Katalog

Anna Łukasik-Frątczak, 2014-11-14
Pabianice

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Jesienny spacer

- n +

Scenariusz zajęć otwartych
przeprowadzonych w Przedszkolu Miejskim Nr 11
z Oddziałami Integracyjnymi w Pabianicach

Temat: Jesienny spacer
Data: 30.10.2014
Grupa: III (3 – 4 latki)
Miejsce: sala zabaw
Osoba prowadząca: Anna Łukasik-Frątczak, Danuta Płusa

Cel ogólny:
- Uświadomienie konieczności ubierania się stosownie do warunków pogodowych.

Przewidywane efekty:
Dziecko:
- rozpoznaje i nazywa części garderoby;
- segreguje ubrania w zależności od pory roku i pogody: na letnie i jesienne;
- naśladuje ruchem czynności wykonywane przez nauczyciela;
- aktywnie uczestniczy w zabawach;
- wykonuje pracę plastyczną (maluje i wykleja).

Metody pracy:
- słowna, czynna, oglądowa.

Formy: z całą grupą, indywidualna.

Pomoce dydaktyczne: obrazki przedstawiające ubrania letnie i jesienne, obręcze, obrazek słońca i chmury, bębenek, CD, magnetofon, niebieska bibuła, wata, klej, kredki, karta pracy – kontur chmury na białej kartce dla każdego dziecka.

Przebieg:
1. Zabawa na powitanie:
Gdy się dzieci chcą przywitać,
to dzień dobry mówią wszystkim.
Słodki uśmiech przesyłają,
prawą rączką pomachają.

2. „Ubrania” – zabawa dydaktyczna.
Nauczyciel wyjmuje z pudełka obrazki przedstawiające ubrania letnie i jesienne. Dzieci nazywają obrazki. Następnie segregują obrazki do dwóch obręczy: koło oznaczone słońcem – ubrania letnie; koło oznaczone chmurą – ubrania jesienne.




3. „Jesienna piosenka” – ilustrowanie ruchem treści rymowanki.
Pada deszczyk kap, kap, Uniesienie rąk do góry, poruszanie palcami i opuszczanie na dół
do kałuży chlap, chlap, Uderzanie dłońmi o uda.
a kalosze tup, tup, Tupanie.
skaczą w błoto chlup, chlup. Skoki obunóż.

4. „Włóż kalosze” - zabawa ruchowo – naśladowcza z elementem skłonu.
Nauczyciel na bębenku wybija rytm do biegu. Podczas przerwy dzieci naśladują zakładanie kaloszy poprzez schylenie się i ruchy rąk jednocześnie w górę od stóp do kolan na jednej i drugiej nodze.

5. „Nasze chmurki” - zabawa twórcza.
Dzieci poruszają się przy muzyce, trzymając w rękach paski niebieskiej bibułki. Podczas przerwy w muzyce układają z bibułki na dywanie kształt chmury. Oglądają chmury, które powstały.

6. "Deszcz" – praca plastyczna.
Malowanie wspólnie z rodzicami deszczu padającego z chmury na ziemię. Wyklejanie chmury watą.

7. Podziękowanie za udział w zajęciach.







Wyświetleń: 461


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.