AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Wachocz-Lądwik, 2014-11-14
Cigacice

Język niemiecki, Konspekty

konspekt do lekcji: Gry i zabawy językowe

- n +

Temat: Gry i zabawy językowe na lekcji języka niemieckiego

Grupa docelowa: dwie grupy mniejszości niemieckiej klas pierwszych (1A i 1D) połączone w jedną. Grupa niespójna, z dużą rozbieżnością umiejętności językowych.

Gry i zabawy językowe:
1. „Moja torebka”
Uczniowie siedzą w kole na krzesełkach i po kolei wyciągają z torebki nauczyciela/nauczycielki osobiste przedmioty (klucze, prawo jazdy, portmonetkę, zdjęcia itp...). Na podstawie tych przedmiotów opisują ich właścicielkę.
Dla ułatwienia można pod każdym krzesełkiem położyć słownik i dać uczniom 5 minut czasu na zastanowienie się.

2. ustawianie się w rzędzie/kole
Uczniowie ustawiają się w rzędzie lub kole według alfabetycznej kolejności - imiona bądź miesiąc urodzin itp.

3. „Szukanie par”
Uczniowie dostają rozczłonkowane dialogi i muszą znaleźć swoją parę. Dialogi można utworzyć z życia codziennego labo z książki.

4. „ Co jest w woreczku?”
Jeden uczeń otrzymuje torebkę z przedmiotem i na podstawie dotyku i własnych domysłów musi go opisać. Reszta zgaduje, co to za przedmiot.

5. „Wymazywanie”
Uczniowie ustawiają się w dwóch rzędach, pierwsza osoba z każdego rzędu dostaje gąbkę do mazania tablicy. W klasie poukrywane są różne przedmioty (np. przybory szkolne). Są one też wypisane na tablicy w dwóch rzędach. Nauczyciel mówi: Znajdźcie długopis i pierwsze osoby wyruszają na poszukiwanie. Kto znajdzie dany przedmiot biegnie do tablicy i wymazuje go z listy. Która grupa wymaże pierwsza swoja listę wygrywa.

6. Erdbeben/Haus/Mieter
Trzy osoby tworzą jedną grupę – dwie ustawiają się jako dom, trzecia jest lokatorem. Jedna osoba jest niezwiązana z żadną grupą. Żeby włączyć się do gry musi zawołać:
Haus – wtedy połówki domu ruszają się tworząc nowe domy, lokatorzy zostają na miejscach
Mieter – lokatorzy szukają nowego domu, domy nie ruszają się
Erdbeben – wszyscy porzucają swoje miejsce i formują się na nowo

7. Feedback z palców
Uczniwie rysują na kartce A4 rekę i opisują kolejno:
Kciuk: nad tym chciałabym/chciałbym dalej popracować...
Wskazujący: tego się nauczyłam/łem i chcę zapamiętać...
Środkowy: podobało mi się...
Serdeczny: atmosfera była...
Mały palec: za mało było...

Oczywiście w grupach bardziej zaawansowanych Feedback można zrobić w docelowym języku.

Viel Spaß przy wypróbowywaniu. Na stanie mam jeszcze wiele innych gier, o których mogę opowiedzieć zainteresowanymJ
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 690


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.