Katalog

Małgorzata Majchrzak, 2014-10-08
Oborniki

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY


Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty zatrudnionego na stanowisku nauczyciela języka angielskiego w Szkole Podstawowej Nr 3 im. Adama Mickiewicza w Obornikach




1. Imię i nazwisko: Małgorzata Majchrzak
2. Data rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2014
3. Czas trwania stażu: wrzesień 2014 – maj 2015
4. Data zatwierdzenia stażu:












Cel główny stażu:
Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego


Cele szczegółowe:
 Poznanie organizacji, zasad i funkcjonowania szkoły.
 Prowadzenie zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywa staż.
 Poznanie środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętna współpraca ze środowiskiem uczniów.
 Zdobycie umiejętności omawiania prowadzonych i obserwowanych lekcji.













PLAN DZIAŁANIA

1. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły (§6 ust.2 pkt 1)

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI
1. Poznanie procedury awansu zawodowego 1.1. Analiza przepisów prawa oświatowego dot. awansu zawodowego nauczycieli – podstawa prawna Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r., rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Wrzesień 2014 Rozpoczęcie stażu z dniem 01.09.2014.
2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu 2.1. Podpisanie kontraktu pomiędzy stażystą i opiekunem stażu. 2.2. Określenie zasad współpracy Wrzesień 2014



Kontrakt pomiędzy stażystą i opiekunem.

Harmonogram spotkań.
3. Opracowanie drogi rozwoju zawodowego 3.1. Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
3.2. Publikacja planu w Internecie. Wrzesień 2014 Plan rozwoju zawodowego.
Adres strony internetowej:

4. Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania szkoły oraz obowiązującą dokumentacją 4.1. Dokonywanie wpisów w dziennikach lekcyjnych oraz samodzielne prowadzenie dziennika.
4.2. Zapoznanie się z takimi dokumentami jak:
- Statut Szkoły
- Wewnątrzszkolny System Oceniania
- Szkolny Program Wychowawczy
- Prawa i obowiązki ucznia
- Regulamin dyżurów, wycieczek
- Tygodniowy plan zajęć w szkole, plan dyżurów, zastępstw Wrzesień 2014 oraz na bieżąco Zbiór dokumentów, zapisy w dziennikach, sporządzone notatki
5. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole 5.1. Udział w szkoleniu BHP, lektura obowiązujących aktów prawnych. W najbliższym terminie Zaświadczenie o ukończeniu kursu
6. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego 6.1. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, scenariuszy itp.. Cały rok szkolny Dokumentacja stażysty
7. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego 7.1. Opis realizacji planu rozwoju zawodowego. Maj 2015 Sprawozdanie z realizacji stażu
8. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego 8.1. Sporządzenie wniosku
8.2. Przygotowanie dokumentacji. Czerwiec 2015 Wniosek oraz dokumentacja z realizacji stażu
























2. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywa staż (§6 ust.2 pkt 2).

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI
9. Tworzenie i doskonalenie własnego warsztatu pracy 9.1. Udział w kursach metodycznych, szkoleniach, seminariach i warsztatach, konferencjach metodycznych.

9.2. Gromadzenie pomocy naukowych niezbędnych do prowadzenia zajęć językowych.
Cały rok szkolny Zaświadczenia, certyfikaty, dyplomy







Podręczniki, płyty, flash cards, obrazki, zdjęcia, plansze itp
10. Realizacja korelacji międzyprzedmiotowej we współpracy z innymi nauczycielami 10.1. Odpowiedni dobór i kolejność tematów, łączenie nauki języka angielskiego z edukacją kulturalną, regionalną, medialną, ekologiczną, prozdrowotną, itp.
10.2. Współpraca z drugim nauczycielem języka angielskiego i nauczycielami ze szkoły Johna Dewey’a ( wspólne organizowanie konkursów, zabaw i spotkań z dziećmi).
Na bieżąco Scenariusze i regulaminy konkursów oraz harmonogram spotkań
11. Poznawanie metod aktywizacji nauczania oraz ich wykorzystanie na lekcjach. 11.1. Studiowanie literatury metodycznej.
11.2. Hospitacje. Cały rok szkolny Wykaz lekcji obserwowanych oraz lekcji przeprowadzonych w obecności opiekuna stażu
12. Wykorzystanie technologii komputerowej
i informacyjnej w pracy pedagogicznej i dydaktycznej 12.1. Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej.
12.2. Wykorzystanie komputera i Internetu do przygotowania zajęć lekcyjnych ( prezentacje w power point uczniów i nauczyciela; korespondencja z uczniami poprzez stworzone na ten cel dodatkowe konto mailowe)
12.3. Wykorzystanie Internetu, encyklopedii i słowników multimedialnych w pogłębianiu wiedzy własnej i uczniów.
12.4. Wykorzystanie Internetu w pracy nad rozwojem zawodowym.
12.5. Publikacja w Internecie Planu Rozwoju Zawodowego. Na bieżąco Niniejszy plan.
Wykaz wykorzystanych stron internetowych.
Przykładowe materiały z Internetu wykorzystane na lekcjach.
Przykładowe testy, sprawdziany.
Historia konta mailowego.























3. Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów (§6 ust.2 pkt 3).

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI
13. Motywacja ucznia do nauki i rozwoju, kształtowanie autonomii ucznia w zakresie pracy nad językiem. 13.1. Przedstawienie uczniom różnych możliwych sposobów samodzielnego uczenia się.
13.2. Zachęcanie do nauki poprzez wprowadzenie różnorodnych gier i zabaw językowych
13.3. Udostępnianie stron internetowych ćwiczących daną umiejętność poprzez korespondencję mailową. Na bieżąco Propozycje sposobów samodzielnego uczenia się




Propozycje gier i zabaw.




Historia konta mailowego.
14. Zdobywanie wiedzy w zakresie potrzeb opiekuńczo -wychowawczych ucznia oraz pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych lub mających trudności w nauce 14.1. Studiowanie literatury psychologicznej i pedagogicznej.
14.2. Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami uczniów wydanymi przed poradnie psychologiczno-pedagogiczne a w szczególności z zaleceniami pracy z tymi uczniami i uwzględnienie tych zaleceń na zajęciach.
14.3. Badanie i diagnoza postępów uczniów, rozmowy z uczniami, współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym oraz rodzicami. Na bieżąco Spis przeczytanej literatury.
Notatki własne.


Karty pracy dla uczniów z orzeczeniami.

Sprawdziany uwzględniające różne potrzeby uczniów.







Wyniki w nauce uczniów
15. Przestrzeganie
i propagowanie zasad dobrego wychowania, kultury osobistej i tolerancji wobec ludzi o innym kolorze skóry, innej kulturze itp. 15.1. Lekcje obejmujące zagadnienia z kultury krajów anglojęzycznych, rozmowy z uczniami, dzielenie się doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat różnic kulturowych. Na bieżąco Konspekty lekcji
16. Współpraca z rodzicami uczniów 16.1. Udzielanie informacji na temat dziecka i jego postępów w nauce oraz informacji o ewentualnych problemach, udzielanie rad, itp.
16.2. Dokumentowanie spotkań z rodzicami Na bieżąco Dokumentacja szkolna.






Zeszyt kontaktów z rodzicami.


























4. Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć (§6 ust.2 pkt 4).

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI
17. Doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć dydaktycznych oraz analiza i samoocena własnych działań. 17.1. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.
17.2. Prowadzenie zajęć z uczniami w obecności opiekuna stażu.
17.3. Rzetelne omawianie i analiza zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.
17.4. Opracowanie własnych scenariuszy lekcji.
17.5. Wprowadzenie różnych form samooceny uczniów po przeprowadzonych zajęciach.
17.6. Przeprowadzenie ankiety dotyczącej własnej pracy wśród uczniów
Raz w miesiącu










Na bieżąco


Dwa razy w roku


Wykaz lekcji przeprowadzonych w obecności opiekuna stażu wraz z analizą, wnioskami i scenariuszem zajęć.








Anonimowe ankiety uczniów.
18. Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu oraz samokształcenie. 18.1. Obowiązkowe uczestnictwo w szkoleniowych radach pedagogicznych.
18.2. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb. Na bieżąco Listy obecności, zaświadczenia
19. Dokumentacja własnych działań pedagogicznych. 19.1. Gromadzenie dokumentacji, jej analiza i korzystanie z wniosków. Na bieżąco Plany wynikowe.
Testy i sprawdziany.
Wytwory dzieci.
Dzienniki lekcyjne.
Regulaminy konkursów.
20. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. 20.1. Publikacja planu rozwoju i pozostałych dokonań pedagogicznych w Internecie oraz udostępnianie innym nauczycielom w szkole.
20.2. Umieszczanie na stronie internetowej szkoły ciekawych rozwiązań dydaktyczno-wychowawczych związanych z tematyką zajęć.
20.3. Współpraca z nauczycielami, dzielenie się doświadczeniami, analiza i samoocena Na bieżąco Adres strony internetowej:



Strona internetowa szkoły.



Notatki własne.
21. Analiza
i samoocena swoich działań. 21.1. Analiza własnych lekcji, notatek i rozmów pohospitacyjnych Na bieżąco Notatki własne ( wnioski do dalszej pracy)
Opracowano w oparciu o akty prawne:
1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, Nr 170, poz. 1218 i Nr 220, poz. 1600, z 2007 r. Nr 17, poz. 95, Nr 80, poz. 542, Nr 102, poz. 689, Nr 158, poz. 1103, Nr 176, poz. 1238, Nr 191, poz. 1369 i Nr 247, poz. 1821 oraz z 2008 r. Nr 145, poz. 917)
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.


…………………………………. …………………………………….
podpis opiekuna stażu podpis stażysty


Wyświetleń: 510


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.