Katalog Małgorzata Iwan, 2014-11-14 Puławy Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko: Małgorzata Iwan Nauczyciel matematyki w Szkole Podstawowej w Borowej Data rozpoczęcia stażu: 01 wrzesień 2013 Czas trwania : 2 lata i 9 miesięcy Opracowała: Lp. Zadania Sposób realizacji Termin realizacji Sposób dokumentacji § 7. ust. 1. pkt 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego . 1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z dyrektorem, gronem pedagogiczny i Samorządem Uczniowskim Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Współpraca z nauczycielami i rodzicami w przygotowaniu uroczystości szkolnych. Organizowanie konkursów szkolnych i międzyszkolnych. Dzielenie się materiałami oraz zdobytą wiedzą z gronem pedagogicznym. 1- 2 razy w semestrze oraz wg potrzeb cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu lista obecności scenariusze, zdjęcia potwierdzenia potwierdzenie dyrektora, zdjęcia potwierdzenia 2. Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole Prowadzenie strony internetowej szkoły. Organizacja i uczestnictwo w różnych formach upowszechniania kultury (wyjazdy klasowe do kina, teatru, muzeum). Sprawowanie opieki nad dziećmi podczas imprez i wyjść poza teren szkoły. cały okres stażu cały okres stażu potwierdzenie dyrektora, adres strony terminarz wycieczek szkolnych 3. Współpraca z rodzicami Organizowanie zebrań grupowych i indywidualnych konsultacji. wg terminarza lista obecności rodziców Włączanie rodziców do aktywnego udziału w całokształcie pracy szkoły. Uczestniczenie w posiedzeniach Rady Rodziców dotyczących współpracy ze szkołą i niesienia jej pomocy w sprawach wychowawczych. cały okres stażu wg terminarza potwierdzenie lista obecności 4. Realizacja zadań opiekuńczowychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły Sporządzenie planu godzin wychowawczych uwzględniającego potrzeby dziecka związane z jego rozwojem emocjonalnym, fizycznym, intelektualnym, ale także problemy wynikające ze specyfiki środowiska . Organizowanie klasowych imprez. Pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych.. Realizowanie programu wychowawczego w ramach godzin wychowawczych, opracowanie dokumentów koniecznych np. w pracy wychowawcy: badanie relacji między uczniami w sferze przyjaźni, koleżeństwa, wrogości, motywowanie uczniów do osiągnięcia sukcesów, badanie przyczyn niepowodzeń dydaktycznych, rozwijania zachowań społecznych. wrzesień 2013 wg terminarza cały okres stażu cały okres stażu plan godzin wychowawczych zdjęcia potwierdzenie dyrektora, plan dyżurów dziennik lekcyjny, plan godzin wychowawczych § 7. ust. 1. pkt 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego 1. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego Uczestnictwo w : radach szkoleniowych, kursach, szkoleniach, cały okres stażu zaświadczenia, potwierdzenie warsztatach, wewnątrzszkolnych pracach zespołowych. 2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy Ukończenie studiów podyplomowych Nauczania Techniki. Poszukiwanie metod pracy, które ułatwią uczniom osiąganie celów dydaktycznych zawartych w postawie programowej. Tworzenie bazy łączy do stron www z materiałami dydaktycznymi. Budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów. Studiowanie specjalistycznej literatury. czerwiec 2014 cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu dyplom notatki własne, konspekty notatki własne, baza łączy notatki własne § 7. ust. 1. pkt 3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty 1. Poznanie przepisów prawa oświatowego Analiza dokumentacji. Rozporządzenie MEN z 1 marca 2013r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Karta Nauczyciela, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2017r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych, Ustawa o systemie oświaty, Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego, Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego. cały okres stażu cały okres stażu zbiór dokumentacji, notatki zbiór dokumentacji, notatki zawodowego. Udział w radach pedagogicznych, szkoleniowych podejmujących w/w temat. Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studium prawa oświatowego. wg terminarza cały okres stażu zaświadczenia, lista obecności notatki własne § 7. ust. 2. pkt 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach 1. Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego: Rozporządzenie MEN z dnia 01 marca 2013r., Karta Nauczyciela. cały okres stażu plan rozwoju zawodowego, notatki 2. Współpraca z opiekunem stażu Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Zawarcie kontraktu i omówienie planu współpracy. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. Ustalenie terminów spotkań z opiekunem stażu. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu - konsultacja , opracowanie scenariuszy zajęć, ich analiza. Określenie mocnych i słabych stron wrzesień 2013 wrzesień 2013 wrzesień 2013 wrzesień 2013 cały okres stażu cały okres stażu wniosek kontrakt plan rozwoju zawodowego grafik karta obserwacji, zdjęcia notatki, scenariusze lekcji, karta obserwacji własnej działalności. 3. Współpraca z dyrektorem Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora. wg potrzeb dyrektora scenariusze lekcji, karta obserwacji 4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej Analiza i wybór programów nauczania w oparciu o merytoryczne jego wartości. Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania. Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, testy itp. Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania. Opis i analiza indywidualnego przypadku. cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu raz w okresie stażu notatki scenariusze lekcji notatki scenariusze lekcji notatki własne 5. Prowadzenie dokumentacji szkolnej Systematyczne prowadzenie dokumentacji szkolnej (dziennik zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych, arkusze ocen). systematycznie dziennik zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych, arkusze ocen 6. Publikacja własnych prac Opublikowanie Planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej (portal dla nauczycieli). październik 2013 adres strony internetowej § 7. ust. 2. pkt 2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1. Zapoznanie się z potrzebami, problemami i zagrożeniami charakterystycznymi dla wieku rozwojowego uczniów oraz diagnoza problemów społecznych i Obserwacja własna. Rozmowa z uczniami. Wnioski wyciągane z obrad Rady Pedagogicznej cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu notatki notatki notatki cywilizacyjnych. poświęconej zagrożeniom wieku nastoletenigo i problemom wychowawczym w naszej szkole. 2. Przygotowanie gazetek szkolnych o różnorodnej tematyce Redagowanie gazetki szkolnej. Wg terminarza zdjęcia, potwierdzenia 3. Współpraca z rodzicami Organizacja spotkań z rodzicami mającymi kłopoty z nauką i zachowaniem. cały okres stażu notatki 4. Praca z uczniem zdolnym Udział w przygotowaniu uczniów do konkursów. cały okres stażu notatki 5. Praca z uczniem słabym Prowadzenie dodatkowych zajęć z matematyki dla uczniów klas szóstych przygotowujących do sprawdzianu po klasie szóstej, i dla uczniów wymagających szczególnej pomocy. cały okres stażu dziennik zajęć pozalekcyjnych 6. Kontakty z poradnią psychologicznopedagogiczną Wspólne rozwiązywanie problemów pedagogiczno-psychologicznych zaistniałych w szkole. wg potrzeb potwierdzenia § 7. ust. 2. pkt 3. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Korzystanie z umiejętności obsługi komputera w przygotowaniu pomocy dydaktycznych, konspektów, pozostałej dokumentacji. Przygotowanie pomocy dydaktycznych, planów, konspektów, prowadzenie dokumentacji z wykorzystaniem komputera. cały okres stażu pomoce dydaktyczne, plany, konspekty 2. Opracowanie dokumentacji Planu rozwoju zawodowego Przygotowanie Planu rozwoju zawodowego. wrzesień 2013 plan rozwoju zawodowego 3. Wykorzystanie internetu do dzielenia się swoją wiedzą z innymi nauczycielami Umieszczenie scenariuszy zajęć na stronie internetowych portali dla nauczycieli. raz w semestrze adres strony internetowej 4. Korzystanie podczas zajęć z różnorodnych źródeł informacji Opracowanie scenariuszy zajęć z wykorzystaniem różnorodnych źródeł informacji (internet). cały okres stażu konspekty, zdjęcia 5. Prowadzenie strony internetowej szkoły Dokumentowanie w postaci zdjęć i notatek wydarzeń szkolnych i umieszczanie ich na stronie internetowej szkoły. cały okres stażu strona szkoły § 7. ust 2. pkt 4. Umiejętność zastosowania wiedzy z dziedziny psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zadań z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawie nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań 1. Udział w różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki Udział w : - konferencjach, - warsztatach, - szkoleniach, - kursach. cały okres stażu zaświadczenia 2. Studiowanie literatury pedagogicznopsychologicznej Zapoznanie się z najnowszymi pozycjami wydawniczymi w w/w dziedzinie. cały okres stażu notatki 3. Pedagogizacja rodziców Rozmowy indywidualne z rodzicami mające na celu wyznaczenie kierunków pracy dydaktycznej z dzieckiem. cały okres stażu potwierdzenia 4. Nawiązanie współpracy z organizacjami wspomagającymi pracę szkoły, działającymi na rzecz pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich takimi jak: MOPS, Policja, Poradnia Pedagogiczno – Psychologiczna itp. Wspólne rozwiązywanie problemów pedagogiczno-psychologicznych zaistniałych w szkole. cały okres stażu notatki, potwierdzenia 5. Stosowanie zdobytej wiedzy podczas Rozwiązywanie konfliktów, zapobieganie agresji, cały okres stażu plan godzin wychowawczych pracy z dziećmi integrowanie grupy. wychowawczych § 7. ust. 2. pkt 5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż 1. Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty Przeanalizowanie podstawowych aktów prawnych, śledzenie na bieżąco wszelkich zmian w przepisach. Zgromadzenie podstawowych aktów prawnych. cały okres stażu notatki, wykaz dokumentów 2. Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi obowiązującymi w szkole Analiza dokumentacji szkolnej: Statutu Szkoły, plan dydaktyczno-wychowawczy, plan rozwoju szkoły, wewnątrzszkolny system oceniania, programu profilaktyki. cały okres stażu notatki 3. Nawiązanie współpracy z organizacjami wspomagającymi pracę szkoły Zorganizowanie spotkania z policjantem ruchu drogowego w celu poznania zasad bezpiecznego poruszania się po drogach oraz kontrola pojazdów przed wyjazdami dzieci na wycieczki autokarowe. Udział w pokazach organizowanych przez strażaków wg terminarza wg terminarza potwierdzenie, zdjęcia potwierdzenie, zdjęcia 4. Organizowanie i współorganizowanie wycieczek Zapewnienie bezpieczeństwa i prawidłowego przebiegu wycieczek. wg terminarza karty wycieczek Borowa 09.09.2013 .................................................................................... (podpis nauczyciela) Wyświetleń: 502
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |