Katalog

EDYTA SADOWSKA, 2014-12-10
Radom

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanego

- n +



PROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA
DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko nauczyciela: Edyta Sylwia Sadowska
Nazwa szkoły, w której nauczyciel odbywa staż: Publiczna Szkoła Podstawowa
Nauczany przedmiot: edukacja wczesnoszkolna
Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2014 r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2017 r.

Plan oparty został na rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli na podstawie art. 9g ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r. Nr 97, poz.674, z późniejszymi zmianami.

Zadania do realizacji Formy realizacji Termin realizacji

Podejmowanie działań mających na celu osiągnięcie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

 Zapoznanie się z aktami prawnymi i procedurami dotyczącymi awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.

 Analiza aktów prawnych mających zastosowanie w procedurach awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego (Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. (z późn. zmianami), Rozporządzenie MENiS z dnia
1 marca 2013r.) . VIII/IX 2014 r.


 Udział w szkoleniu na temat awansu zawodowego nauczycieli. IX 2014 r.
 Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji pracy szkoły.  Analiza dokumentacji szkoły: statutu, planu wychowawczego i profilaktycznego, regulaminów i procedur obowiązujących w szkole. VIII/IX 2014 r.
 Przygotowanie projektu planu rozwoju zawodowego.  Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu.
 Opracowanie projektu planu rozwoju zawodowego.

IX 2014 R.
 Realizacja planu rozwoju zawodowego.  Założenie teczki „Awans zawodowy”.
 Ewaluacja i analiza podjętych działań, gromadzenie materiałów i dokumentów mających znaczenie dla podsumowania dotychczasowej pracy. Cały okres stażu
 Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
 Podsumowanie i opis wykonanych zadań i przedsięwzięć wynikających z planu rozwoju zawodowego. VI 2017 r.
§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1–3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją
 Aktualizowanie i poszerzanie wiedzy z zakresu pracy wychowawczo- dydaktycznej i opiekuńczej oraz wykorzystanie jej w celu podnoszenia poziomu jakości pracy szkoły.
 Aktywny udział w różnorodnych formach wewnątrzszkolnego i zewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego, zgodnie z własnymi zainteresowaniami oraz potrzebami szkoły.
 Systematyczne studiowanie literatury z zakresu pedagogiki, psychologii i metodyki nauczania, monitorowanie pojawiających się na rynku nowości wydawniczych.
 Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami.
 Wykorzystywanie w pracy zasobów internetowych portali edukacyjnych.
Cały okres stażu
 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z jej podstawową funkcją i wynikającymi z niej zadaniami.  Aktywne uczestnictwo w zebraniach Rady Pedagogicznej.
 Udział w pracach Zespołu Samokształceniowego Edukacji Wczesnoszkolnej.
 Praca w zespole BRD.
 Praca w zespole ds. udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
 Praca w zespole ds. ewaluacji.
 Pełnienie funkcji koordynatora programu Powszechnej Nauki Pływania.
 Praca w Komisji ds. opracowania wyników sprawdzianu klas 3.
 Współpraca z rodzicami. Organizowanie zebrań, warsztatów, uroczystości, lekcji otwartych dla rodziców i z ich udziałem. Cały okres stażu
 Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych rozwijających zdolności i zainteresowania uczniów.  Opracowanie własnego planu zajęć lub wdrożenie i ewaluacja programu zajęć pozalekcyjnych rozwijających zdolności i zainteresowania uczniów. Cały okres stażu
 Praca z uczniem lub uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych.  Prowadzenie zajęć dydaktyczno – wyrównawczych oraz zajęć indywidualnych.
 Opracowanie własnego planu zajęć lub wdrożenie i ewaluacja programu dla uczniów (ucznia) o szczególnych potrzebach edukacyjnych. Cały okres stażu
 Inspirowanie młodzieży do udziału w konkursach szkolnych, międzyszkolnych lub ogólnopolskich.  Wyszukiwanie i wybór konkursów przedmiotowych z dostępnej oferty.
 Przygotowywanie uczniów do udziału w tych konkursach. Cały okres stażu
 Dbanie o wizerunek szkoły, organizowanie własnego warsztatu pracy.  Przygotowywanie ciekawych pomocy dydaktycznych, z wykorzystaniem technologii komunikacyjnej i informacyjnej.
 Wzbogacanie sali lekcyjnej w nowe pomoce, kąciki zainteresowań, kompletowanie biblioteczki utworów literatury dziecięcej, eksponowanie prac uczniów.
 Aktualizowanie gazetek tematycznych w sali i na szkolnym korytarzu.

Cały okres stażu

 Opracowanie i wdrożenie planu wychowawczego i profilaktycznego dla klasy.
 Zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania planu oraz merytoryczne opracowanie jego treści. Cały okres stażu


 Pełnienie funkcji opiekuna Małego Samorządu Uczniowskiego.
Udział w szkoleniu „Podstawy prawne działalności samorządu uczniowskiego i zasady jego funkcjonowania”. IX 2014 r.


 Opracowanie planu pracy Małego
Samorządu Uczniowskiego i realizowanie wynikających z tego planu zadań. Cały okres stażu
 Organizowanie uroczystości szkolnych.
 Organizowanie imprez, akademii i uroczystości wynikających z planu pracy szkoły, w tym z planu wychowawczego klasy, planu pracy zespołu BRD, planu pracy MSU. Cały okres stażu
 Organizacja wycieczek, konkursów oraz spotkań z ciekawymi ludźmi  Organizowanie wycieczek klasowych.
 Opracowanie regulaminów i przygotowywanie materiałów niezbędnych do organizacji i przeprowadzenia konkursów.
 Zaproszenie na zajęcia ciekawych ludzi. Cały okres stażu
§ 8 ust. 2 pkt.2
Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej.
 Wykorzystanie technologii informatycznej i komunikacyjnej w pracy pedagogicznej.
 Wykorzystanie Internetu do pozyskiwania zasobów i informacji wspierających działalność dydaktyczno – wychowawczą nauczyciela.
 Udział w szkoleniach dotyczących nowoczesnych środków technologii informatycznej i komunikacyjnej.
 Praca z e-bookiem na zajęciach.
 Prowadzenie dziennika elektronicznego.
 Korzystanie z Wirtualnego Pokoju Nauczycielskiego oraz z poczty elektronicznej.
 Wykorzystanie programów komputerowych do opracowywania dokumentów, scenariuszy lekcji, do wykonywania pomocy dydaktycznych, dekoracji.
 Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, multibooków oraz z zasobów portali edukacyjnych na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych.
 Tworzenie prezentacji multimedialnych i korzystanie z nich podczas zajęć edukacyjnych.
 Wykorzystanie na zajęciach tablicy interaktywnej.
 Wykorzystywanie zasobów internetowych do wyszukiwania informacji przy organizacji wycieczek, o szkoleniach, nowościach wydawniczych.
 Zamieszczanie na stronach internetowych własnych publikacji dotyczących pracy pedagogicznej (plan rozwoju zawodowego, scenariusze lekcji, pomoce dydaktyczne, itp.)
 Zamieszczanie artykułów na stronie internetowej szkoły. Cały okres stażu
§ 8 ust.2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć,
w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
 Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych.
 Prowadzenie zajęć dla studentów odbywających praktykę studencką.  Opracowanie scenariuszy zajęć i przygotowywanie ciekawych pomocy dydaktycznych, ewaluacja. Cały okres stażu.
 Dzielenie się z innymi nauczycielami wiedzą i umiejętnościami nabytymi w czasie trwania kursów i warsztatów.
 Prezentacja programów, referatów.
 Pomoc nauczycielom w opracowywaniu plastycznej strony przedstawień i imprez szkolnych.
 Zamieszczanie na stronach internetowych materiałów edukacyjnych.
 Udostępnianie ciekawych scenariuszy i referatów do biblioteki szkolnej
 Udział w internetowych forach dyskusyjnych. Cały okres stażu
 Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami.


§ 8 ust. 2 pkt. 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio
z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
 Realizowanie projektów edukacyjnych, programów dostosowanych do możliwości dzieci w wieku szkolnym.
Opracowanie planu wychowawczego i profilaktycznego dla klasy.  Realizacja zajęć w postaci spotkań, ewaluacja.
 Opracowanie i wdrożenie planu wychowawczego i profilaktycznego dla klasy III. Ewaluacja.
Cały okres stażu


§8 ust.2 pkt. 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub
opiekuńczych
 Pedagogizacja i wsparcie dla rodziców.
 Poznanie sytuacji rodzinnej i organizowanie pomocy rodzicom lub uczniom z problemami.
 Prowadzenie dla rodziców uczniów zajęć otwartych, spotkań warsztatowych.
 Diagnozowanie środowiska ucznia, współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym. Cały okres stażu
 Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów zdolnych lub z trudnościami w zdobywaniu umiejętności edukacyjnych.  Prowadzenie zajęć w ramach kół zainteresowań lub zajęć dydaktyczno – wyrównawczych. Cały okres stażu
 Organizowanie wycieczek i konkursów na terenie szkoły.
 Współorganizowanie uroczystości i imprez szkolnych oraz udział w akcjach ogólnopolskich.
 Organizowanie wycieczek tematycznych, całodniowych.
 Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów. Przygotowanie uczniów do konkursów.
 Przygotowanie i zrealizowanie uroczystości szkolnych, wynikających z kalendarza szkoły. Cały okres stażu

 Udział w akcjach charytatywnych.  Współpraca z Fundacją Kawalerów Maltańskich – zbiórka plastikowych nakrętek.
Udział w akcji charytatywnej „Pomoc dzieciom z Afryki”. Cały okres stażu
 Udział w ogólnopolskich programach edukacyjnych.  Wybór projektu. Realizacja i ewaluacja wybranego programu lub projektu.


Według potrzeb
§8 ust. 2 pkt. 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
 Nawiązanie współpracy z: Komendą Miejską Policji, Służbą zdrowia, ośrodkami kultury (kino, teatr, biblioteka).  Spotkanie z przedstawicielami organizacji, wycieczki edukacyjne, udział w imprezach środowiskowych.

Cały okres stażu

 Współpraca z wydawnictwami edukacyjnymi.  Udział w szkoleniach, pozyskiwanie pomocy dydaktycznych.
Cały okres stażu

 Aktywny udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu imprez ogólnoszkolnych (w/g potrzeb szkoły)
 Organizacja konkursów szkolnych i międzyszkolnych
 Festyny, akademie.

 Opracowanie regulaminów, powoływanie jury, nadzór nad przebiegiem konkursów, przygotowanie nagród i dyplomów.
Cały okres stażu
 Współpraca z Fundacją Polskich Kawalerów Maltańskich.
 Udział w akcjach charytatywnych
i społecznych
 Udział w akcji zbierania nakrętek na rzecz osób niepełnosprawnych
 Uczestnictwo w akcjach organizowanych przez CEE, LOP („Złotóweczka dla pieseczka” itp.) Cały okres stażu
 Współpraca ze środowiskiem lokalnym.  Zapraszanie rodziców i innych mieszkańców na uroczystości i imprezy szkolne, udział rodziców w wycieczkach szkolnych.
Cały okres stażu


§8 ust.2 pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
 Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych.

 Opracowanie studium przypadku.  Ustalenie i zastosowanie środków naprawczych zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami
 Opis i analiza co najmniej dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych Cały okres stażu
 Podejmowanie działań integrujących środowisko rodzinne ucznia ze szkołą.
 Organizowanie i przeprowadzanie zebrań, spotkań warsztatowych, indywidualnych z rodzicami uczniów.
 Współpraca z Radą Rodziców. Cały okres stażu
 Współpraca z pedagogiem szkolnym, logopedą, Ośrodkiem Pomocy Społecznej, nauczycielami innych przedmiotów.  Wymiana informacji na temat zaistniałych problemów dydaktycznych, wychowawczych czy innych – ustalanie kierunków i form pomocy . Cały okres stażu

Zastrzega się możliwość modyfikacji planu rozwoju zawodowego w trakcie trwania stażu zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi.


Podstawa prawna:
 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli;
 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli;
 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 listopada 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli;
 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli;
 Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r., z późniejszymi zmianami.


Edyta Sadowska

Wyświetleń: 643


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.