Katalog

Barbara Pałucka, 2014-10-08
Goszczanów

Matematyka, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans zawodowy na nauczyciela dyplomowanego .

- n +

Barbara Pałucka
Nauczyciel matematyki
Publiczne Gimnazjum w Goszczanowie


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA
DYPLOMOWANEGO


Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans zawodowy na nauczyciela dyplomowanego .

Imię i nazwisko: Barbara Pałucka
Szkoła: Publiczne Gimnazjum
Nauczany przedmiot: matematyka
Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany
Data rozpoczęcia stażu: 01 wrzesień 2011
Planowany termin zakończenia stażu: 31 maj 2014



1. Cele stażu:
• Poszerzenie zakresu wiedzy.
• Doskonalenie własnych umiejętności.
• Doskonalenie warsztatu i metod pracy.
• Podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez realizację przedsięwzięć wykraczających poza wykonywane obowiązki.
• Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego (według rozporządzenie MEN o awansie zawodowym).

2. Czynności organizacyjne.

Zadania do realizacji
Poznanie procedury awansu zawodowego.
1.Powtórna analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego.
2.Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu
3. Śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego.

Efekty
poprawne sformułowanie wniosku
o rozpoczęcie stażu
Zatwierdzony plan rozwoju zawodowego.

Zapoznanie się ze zmianami w dokumentach określających zasady funkcjonowania szkoły
1. Systematyczna analiza dokumentów obowiązujących w szkole

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego i przygotowanie sprawozdania
1. Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu: zaświadczenia, dyplomy, scenariusze zajęć, itp.
2. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

3. Zadania wynikające z rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli:

§ 8.pkt 2 ust.1 „Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na sutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły…”

Zadania do realizacji
I. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.
1. Wzbogacenie warsztatu pracy poprzez samodzielne przygotowanie środków dydaktycznych (prezentacje komputerowe, tablice itp.)
2.Stosowanie metod aktywizujących w pracy pedagogicznej, szczególnie wdrażanie metody projektu edukacyjnego

II. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych
1. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego odpowiadających potrzebom nauczyciela i szkoły, w tym udział w szkoleniu na egzaminatora egzaminu gimnazjalnego
2. Studiowanie literatury fachowej i poradników metodycznych
3. Współpraca z wydawnictwami edukacyjnymi
4. Udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej


III. Badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów
1. Przygotowanie materiałów do pomiaru dydaktycznego (opracowanie sprawdzianów) analiza i wnioski do dalszej pracy
2. Przeprowadzanie próbnych egzaminów gimnazjalnych z części matematycznej oraz ich opracowanie, analiza i wnioski do dalszej pracy

IV.Wykorzystanie wyników z egzaminu w celu podniesienia jakości pracy szkoły:
1. Analiza raportów OKE
2. Współudział w analizie i opracowaniu wyników egzaminu gimnazjalnego

V.Realizacja projektu: „Sesje z plusem”
1. Zapoznanie uczniów z zasadami projektu
2. Przeprowadzanie sprawdzianów
3. Analiza wyników

VI. Kształtowanie umiejętności dotyczących oceniania ucznia
1.Doskonalenie przedmiotowego systemu oceniania z matematyki
2.Udział w kursach dotyczących oceniania ucznia

VII. Praca z uczniem zdolnym i słabym
1. Przygotowywanie wybranych uczniów do konkursów: „Kangur Matematyczny”, „ Konkurs przedmiotowy z matematyki”, „ Multitest”
2. Pomoc w nauce przedmiotu uczniom słabym podczas zajęć dodatkowych
3. Opracowanie i przeprowadzenie szkolnych konkursów:
- opracowanie regulaminu konkursu
- opracowanie i przeprowadzenie konkursu
- pozyskanie nagród dla uczniów
4. współorganizowanie ogólnopolskich konkursów matematycznych

§ 8.pkt 2 ust.2 „Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej”.

Zadania do realizacji
I .Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej
1. Opracowywanie dokumentacji, przygotowywanie testów, sprawdzianów, scenariuszy, rozkładów materiałów itp.
2. Korzystanie z programów edukacyjnych i płyt CD dołączonych do podręczników z matematyki,
3. Przygotowanie pomocy dydaktycznych dla ucznia, prezentacji multimedialnych
4. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej


II.Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji 1.Korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli
2. Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego
3. Korzystanie ze stron MEN i OKE
4.Korzystanie z oprawy internetowej podręcznika „Matematyka z plusem”


III. Komputerowe opracowanie dokumentacji związanej z awansem zawodowym
1.Tworzenie dokumentacji związanej z awansem zawodowym



§ 8.pkt 2 ust.3 „Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.”

Zadania do realizacji
I. Współpraca z innymi nauczycielami.
1. opracowanie scenariuszy zajęć przy współpracy z nauczycielami innych przedmiotów w ramach korelacji międzyprzedmiotowych
2. wspólne opracowywanie scenariuszy uroczystości szkolnych wynikających z kalendarium
3. współpraca z pedagogiem szkolnym



II. Dzielenie się swoją wiedzą i umiejętnościami
1. Przygotowanie materiałów do publikacji.
2. wymiana doświadczeń, materiałów, poglądów z innymi nauczycielami ze szkoły lub z innych szkół

III. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli
1. Prowadzenie lekcji otwartych dla zainteresowanych nauczycieli


§ 8.pkt 2 ust.4a „Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych…”

I. Nabieranie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań
1. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych z matematyki
2.Opracowanie regulaminu, zestawu zadań i kart odpowiedzi szkolnego konkursu matematycznego


§ 8.pkt 2 ust.4b „Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej…”

Zadania do realizacji
Uzyskanie uprawnień na egzaminatora OKE Podjęcie pracy w zespole egzaminacyjnym




§ 8.pkt 2 ust.4c „Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych”

Zadania do realizacji
I. Prowadzenie działań na rzecz szkoły
1. Organizowanie kilkuletniego cyklicznego szkolnego konkursu
2. Poszerzenie oferty szkoły poprzez organizację zajęć dodatkowych
3. Zorganizowanie w szkole „Dnia matematyki”

§ 8.pkt 2 ust.5 „Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych , wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły , w której nauczyciel jest zatrudniony”.

Zadania do realizacji F
I. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych.
1. Rozpoznanie oraz rozwiązanie problemu edukacyjnego. Diagnoza przypadków dydaktycznych, ustalenie oddziaływań i metod pracy z uczniem. Konsultacje z pedagogiem szkolnym

Opracowała Barbara Pałucka



Wyświetleń: 601


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.