Katalog

agata dworakiewicz, 2014-08-26
przemysl

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego

- n +














PROJEKT PLANU
ROZWOJU ZAWODOWEGO


mgr Agaty Dworakiewicz

nauczyciela mianowanego
Publicznego Przedszkola Zgromadzenia Sióstr Felicjanek
w Przemyślu

Czas odbywania stażu 01.09.2011 r. – 31.05.2014 r.









Nauczyciel mianowany
mgr Agata Dworakiewicz





Przemyśl 2011
PROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu a dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
§ 8 ust. 2 pkt 1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego
1. Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego i doskonalenie umiejętności kierowania własnym rozwojem zawodowym - Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego. - Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. - Opracowanie planu rozwoju zawodowego. - Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. - Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. VIII-IX 2011r. Okres stażu V 2014r.
Znajomość przepisów prawa. Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego.

Zaświadczenia Potwierdzenia

Sprawozdanie
2. Podnoszenie własnych kwalifikacji. Poszerzanie wiedzy w procesie aktywnego udziału w doskonaleniu-doskonalenie własnego warsztatu pracy. - Doskonalenie własnego warsztatu pracy- udział w różnych formach doskonalenia zawodowego umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych: WDN, kursach, warsztatach, szkoleniach, konferencjach adekwatnych do potrzeb własnych i placówki. - Pogłębienie wiedzy pedagogicznej i psychologicznej poprzez studiowanie fachowej literatury metodycznej i pomocy naukowych umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych - Korzystanie z portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli - Doskonalenie warsztatu pracy poprzez przygotowanie pomocy dydaktycznych W okresie stażu Według oferty
Zdobycie nowej wiedzy i wykorzystanie jej w pracy z dzieckiem. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji. Wzbogacenie swojej wiedzy pedagogicznej. Wzbogacenie warsztatu i metod pracy.

Zaświadczenia Potwierdzenia Dyplomy
Świadectwa Materiały metodyczne Notatki własne
Wykaz literatury Wybrane strony internetowe
3.
Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań-opracowanie i wdrożenie własnego programu, projektu związanych z realizacją zadań dydaktyczno -wychowawczych oraz potrzebami
przedszkola Opracowanie i realizacja programu własnego zgodnego z potrzebami, zainteresowaniami i możliwościami rozwojowymi dzieci z powierzonej mi grupy W okresie stażu Według potrzeb Potwierdzenia Projekt Program własny
4. Poszukiwanie i wykorzystanie atrakcyjnych form i metod pracy z dzieckiem rozwijającym zainteresowanie najbliższym środowiskiem

1. Organizowanie i koordynowanie międzyprzedszkolnych konkursów :
- opracowanie regulaminu konkursów, zaproszeń do udziału
-opracowanie dyplomów
-pozyskanie nagród za udział
w konkursach
2. Przygotowanie dzieci do udziału w licznych konkursach i przeglądach
W okresie stażu Uzyskiwanie informacji o efektach pracy.

Promocja placówki w środowisku

Wzory dyplomów Regulamin Scenariusze

Zaświadczenia
5. Rozwijanie umiejętności stymulowania rodziców do współpracy
1. Opracowanie planu współpracy z rodzicami: - integracja rodziców poprzez uczestniczenie w uroczystościach przedszkolnych ( Pasowanie na Przedszkolaka, Spotkanie z Mikołajem, Jasełka-Dzień Babci i Dziadka, Wigilia, Bal karnawałowy, Dzień Matki i Ojca, Zakończenie roku szkolnego) -włączanie rodziców w życie placówki - promowanie sukcesów i umiejętności dzieci - konsultacje indywidualne i grupowe - zajęcia otwarte - pedagogizacja rodziców - włączanie rodziców do prezentacji wykonywanych przez siebie zawodów i miejsc pracy
- pomoc rodziców w doposażenie placówki






W okresie stażu
Większe zainteresowanie rodziców życiem przedszkolnym dziecka.

Integracja środowiska rodzinnego i przedszkolnego-zapraszanie gości oraz rodziców, dziadków jako efekt nawiązania współpracy i miłych kontaktów .

Stwarzanie sytuacji, w których rodzice czują się współgospodarzami placówki

Obserwowanie własnego dziecka na tle grup
Rozpoznanie estetyki sali i wzbogacenie o nowe sprzęty
Potwierdzenia Zdjęcia Scenariusz
5. wzbogacenie o nowe sprzęty
Organizacja wycieczek edukacyjno-wychowawczych Zorganizowanie wycieczek na terenie miasta Przemyśla do: Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej, Szkoły Muzycznej, Domu Kultury, Zamku Kazimierzowskiego, kina, teatru itp. W okresie stażu Potwierdzenia Dokumentacja fotograficzna
6. Rozszerzanie form i metod pracy wychowawczej Stworzenie kontraktu grupowego(normy i zasady obowiązujące w grupie)
- Obchodzenie urodzin dziecka w grupie W okresie stażu Nakłanianie dzieci do pozytywnych zachowań Dokumentacja fotograficzna
7. Aktywny udział w imprezach okolicznościowych organizowanych na terenie przedszkola Współudział w organizowaniu:
 zabawy karnawałowej
 „Familiady” – festynu rodzinnego na terenie przedszkola
 wycieczek z okazji Dnia Dziecka
 zakończenia roku szkolnego W okresie stażu Potwierdzenia Dokumentacja fotograficzna
8. Podejmowanie twórczości artystycznej, montaży słowno – muzycznych Przygotowanie:
 przedstawień bajek z dziećmi i rodzicami w rolach głównych
 Wigilii
 Jasełek (Dzień Babci i Dziaka)
 Dnia Matki i Ojca
 pożegnania sześciolatków W okresie stażu Scenariusze zajęć Dokumentacja fotograficzna
9. Utrzymywanie stałej współpracy z rodzicami Prowadzenie bieżącej wymiany informacji z rodzicami w zakresie rozwoju ich dzieci W okresie stażu
10. Zorganizowanie i przeprowadzenie akcji: zbiórka zabawek i książeczek ”z których wyrośliśmy” do Domu Małego Dziecka

Udział w akcji „Cała Polska Czyta Dzieciom W okresie stażu Zaświadczenia Podziękowania
§ 8 ust.2 pkt 4c.Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
1. Współorganizowanie wycieczek przedszkolnych do środowisk przyrodniczych i społecznych, kina, teatru  W okresie stażu Potwierdzenie dyrektora
Współorganizowanie imprez środowiskowych- Familiada- festyn rodzinny; Święto pieczonego ziemniaka; kulig Wspólne działania sportowe, plastyczne, muzyczne
 Integracja W okresie stażu
 W okresie stażu Potwierdzenie Dyrektora
2. Udział w Przeglądzie Piosenki Dziecięcej pod hasłem” W krainie piosenki” organizowanym przez Państwową Szkołę Muzyczną w Przemyślu
 Przygotowanie repertuaru i dzieci do występu W okresie stażu Potwierdzenie-dyplom Zdjęcia
3. Zorganizowanie międzyprzedszkolnego konkursu plastycznego pt.” Widok z okna przedszkola(w 4 porach roku) oraz zorganizowanie wystawy w Galerii Miejskiej po roztrzygnięciu konkursu -Przygotowanie dzieci do konkursu, regulaminu, zaproszeń, nagród W okresie stażu Zaświadczenie Zdjęcia
§ 8 ust.2 pkt 3. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym poprzez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć
1. Udział w procesie wewnątrzprzedszkolnego doskonalenia zawodowego-
dzielenie się wiedzą zdobytą na różnych kursach doskonalących z innymi nauczycielami
-Wymiana doświadczeń
-Przekazanie uwag, materiałów szkoleniowych z odbytych kursów
-Przeprowadzenie Rad Szkoleniowych
-Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach Rad Pedagogicznych
-Opracowanie i wygłoszenie referatów na szkoleniowych Radach Pedagogicznych wg WDN-u
W okresie stażu Spójność działań Rady Pedagogicznej

Wspólne poszerzanie wiedzy i umiejętności

Protokoły
Potwierdzenia
Referaty
Materiały szkoleniowe
Potwierdzenia dyrektora
2. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami
-Konsultacje i rozmowy na temat realizacji programów nauczania, sposobów rozwiązywania problemów dydaktyczno-wychowawczych, współpracy z rodzicami, organizacji imprez przedszkolnych i środowiskowych integrujących
dzieci z poszczególnych grup, itp.
W okresie stażu Poprawa jakości pracy, wspólne rozwiązywanie problemów

Scenariusze
Opracowane dokumenty przedszkola

3. Prowadzenie zajęć koleżeńskich
-Prowadzenie zajęć koleżeńskich dla nauczycielek przedszkola, dzielenie się doświadczeniem zawodowym
W okresie stażu Prezentowanie ciekawych rozwiązań metodycznych, zastosowanie ciekawych pomocy dydaktycznych

Scenariusze
Potwierdzenia nauczycieli
4. Współpraca z nauczycielami macierzystej placówki i rodzicami
-Współorganizowanie uroczystości i imprez na terenie placówki i poza nią
-Systematyczne prowadzenie kącika informacyjnego dla rodziców
-Opracowywanie i wygłaszanie referatów w ramach pedagogizacji rodziców
-Organizowanie zajęć otwartych dla rodziców
W okresie stażu Scenariusze
Potwierdzenia nauczycieli
Referaty
5. Współpraca z nauczycielami innych placówek celem stymulowania aktywności twórczej dzieci
-Integracja
-Udział w przedstawieniach teatralnych z udziałem dzieci
-Współorganizowanie konkursów
W okresie stażu Potwierdzenia
Dokumentacja fotograficzna
Regulamin konkursu
6. Publikacje własnych opracowań
-Opublikowanie planu rozwoju zawodowego, sprawozdania, referatów, scenariuszy zajęć itp. w Internecie na stronach edukacyjnych; w bibliotece przedszkolnej; na stronie internetowej przedszkola

W okresie stażu Wzbogacenie warsztatu pracy innych nauczycieli

Potwierdzenia
Scenariusze, materiały pomocnicze





1.






§ 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
1. Podejmowanie aktywnej współpracy ze strukturami oświatowymi i poza oświatowymi 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną i logopedą
- konsultacje z psychologiem i logopedą(realizacja zaleceń)
-spotkanie ze specjalistami jako prelekcje dla rodziców
- praca indywidualna z dziećmi przejawiającymi trudności
- pisanie opinii
2. Współpraca ze Szkołą Podstawową Nr 1 w Przemyślu
-dzielenie się wiedzą i doświadczeniem
-integracja dzieci poprzez prelekcje wykonanych teatrzyków, gry i zabawy z zakresu pedagogiki zabawy, lekcje pokazowe, dni otwarte, imprezy okolicznościowe
3. Współpraca ze Szkołą Muzyczną
-koncerty muzyczne na terenie przedszkola oraz wyjścia do szkoły – udział w przeglądach piosenki przedszkolnej
4. Współpraca z Biblioteką Publiczną
-wyjście do biblioteki na głośne czytanie
-udział w konkursach
5. Współpraca z Domem Kultury, Teatrem Fredreum w Przemyślu
-wyjścia na spektakle teatralne połączone z warsztatami
6. Współpraca ze Szkołą Specjalną
7. Współpraca z Domem Spokojnej Starości
-występy okolicznościowe dla ludzi starszych, samotnyh zorganizowanie spotkania z przedstawicielami grup zawodowych: policjant, funkcjonariusz Straży Granicznej, urzędnik państwowy, leśniczy, artysta fotograf itp.
2. organizacja wycieczek do muzeum, zakładów pracy i urzędów państwowych
3. aktywna współpraca z rodzicami W okresie stażu Scenariusze zajęć Dokumentacja fotograficzna Potwierdzenia
2.






Oddziaływanie na uczucia i emocje dzieci w zakresie niesienia pomocy innym
-uczenie dzieci pomocy seniorom
8. Współpraca z Komendą Policji, Strażą Miejską, Służbą Zdrowia-zorganizowanie spotkania z funkcjonariuszami, pielęgniarką




1. Organizacja zbiórki charytatywnej dla dzieci z Domu Małego Dziecka z okazji świąt, - 2. „Pomóż zwierzętom”- akcja zimowa; 3.- „Góra grosza” -zbiórka pieniędzy na rzecz Fundacji Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową 4. Zbiórka nakrętek






W okresie stażu






Potwierdzenia przekazania zgromadzonych darów przez kierownictwo Domu Dziecka, schroniska.
Zaświadczenie
3. Udział w Kampanii Społecznej „Cała Polska Czyta Dzieciom”

1.Czynny udział dzieci w imprezach towarzyszących kampanii

2.Czytanie dzieciom bajek przez zapraszanych gości, rodziców W okresie stażu Potwierdzenie
Dokumentacja fotograficzna
4. Okres stażu
Potwierdzenie dyrektora
Plan realizacji materiału z dzieckiem z orzeczeniem
Protokoły spotkań Lista obecności rodziców
5. Współpraca z wydawnictwami -pozyskiwanie pomocy dydaktycznych
-pozyskiwanie nagród na konkursy, imprezy przedszkolne W okresie stażu Zaświadczenia od wydawnictw


6.
§ 8 ust. 2 pkt 2. Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
1.
Doskonalenie umiejętności wykorzystywania technologii komputerowej, medialnej i informacyjnej w pracy pedagogicznej






1. Doskonalenie umiejętności obsługi komputera
- wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w przygotowaniu warsztatu pracy i podczas podnoszenia kwalifikacji zawodowych
- stosowanie techniki komputerowej w prowadzeniu dokumentacji pracy nauczyciela i awansem zawodowym: sporządzenie projektu planu rozwoju zawodowego, sprawozdania, opracowywanie dokumentacji placówki, planów pracy, scenariuszy zajęć, uroczystości, konkursów, arkuszy diagnostycznych, narzędzi badawczych, dyplomów, zaproszeń, podziękowań, ogłoszeń, pism okolicznościowych, materiałów dla rodziców na tablicy informacyjnej” Kącik dla rodziców” , oraz na stronie internetowej przedszkola; dokonywanie badań ankietowych, ewaluacji zajęć, programów, obserwacji
- opracowywanie i wykonanie materiałów i pomocy do zajęć z dziećmi( pomocy dydaktycznych, kart pracy, identyfikatorów dla dzieci 2. Systematyczne korzystanie z bazy Internet w celu pogłębiania wiedzy i uzyskania potrzebnych informacji, materiałów z zakresu prawa oświatowego( programy edukacyjne, encyklopedie multimedialne) i doskonalenia zawodowego W okresie stażu Według potrzeb Potwierdzenia Dyrektora, Dokumentacja fotograficzna Dokumentacja przedszkola
Spis programów edukacyjnych
Spis stron internetowych
2. 3. Korzystanie z dostępnych w Internecie publikacji z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki w celu zastosowania tej wiedzy do rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczo-opiekuńczych

3. Publikacja materiałów w sieci (projekt planu rozwoju zawodowego, sprawozdanie, program własny itp.)


4. Przesyłanie informacji i materiałów drogą
elektroniczną na stronę przedszkola

5. Wykorzystanie w pracy dydaktycznej płyt multimedialnych zawierających ciekawe propozycje zabaw i zajęć muzyczno-ruchowych; najnowszych technik audiowizualnych: kamera, cyfrowy aparat fotograficzny, radioodtwarzacze CD, odtwarzacze DVD, rzutniki



§ 8ust.2 pkt 4a.Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
1.
Opracowanie i realizacja programu własnego zgodnego z potrzebami, zainteresowaniami i możliwościami rozwojowymi dzieci z powierzonej mi grupy W okresie stażu Program Potwierdzenie dyrektora
2.
Wdrożenie programu zdrowia emocjonalnego „Przyjaciele Zippiego”


Opracowanie i wdrożenie projektu edukacyjnego



W okresie stażu Program Potwierdzenie dyrektora Projekt edukacyjny
§ 8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły
1. Rozwiązywanie problemów edukacyjnych oraz opiekuńczo-wychowawczych
Opis dwóch przypadków-rozpoznanie i próba rozwiązania problemów - Studiowanie odpowiedniej literatury
- Opracowanie studium indywidualnego przypadku W okresie stażu Podejmowanie i opis działań prowadzących do rozwiązania problemów

Opis i analiza dwóch przypadków


Projekt planu rozwoju zawodowego może ulec modyfikacji


12 września 2011r.

OPRACOWAŁA
mgr Agata Dworakiewicz
Wyświetleń: 832


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.