ds. ewaluacji. Pełnienie funkcji koordynatora programu Powszechnej Nauki Pływania. Praca w Komisji ds. opracowania wyników sprawdzianu klas 3. Współpraca z rodzicami. Organizowanie zebrań, warsztatów, uroczystości, lekcji otwartych dla rodziców i z ich udziałem. Cały okres stażu Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych rozwijających zdolności i zainteresowania uczniów. Opracowanie własnego planu zajęć lub wdrożenie i ewaluacja programu zajęć pozalekcyjnych rozwijających zdolności i zainteresowania uczniów. Cały okres stażu Praca z uczniem lub uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych. Prowadzenie zajęć dydaktyczno – wyrównawczych oraz zajęć indywidualnych. Opracowanie własnego planu zajęć lub wdrożenie i ewaluacja programu dla uczniów (ucznia) o szczególnych potrzebach edukacyjnych. Cały okres stażu Inspirowanie młodzieży do udziału w konkursach szkolnych, międzyszkolnych lub ogólnopolskich. Wyszukiwanie i wybór konkursów przedmiotowych z dostępnej oferty. Przygotowywanie uczniów do udziału w tych konkursach. Cały okres stażu Dbanie o wizerunek szkoły, organizowanie własnego warsztatu pracy. Przygotowywanie ciekawych pomocy dydaktycznych, z wykorzystaniem technologii komunikacyjnej i informacyjnej. Wzbogacanie sali lekcyjnej w nowe pomoce, kąciki zainteresowań, kompletowanie biblioteczki utworów literatury dziecięcej, eksponowanie prac uczniów. Aktualizowanie gazetek tematycznych w sali i na szkolnym korytarzu. Cały okres stażu Opracowanie i wdrożenie planu wychowawczego i profilaktycznego dla klasy. Zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania planu oraz merytoryczne opracowanie jego treści. Cały okres stażu Pełnienie funkcji opiekuna Małego Samorządu Uczniowskiego. Udział w szkoleniu „Podstawy prawne działalności samorządu uczniowskiego i zasady jego funkcjonowania”. IX 2014 r. Opracowanie planu pracy Małego Samorządu Uczniowskiego i realizowanie wynikających z tego planu zadań. Cały okres stażu Organizowanie uroczystości szkolnych. Organizowanie imprez, akademii i uroczystości wynikających z planu pracy szkoły, w tym z planu wychowawczego klasy, planu pracy zespołu BRD, planu pracy MSU. Cały okres stażu Organizacja wycieczek, konkursów oraz spotkań z ciekawymi ludźmi Organizowanie wycieczek klasowych. Opracowanie regulaminów i przygotowywanie materiałów niezbędnych do organizacji i przeprowadzenia konkursów. Zaproszenie na zajęcia ciekawych ludzi. Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej. Wykorzystanie technologii informatycznej i komunikacyjnej w pracy pedagogicznej. Wykorzystanie Internetu do pozyskiwania zasobów i informacji wspierających działalność dydaktyczno – wychowawczą nauczyciela. Udział w szkoleniach dotyczących nowoczesnych środków technologii informatycznej i komunikacyjnej. Praca z e-bookiem na zajęciach. Prowadzenie dziennika elektronicznego. Korzystanie z Wirtualnego Pokoju Nauczycielskiego oraz z poczty elektronicznej. Wykorzystanie programów komputerowych do opracowywania dokumentów, scenariuszy lekcji, do wykonywania pomocy dydaktycznych, dekoracji. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, multibooków oraz z zasobów portali edukacyjnych na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych. Tworzenie prezentacji multimedialnych i korzystanie z nich podczas zajęć edukacyjnych. Wykorzystanie na zajęciach tablicy interaktywnej. Wykorzystywanie zasobów internetowych do wyszukiwania informacji przy organizacji wycieczek, o szkoleniach, nowościach wydawniczych. Zamieszczanie na stronach internetowych własnych publikacji dotyczących pracy pedagogicznej (plan rozwoju zawodowego, scenariusze lekcji, pomoce dydaktyczne, itp.) Zamieszczanie artykułów na stronie internetowej szkoły. Cały okres stażu § 8 ust.2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych. Prowadzenie zajęć dla studentów odbywających praktykę studencką. Opracowanie scenariuszy zajęć i przygotowywanie ciekawych pomocy dydaktycznych, ewaluacja. Cały okres stażu. Dzielenie się z innymi nauczycielami wiedzą i umiejętnościami nabytymi w czasie trwania kursów i warsztatów. Prezentacja programów, referatów. Pomoc nauczycielom w opracowywaniu plastycznej strony przedstawień i imprez szkolnych. Zamieszczanie na stronach internetowych materiałów edukacyjnych. Udostępnianie ciekawych scenariuszy i referatów do biblioteki szkolnej Udział w internetowych forach dyskusyjnych. Cały okres stażu Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. § 8 ust. 2 pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Realizowanie projektów edukacyjnych, programów dostosowanych do możliwości dzieci w wieku szkolnym. Opracowanie planu wychowawczego i profilaktycznego dla klasy. Realizacja zajęć w postaci spotkań, ewaluacja. Opracowanie i wdrożenie planu wychowawczego i profilaktycznego dla klasy III. Ewaluacja. Cały okres stażu §8 ust.2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Pedagogizacja i wsparcie dla rodziców. Poznanie sytuacji rodzinnej i organizowanie pomocy rodzicom lub uczniom z problemami. Prowadzenie dla rodziców uczniów zajęć otwartych, spotkań warsztatowych. Diagnozowanie środowiska ucznia, współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym. Cały okres stażu Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów zdolnych lub z trudnościami w zdobywaniu umiejętności edukacyjnych. Prowadzenie zajęć w ramach kół zainteresowań lub zajęć dydaktyczno – wyrównawczych. Cały okres stażu Organizowanie wycieczek i konkursów na terenie szkoły. Współorganizowanie uroczystości i imprez szkolnych oraz udział w akcjach ogólnopolskich. Organizowanie wycieczek tematycznych, całodniowych. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów. Przygotowanie uczniów do konkursów. Przygotowanie i zrealizowanie uroczystości szkolnych, wynikających z kalendarza szkoły. Cały okres stażu Udział w akcjach charytatywnych. Współpraca z Fundacją Kawalerów Maltańskich – zbiórka plastikowych nakrętek. Udział w akcji charytatywnej „Pomoc dzieciom z Afryki”. Cały okres stażu Udział w ogólnopolskich programach edukacyjnych. Wybór projektu. Realizacja i ewaluacja wybranego programu lub projektu. Według potrzeb §8 ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Nawiązanie współpracy z: Komendą Miejską Policji, Służbą zdrowia, ośrodkami kultury (kino, teatr, biblioteka). Spotkanie z przedstawicielami organizacji, wycieczki edukacyjne, udział w imprezach środowiskowych. Cały okres stażu Współpraca z wydawnictwami edukacyjnymi. Udział w szkoleniach, pozyskiwanie pomocy dydaktycznych. Cały okres stażu Aktywny udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu imprez ogólnoszkolnych (w/g potrzeb szkoły) Organizacja konkursów szkolnych i międzyszkolnych Festyny, akademie. Opracowanie regulaminów, powoływanie jury, nadzór nad przebiegiem konkursów, przygotowanie nagród i dyplomów. Cały okres stażu Współpraca z Fundacją Polskich Kawalerów Maltańskich. Udział w akcjach charytatywnych i społecznych Udział w akcji zbierania nakrętek na rzecz osób niepełnosprawnych Uczestnictwo w akcjach organizowanych przez CEE, LOP („Złotóweczka dla pieseczka” itp.) Cały okres stażu Współpraca ze środowiskiem lokalnym. Zapraszanie rodziców i innych mieszkańców na uroczystości i imprezy szkolne, udział rodziców w wycieczkach szkolnych. Cały okres stażu §8 ust.2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Opracowanie studium przypadku. Ustalenie i zastosowanie środków naprawczych zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami Opis i analiza co najmniej dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych Cały okres stażu Podejmowanie działań integrujących środowisko rodzinne ucznia ze szkołą. Organizowanie i przeprowadzanie zebrań, spotkań warsztatowych, indywidualnych z rodzicami uczniów. Współpraca z Radą Rodziców. Cały okres stażu Współpraca z pedagogiem szkolnym, logopedą, Ośrodkiem Pomocy Społecznej, nauczycielami innych przedmiotów. Wymiana informacji na temat zaistniałych problemów dydaktycznych, wychowawczych czy innych – ustalanie kierunków i form pomocy . Cały okres stażu Zastrzega się możliwość modyfikacji planu rozwoju zawodowego w trakcie trwania stażu zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli; Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli; Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 listopada 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli; Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli; Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r., z późniejszymi zmianami. Edyta Sadowska Wyświetleń: 643
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |