Katalog Anna Łukasik-Frątczak, 2014-11-14 Pabianice Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Jesienny spacerScenariusz zajęć otwartych przeprowadzonych w Przedszkolu Miejskim Nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi w Pabianicach Temat: Jesienny spacer Data: 30.10.2014 Grupa: III (3 – 4 latki) Miejsce: sala zabaw Osoba prowadząca: Anna Łukasik-Frątczak, Danuta Płusa Cel ogólny: - Uświadomienie konieczności ubierania się stosownie do warunków pogodowych. Przewidywane efekty: Dziecko: - rozpoznaje i nazywa części garderoby; - segreguje ubrania w zależności od pory roku i pogody: na letnie i jesienne; - naśladuje ruchem czynności wykonywane przez nauczyciela; - aktywnie uczestniczy w zabawach; - wykonuje pracę plastyczną (maluje i wykleja). Metody pracy: - słowna, czynna, oglądowa. Formy: z całą grupą, indywidualna. Pomoce dydaktyczne: obrazki przedstawiające ubrania letnie i jesienne, obręcze, obrazek słońca i chmury, bębenek, CD, magnetofon, niebieska bibuła, wata, klej, kredki, karta pracy – kontur chmury na białej kartce dla każdego dziecka. Przebieg: 1. Zabawa na powitanie: Gdy się dzieci chcą przywitać, to dzień dobry mówią wszystkim. Słodki uśmiech przesyłają, prawą rączką pomachają. 2. „Ubrania” – zabawa dydaktyczna. Nauczyciel wyjmuje z pudełka obrazki przedstawiające ubrania letnie i jesienne. Dzieci nazywają obrazki. Następnie segregują obrazki do dwóch obręczy: koło oznaczone słońcem – ubrania letnie; koło oznaczone chmurą – ubrania jesienne. 3. „Jesienna piosenka” – ilustrowanie ruchem treści rymowanki. Pada deszczyk kap, kap, Uniesienie rąk do góry, poruszanie palcami i opuszczanie na dół do kałuży chlap, chlap, Uderzanie dłońmi o uda. a kalosze tup, tup, Tupanie. skaczą w błoto chlup, chlup. Skoki obunóż. 4. „Włóż kalosze” - zabawa ruchowo – naśladowcza z elementem skłonu. Nauczyciel na bębenku wybija rytm do biegu. Podczas przerwy dzieci naśladują zakładanie kaloszy poprzez schylenie się i ruchy rąk jednocześnie w górę od stóp do kolan na jednej i drugiej nodze. 5. „Nasze chmurki” - zabawa twórcza. Dzieci poruszają się przy muzyce, trzymając w rękach paski niebieskiej bibułki. Podczas przerwy w muzyce układają z bibułki na dywanie kształt chmury. Oglądają chmury, które powstały. 6. "Deszcz" – praca plastyczna. Malowanie wspólnie z rodzicami deszczu padającego z chmury na ziemię. Wyklejanie chmury watą. 7. Podziękowanie za udział w zajęciach. Wyświetleń: 461
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |