AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Szymon Tomczak, 2014-11-14
Poznań

Lekcja wychowawcza, Konspekty

Konspekt zajęć z wychowawcą na temat uczuć i emocji

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ

Przedmiot: zajęcia z wychowawcą.
Wychowawca: .......................
Termin zajęć: .......................
Czas trwania lekcji: 45 minut.
Klasa: klasa VI.

Temat lekcji: W jaki sposób wyrażamy swoje uczucia i emocje?

Cele lekcji:
 Uczeń potrafi wymienić zarówno pozytywne, jak i negatywne uczucia i emocje
 Uczeń zna sposoby wyrażania uczuć i emocji
 Uczeń potrafi zinterpretować uczucia i emocje wyrażone w różny sposób
 Uczeń potrafi określić, nad którymi uczuciami i emocjami należy zapanować oraz jak można spróbować tego dokonać
 Uczeń potrafi wykonać dane zadania pracując wspólnie z innymi uczniami

Środki dydaktyczne: prezentacja multimedialna, kartki z nazwami emocji i uczuć, specjalnie przygotowane kartki A4.

Formy pracy: praca z całą klasą, praca uczniów w parach i w grupach.

Metody pracy: metody oparte na słowie, metody aktywizujące.

Przebieg zajęć:
1. Czynności organizacyjne: powitanie, sprawdzenie obecności, sprawy bieżące.
2. Wstęp: Odpowiadając na pytania nauczyciela, uczniowie określają ogólną tematykę lekcji. Następnie nauczyciel wyjawia uczniom właściwą treść zajęć.
3. Część główna:
a. Uczniowie dzielą podany zestaw uczuć i emocji na pozytywne oraz negatywne, a także podają dodatkowe przykłady. Nauczyciel prosi uczniów o wypowiedzi na temat wybranych uczuć i emocji dotyczących własnych doświadczeń.
b. Po krótkiej dyskusji w parach, uczniowie wymieniają sposoby wyrażania uczuć i emocji.
c. Wybrani uczniowie przedstawiają wylosowane uczucia/emocje stosując wyłącznie mimikę i język ciała. Pozostali starają się odgadnąć co zaprezentowano.
d. Uczniowie otrzymują specjalne kartki A4, na których znajduje się po kilka kółek oraz nazw uczuć i emocji. Kółka symbolizują twarz ludzką. Uczniowie starają się, pracując w parach, wypełnić kółka w tak sposób, aby jak najlepiej przedstawić dane uczucia/emocje.
e. Uczniowie udzielają odpowiedzi na pytanie dotyczące panowania nad emocjami i uczuciami. Potem, pracując w grupach, tworzą listę sposobów radzenia sobie z negatywnymi emocjami i uczuciami. Następuje klasowa dyskusja dotycząca najlepszych rozwiązań.
4. Rekapitulacja: Nauczyciel krótko podsumowuje treść zajęć przy pomocy uczniów.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 933


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.