Katalog Grażyna Liberka, 2014-07-02 Kobiór Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Grażyna Liberka Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Rudolfa Zaręby w Tychach Stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy Wykształcenie: Uniwersytet Śląski w Katowicach, kierunek: pedagogika, specjalność: zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013 r. Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Data i podpis nauczyciela: Data i podpis dyrektora: Cele Zadania Sposoby realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania §7 ust.2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; Współpraca z opiekunem stażu Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej Publikacje własnych prac Prowadzenie dokumentacji szkolnej • Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy. • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. • Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. • Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji. • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza. • Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. • Analiza i wybór programów nauczania w oparciu o merytoryczne jego wartości. • Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania. • Stosowanie aktywnych metod nauczania. • Opracowanie pomocy dydaktycznych . • Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania. • Stosowanie różnorodnych środków diagnozy ( testów na wejściu, testów na wyjściu, egzaminów próbnych). • Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie www. • Publikacja scenariuszy lekcji. • Prowadzenie dziennika lekcyjnego i dzienników zajęć pozalekcyjnych. • Prowadzenie pozostałej dokumentacji szkolnej. Wrzesień 2013 Raz w miesiącu W czasie stażu W czasie stażu Okres stażu Zatwierdzony plan pracy. Notatki własne, potwierdzenie. Scenariusze zajęć potwierdzone przez opiekuna stażu . Wykaz literatury, opracowane materiały, konspekty zajęć. Opublikowanie materiały, recenzje. Dzienniki, arkusze ocen i inne dokumenty szkolne. §7 ust.2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych; Prowadzenie spotkań z rodzicami Udział w przygotowaniu uczniów do konkursów Prowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno – wyrównawczych oraz rozwijających zainteresowania • Omawianie spraw bieżących. • Rozmowy z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem. • Budowanie zgodnej współpracy z rodzicami na rzecz uczniów i szkoły. • Motywowanie uczniów do uczestnictwa w konkursach szkolnych i pozaszkolnych. • Pomoc w przygotowaniu uczniów do udziału w konkursach. • Prowadzenie zajęć z języka polskiego i matematyki dla uczniów słabszych. • Prowadzenie zajęć tanecznych. Raz w miesiącu Według potrzeb W czasie stażu Karty zebrań, notatki ze spotkań z rodzicami. Potwierdzenie udziału w konkursie. Dzienniki zajęć pozalekcyjnych. §7 ust.2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej. • Korzystanie z programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych, Internetu. • Wykorzystanie programów komputerowych do wykonywania pomocy dydaktycznych, testów, kart pracy. • Organizowanie zajęć z użyciem tablicy interaktywnej oraz w pracowni komputerowej. W czasie stażu Przykładowe materiały wykorzystane na lekcjach, sprawdziany, karty pracy, scenariusze zajęć. §7 ust.2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań; Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki. Tworzenie własnego warsztatu pracy Analiza dokumentacji Aktywna praca nad samokształceniem • Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma). • Budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, sprawdzianów itp. • Ustawa o systemie oświaty • Karta Nauczyciela • Rozporządzenie MEN z 1 marca 2013r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. • Dokumenty szkolne (Statut szkoły, WSO, Plan wychowawczy) • Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej. • Udział w warsztatach metodycznych dla nauczycieli ed.wczesnoszkolnej. • Podjęcie studiów podyplomowych na Uniwersytecie Śląskim na kierunku Logopedia. Okres stażu W czasie stażu W czasie stażu Okres stażu Rok akademicki 2013/2014 oraz 2014/2015 Wykaz literatury. Opracowane materiały, scenariusze, sprawdziany itp. Zaświadczenia, potwierdzenia. Dyplom ukończenia studiów podyplomowych. §7 ust.2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. Udzielanie pomocy rodzicom w kierowaniu do Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej Konstruowanie planów wynikowych, przedmiotowych systemów nauczania i innych dokumentów nauczania. Współpraca z pedagogiem szkolnym. • Współpraca z rodzicami oraz PPP, mająca na celu diagnozowanie i pomoc dzieciom z trudnościami. • Tworzenie programów dodatkowych zajęć pozalekcyjnych uwzględniających potrzeby uczniów zdolnych oraz mających trudności w nauce. • Kierowanie do pedagoga szkolnego uczniów wymagających pomocy psychologiczno – pedagogicznej. • Konsultowanie metod pracy z uczniem. Okres stażu Diagnozy z poradni, wskazania do pracy z dzieckiem. Programy zajęć dodatkowych. Potwierdzenie ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela. Wyświetleń: 535
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |