Katalog

Wioleta Dudzińska, 2014-08-26
Bogatynia

Zajęcia zintegrowane, Sprawozdania

Sprawozdanie za I rok stażu

- n +

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU
ZA ROK SZKOLNY 2012/2013



WIOLETA DUDZIŃSKA – NAUCZYCIEL EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ UBIEGAJĄCY SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO


ZESPÓŁ SZKÓŁ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI –
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 3



Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012r.
Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2015r.










Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. § 7 ust. 2 pkt 1

l.p.
Zadanie do realizacji
Informacje o realizacji
Uwagi

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego nauczyciela:
analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego,

tworzenie biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu,

napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju zawodowego, sprawozdania.



Zapoznałam się z procedurami awansu zawodowego nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem awansu na stopień nauczyciela mianowanego.
Zaczęłam tworzyć swoją własną biblioteczkę tekstów aktów prawnych dotyczących awansu.
Napisałam i złożyłam wniosek o rozpoczęcie stażu oraz przygotowałam plan rozwoju zawodowego.



2.


Współpraca z opiekunem stażu:
ustalenie zasad współpracy, zawarcie kontraktu,

ustalenie terminów spotkań z opiekunem stażu,


obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna zajęć– wnioski z obserwacji,

prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza,

określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.

Zawarłam kontrakt z opiekunem stażu, omówione zostały również zasady współpracy.
Ustalono, iż spotkania z opiekunem stażu będą odbywały się według potrzeb stażysty.
Obserwowałam zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu mgr Beatę ....:
- „Bezpieczeństwo nasze i innych ludzi” -4.01.2013r.
- „Matematyczna kraina”-22.03.2013r.
Prowadziłam zajęcia w obecności opiekuna stażu:
- „Pies-przyjaciel człowieka” – 11.12.2013r.
-„Świąteczne życzenia”-27.03.2013r.
Na bieżąco omawiałam z opiekunem stażu mocne i słabe strony własnej działalności pedagogicznej.


3.

Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności jako nauczyciela
autorefleksja, samoocena.


Stworzyłam plan rozwoju zawodowego.



4.

Doskonalenie warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej
doskonalenie umiejętności tworzenia scenariuszy zajęć,

stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania,


opracowanie pomocy dydaktycznych,

prowadzenie zajęć w obecności dyrektora, omówienie, wnioski,

udział w zajęciach otwartych organizowanych przez innych nauczycieli,

realizacja zajęć otwartych dla rodziców.


Doskonaliłam umiejętność tworzenia scenariuszy zajęć, stosowałam w procesie dydaktycznym aktywne metody nauczania opierając się głównie na książkach Jadwigi Krzyżewskiej: „Metody aktywizujące”, „Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej”. Poszukiwałam również aktywnych metod nauczania korzystając z zasobów portali internetowych dla nauczycieli.
Tworzyłam dekoracje, materiały i pomoce dydaktyczne, wykorzystywałam je w procesie dydaktyczno-wychowawczym na zajęciach.
Prowadziłam zajęcia w obecności dyrektora:
- „Pies-przyjaciel człowieka” – 11.12.2013r.
-„Świąteczne życzenia”-27.03.2013r.
Zajęcia były omawiane, wyciągnięte wnioski wdrażałam do własnej pracy.
Przeprowadziłam lekcję otwartą dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej: - „Pies-przyjaciel człowieka” – 11.12.2013r.
Uczestniczyłam w lekcjach otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli:
-„Mijają dni, miesiące, lata”- 23.04.2013r.
-„Od kijanki do żaby”- 27.05.2013r.


5.

Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów.


Jako wychowawca klasy II d obserwuję na bieżąco osiągnięcia edukacyjne uczniów. Przeprowadziłam SPRAWDZIAN KOMPETENCJI DRUGOKLASISTY.


6.

Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego:
zastosowanie autorefleksji, autoanalizy przy sporządzaniu opisu z realizacji planu,

samoocena.

Przygotowałam sprawozdanie za pierwszy rok stażu.


7.

Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki z wykorzystaniem literatury fachowej przydatnej w wykonywanej pracy i rozwoju osobistym.

Na bieżąco zapoznaję się z literaturą fachową z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki.




8.


Aktywne uczestniczenie w posiedzeniach rad pedagogicznych oraz w szkoleniach WDN-u i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego.

Przez cały rok uczestniczyłam w zebraniach rady pedagogicznej, współpracowałam z gronem pedagogicznym, a w szczególności z zespołem nauczycieli nauczania zintegrowanego.
Brałam udział w szkoleniach:
-Szkolenia Zespołu Edukacji Wczesnoszkolnej
„Inteligencja wieloraka”-05.11.2013r.
„Ciekawe techniki plastyczne w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolne”j-8.05.2013r.
-Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli
„Działanie tablicy multimedialnej”-29.05.2013r.
-Zewnętrzne szkolenia:
"Zabawy budujące współpracę w grupie dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym"- 5.11.2012r.
-szkolenie w formie e-learningu
"Integracja europejska dla najmłodszych" -8.11.2012r.
Ponadto razem z Marią .... przeprowadziłam szkolenie na temat: „Integracja europejska dla najmłodszych- Spotkania z Jeżykiem Europejczykiem” -04.03.2013r.






Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. § 7 ust.2 pkt 2



l.p.
Zadanie do realizacji
Informacje o realizacji
Uwagi

1.



Współpraca z instytucjami wspomagającymi pracę wychowawczą i opiekuńczą szkoły: Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną

zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.


W roku szkolnym pisałam opinie o uczniach klasy II d. Zapoznawałam się z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.


2.

Rozwijanie zainteresowań uczniów
obserwacja, rozmowy z rodzicami i dziećmi,

prowadzenie zajęć dodatkowych,

organizowanie konkursów dla uczniów.




Podejmując zadania wychowawcy klasy obserwowałam uczniów w sytuacjach szkolnych, przeprowadzałam rozmowy z dziećmi i rodzicami na temat potrzeb, oczekiwań i zainteresowań wychowanków.
Prowadziłam koło techniczne „Origami”.
Zorganizowałam konkursy:
-„Konkurs Recytatorski dla klas 0-III” (wraz z .....) -25.02.2013r.
-„Konkurs polonistyczny klas III” (wraz z ...)

Ponadto uczniowie klasy II d rozwijali swoje zainteresowania poprzez udział w konkursach i przeglądach.
Osiągnięcia:
Julia -„Mój ulubiony bohater książkowy” miejsce I
Daniel -„Mój ulubiony bohater książkowy” miejsce III
-„W królestwie Pani Jesieni” miejsce II
Anna - „W królestwie Pani Jesieni”
miejsce III
Sara -Międzyszkolny konkurs plastyczny-etap szkolny „Od serca podarki” miejsce III
Piotr
„Konkurs na najmniejszego misia”- miejsce I
Szymon - „Bogactwo darów jesieni” miejsce I
Julia - Finał ligi matematycznej miejsce III
Hubert - Finał ligi polonistycznej miejsce I
Julia - „Konkurs Recytatorski dla klas 0-III” miejsce I
Klasa II d - „Konkurs o patronie Kornelu Makuszyńskim”
miejsce II
Cezary - „Maska karnawałowa” miejsce III
Szymon - „Maska karnawałowa” miejsce III
Julia - Miejsko-Gminny Konkurs Recytatorski „Radość w poezji” miejsce III
Julia - „Mini Playback Show” miejsce II


3.

Uwzględnianie w swojej pracy pedagogicznej problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych
poznawanie środowiska uczniowskiego,

opracowanie zajęć na temat zagrożeń współczesnego życia,

współpraca z pedagogiem szkolnym,

prowadzenie spotkań z rodzicami, informowanie ich o problemach dzieci, pomoc w rozwiązywaniu problemów.
Poznawanie środowiska uczniowskiego ułatwiło mi prowadzenie pracy wychowawczej.
Współpracowałam również z pedagogiem p. Renatą oraz p. Bogdanem . Z ich pomocą rozwiązywałam problemy wychowawcze, co przyczyniło się do poprawy relacji między uczniami i utrwalało prawidłowe zachowania.
Systematycznie prowadziłam spotkania z rodzicami, przekazywałam im informacje o zachowaniu, problemach i osiągnięciach edukacyjnych dzieci. Udzielałam również wskazówek wychowawczych.








Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. § 7 ust.2 pkt 3



l.p.
Zadanie do realizacji
Informacje o realizacji
Uwagi

1.

Opracowanie przy użyciu technik komputerowych dokumentacji szkolnej, scenariuszy zajęć, konspektów, pomocy dydaktycznych, dyplomów.


Wszelką dokumentację związaną z awansem zawodowym jak i pracą nauczyciela prowadziłam wykorzystując technologię informacyjną. Poprzez wykorzystanie komputera oraz Internetu tworzyłam karty pracy dla uczniów, dokumenty szkolne, scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne, dyplomy, prezentacje multimedialne.



2.

Korzystanie z Internetu w celu zdobywania potrzebnych informacji i materiałów dotyczących oświaty.


Na stronie internetowej MEN-u zapoznałam się z rozporządzeniem dotyczącym awansu zawodowego oraz korzystałam ze stron edukacyjnych (www.literka.pl, www.interklasa.pl, www.edux.pl), by pozyskiwać wiadomości z zakresu prawa oświatowego.


3.

Komputerowe opracowanie dokumentacji z okresu stażu.


Utworzyłam w wersji elektronicznej za pomocą komputera: plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie z realizacji planu za pierwszy rok stażu oraz scenariusze zajęć, a także inne dokumenty gromadzone w okresie stażu.



4.


Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej.

Prowadziłam w pracowni komputerowej zajęcia z edukacji komputerowej.


5.

Wykorzystanie komputera podczas zajęć wyrównawczych.


Na zajęciach wyrównawczych wykorzystywałam komputer jako narzędzie edukacyjne do pracy z uczniami-korzystanie z programów edukacyjnych oraz internetowych stron edukacyjnych.



6.

Publikacje w Internecie (np. scenariuszy zajęć, planu rozwoju zawodowego).


Zgłosiłam do publikacji plan rozwoju zawodowego na stronie internetowej www.literka.pl oraz www.edux.pl.





Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.
§ 7 ust.2 pkt 4

l.p.
Zadanie do realizacji
Informacje o realizacji
Uwagi

1.

Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych
poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków, rozmowy wychowawcze.


Podejmując zadania wychowawcy klasy starałam się poznać sytuację rodzinną każdego dziecka. Dokładałam starań, aby udzielić odpowiednią pomoc uczniom.


2.

Pedagogizacja rodziców – wspieranie rodziców w procesie socjalizacji uczniów.

Przeprowadziłam pedagogizacje rodziców:
- Postawy rodzicielskie,
- Wpływ stosowania kary i nagrody na wychowanie dziecka.


3.

Pełnienie roli nauczyciela wspomagającego w klasie integracyjnej.


Pełniłam rolę nauczyciela wspomagającego w klasie integracyjnej- III a .



4.

Aktywny udział w pracach zespołu ds. pomocy psychologiczno- pedagogicznej dla uczniów- pełnienie funkcji koordynatora i członka zespołu.


Pełniłam funkcję koordynatora i członka zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej.


5.

Pomoc uczniom na zajęciach wyrównawczych-rozwiązywanie problemów dydaktycznych.


Prowadziłam zajęcia wyrównawcze dla uczniów klasy II d. Dzieci miały możliwość nadrabiania zaległości oraz doskonalenia posiadanych umiejętności.



Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. § 7 ust.2 pkt 5

l.p.
Zadanie do realizacji
Informacje o realizacji
Uwagi

1.

Bieżąca analiza dokumentacji dotyczącej organizacji pracy szkoły
statutu szkoły wraz z WSO,

programu wychowawczego szkoły
i innych.
Na bieżąco analizuję statut szkoły wraz z
WSO oraz program wychowawczy i inne dokumenty.



2.

Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego
udział w radach pedagogicznych, szkoleniowych i zespołach samokształceniowych.


Brałam udział w zebraniach rady pedagogicznej.
Uczestniczyłam w szkoleniu rady pedagogicznej- „Nowe zadania szkoły i nauczycieli od 1.09.2012r.”


3.

Organizowanie i współorganizowanie wycieczek i imprez szkolnych.


Zorganizowałam wycieczki edukacyjne:
-Wycieczka do lasu w celu obserwacji zmian zachodzących jesienią w przyrodzie.
-Wycieczka na skrzyżowanie dróg, rozpoznawanie znaków drogowych.
-Wycieczka po najbliższej okolicy w celu rozpoznawania zwiastunów wiosny.
-Wycieczka na łąkę w celu rozpoznawania kwiatów polnych i owadów.
Współorganizowałam wycieczkę klasową do Liberca.
Zorganizowałam imprezy klasowe:
-Andrzejki
-Mikołajki
-Wigilia
-Klasowy Dzień Kobiet
-Klasowy Dzień Dziecka
-Piknik Rodzinny.
Byłam opiekunem na Olimpiadzie Sportowej Przedszkolaków.


4.

Opracowanie własnego programu wychowawczego dla klasy II d zgodnie
z WSO.


Opracowałam własny program wychowawczy dla klasy
II d zgodnie z WSO.


Wyświetleń: 634


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.