Katalog

Grażyna Liberka, 2014-07-02
Kobiór

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

- n +


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO




Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Grażyna Liberka
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Rudolfa Zaręby w Tychach
Stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy
Wykształcenie: Uniwersytet Śląski w Katowicach, kierunek: pedagogika, specjalność: zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne.

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013 r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy















Data i podpis nauczyciela: Data i podpis dyrektora:




Cele Zadania Sposoby realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentowania

§7 ust.2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania
ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach;
Współpraca z opiekunem stażu
















Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej
















Publikacje własnych prac



Prowadzenie dokumentacji szkolnej
• Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy.
• Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
• Ustalenie terminów spotkań z opiekunem.
• Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji.
• Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza.
• Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.


• Analiza i wybór programów nauczania w oparciu o merytoryczne jego wartości.
• Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania.
• Stosowanie aktywnych metod nauczania.
• Opracowanie pomocy dydaktycznych .
• Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania.


• Stosowanie różnorodnych środków diagnozy ( testów na wejściu, testów na wyjściu, egzaminów próbnych).

• Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie www.
• Publikacja scenariuszy lekcji.


• Prowadzenie dziennika lekcyjnego i dzienników zajęć pozalekcyjnych.
• Prowadzenie pozostałej dokumentacji szkolnej.

Wrzesień 2013




Raz w miesiącu










W czasie stażu

















W czasie stażu




Okres stażu
Zatwierdzony plan pracy.




Notatki własne, potwierdzenie.

Scenariusze zajęć potwierdzone przez opiekuna stażu
.





Wykaz literatury, opracowane materiały, konspekty zajęć.














Opublikowanie materiały, recenzje.



Dzienniki, arkusze ocen i inne dokumenty szkolne.


§7 ust.2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych
problemów społecznych i cywilizacyjnych;
Prowadzenie spotkań z rodzicami





Udział w przygotowaniu uczniów do konkursów




Prowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno – wyrównawczych oraz
rozwijających zainteresowania
• Omawianie spraw bieżących.
• Rozmowy z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem.
• Budowanie zgodnej współpracy z rodzicami na rzecz uczniów i szkoły.

• Motywowanie uczniów do uczestnictwa w konkursach szkolnych i pozaszkolnych.
• Pomoc w przygotowaniu uczniów do udziału w konkursach.

• Prowadzenie zajęć z języka polskiego i matematyki dla uczniów słabszych.

• Prowadzenie zajęć tanecznych.
Raz w miesiącu






Według potrzeb





W czasie stażu
Karty zebrań, notatki ze spotkań z rodzicami.




Potwierdzenie udziału w konkursie.




Dzienniki zajęć pozalekcyjnych.

§7 ust.2 pkt 3
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej.
• Korzystanie z programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych, Internetu.
• Wykorzystanie programów komputerowych do wykonywania pomocy dydaktycznych, testów, kart pracy.
• Organizowanie zajęć z użyciem tablicy interaktywnej oraz w pracowni komputerowej.

W czasie stażu
Przykładowe materiały wykorzystane na lekcjach, sprawdziany, karty pracy, scenariusze zajęć.

§7 ust.2 pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu
oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem
realizowanych przez nauczyciela zadań;
Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki.

Tworzenie własnego warsztatu pracy


Analiza dokumentacji








Aktywna praca nad samokształceniem
• Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma).

• Budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, sprawdzianów itp.

• Ustawa o systemie oświaty
• Karta Nauczyciela
• Rozporządzenie MEN z 1 marca 2013r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
• Dokumenty szkolne (Statut szkoły, WSO, Plan wychowawczy)

• Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej.
• Udział w warsztatach metodycznych dla nauczycieli ed.wczesnoszkolnej.

• Podjęcie studiów podyplomowych na Uniwersytecie Śląskim na kierunku Logopedia.

Okres stażu



W czasie stażu



W czasie stażu








Okres stażu




Rok akademicki 2013/2014 oraz 2014/2015
Wykaz literatury.



Opracowane materiały, scenariusze, sprawdziany itp.









Zaświadczenia, potwierdzenia.



Dyplom ukończenia studiów podyplomowych.

§7 ust.2 pkt 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach
nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

Udzielanie pomocy rodzicom w kierowaniu do Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej

Konstruowanie planów wynikowych, przedmiotowych systemów nauczania i innych dokumentów nauczania.

Współpraca z pedagogiem szkolnym.

• Współpraca z rodzicami oraz PPP, mająca na celu diagnozowanie i pomoc dzieciom z trudnościami.


• Tworzenie programów dodatkowych zajęć pozalekcyjnych uwzględniających potrzeby uczniów zdolnych oraz mających trudności w nauce.

• Kierowanie do pedagoga szkolnego uczniów wymagających pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
• Konsultowanie metod pracy z uczniem.






Okres stażu
Diagnozy z poradni, wskazania do pracy z dzieckiem.


Programy zajęć dodatkowych.




Potwierdzenie

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela.
Wyświetleń: 535


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.