Katalog Katarzyna Grzyb, 2014-08-26 Radom Edukacja regionalna, Scenariusze Scenariusz Zajęć: "Grodzisko Piotrówka- najstarsza część miasta Radomia"”Czas trwania zajęć: 45min Cel ogólny: Wzbudzenie zainteresowania wśród uczniów najstarszą częścią miasta Radomia Cele szczegółowe: Uczeń: 1. Opisuje zabytkowe wzgórze Piotrówka, 2. Opisuje najstarszą część miasta Radomia, 3. Wymienia, rozpoznaje i opisuje elementy znajdujące się na terenie Grodziska ( kamień z tablicą pamiątkową, schody, dwa maszty drewniane, drewniany krzyż), 4. Skupia uwagę podczas zajęć, 5. Uczestniczy w projekcji filmu dokumentalnego na temat historii Piotrówki, 6. Zadaje pytania dotyczące historii Piotrówki, 7. Ocenia obejrzany film dokumentalny, 8. Dzieli się swoimi uwagami z innymi uczniami w klasie. Metody zastosowane w pracy z uczniem: 1. Uczenie się przez odkrywanie, działanie i przeżywanie: -projekcja filmu dokumentalnego, 2. Słowne i praktyczne: -Dyskusja, -Pogadanka; Formy pracy z uczniem: -Zespołowa ( z całą klasą) Przebieg zajęć: 1. Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności. 2. Podanie tematu zajęć, krótkie wprowadzenie na temat radomskiej Piotrówki, 3. 30-minutowa projekcja filmu dokumentalnego na temat Piotrówki i jej historii, 4. Po zakończeniu projekcji poproszenie uczniów o podzielenie się swoimi uwagami i spostrzeżeniami na temat tego, co udało się uczniom zapamiętać z filmu, na ile film wydał się im interesujący i zrozumiały. 5. Podziękowanie uczniom za dyskusję, ocenienie najbardziej aktywnych w dyskusji uczniów, zakończenie zajęć. Wyświetleń: 535
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |