Katalog

Iwona Makowska, 2014-06-24
Ostrów Maz

Awans zawodowy, Sprawozdania

Sprawozdanie z imprezy czytelniczej uczniów klas I-III szkoły podstawowej

- n +

Sprawozdanie


Dnia 20 XI 2011 r. w świetlicy szkolnej odbyła się impreza czytelnicza dla klas I – III pod nazwą „ 20 minut dziennie czytam baśnie i bajki dla dzieci” wspierając kampanie „cała Polska czyta dzieciom”.
Właśnie głośne czytanie dziecku, chociaż 20 minut dziennie, to sposób na wyrobienie na całe życie nawyku czytania. Do tego programu zostali włączeni uczniowie klas I – III uczęszczający na świetlicę szkolną.
Cele głównym imprezy było:
Wypracowanie nawyku głośnego czytania w gronie rodziny i przyjaciół.

Cele pomocnicze:
• Uwrażliwienie uczniów na piękno słowa pisanego
• Rozbudzenie i rozwijanie zainteresowań oraz zamiłowań czytelniczych uczniów
• Utrwalenie potrzeby stałego kontaktu z książką
• Właściwe korzystanie z książek (mycie rąk, nie zginanie kartek, właściwe miejsce do oglądania i czytania, odkładanie na wyznaczone miejsce)
• Rozumienie konieczności szanowania książek
• Zwrócenie uwagi na różnorodność książek (tematyka)

Metody pracy:
głośne czytanie, recytacja, wstawki, zagadki, konkursy.

Środki dydaktyczne:
Książki, ilustracje, rekwizyty do bajek

Przebieg imprezy:
Uczniowie zebrali się w świetlicy szkolnej. Lekcja zaczęła się przywitaniem uczniów i przedstawienia celu spotkania. Nauczyciel wyjaśnił genezę akcji. Kampania pod nazwą cała polska czyta dzieciom jest prowadzona od VI 2001 roku przez Polską Izbę Książki i Fundację ABC XXI, a my ją wspieramy. Podkreśliła, że czytanie uczy myślenia, daje wiedzę , pobudza wyobraźnię, rozwija wrażliwość moralną, pomaga zrozumieć siebie, innych ludzi i świata. Czytanie zbliża dorosłych i dzieci. Nikt nie rodzi się czytelnikiem – uczymy się tego w dzieciństwie.
Korzyści, które płyną z głośnego czytania dzieciom w każdym wieku są nieocenione.
Następnie zaczęłam czytać dzieciom różne bajki i baśnie, np. Alicja w krainie czarów, Chatka Puchatka, Maminki, itd. Baśnie mają bardzo duże znaczenie dla indywidualnego rozwoju dziecka. Ukazują co jest dobre a co złe. Określają po której stronie dobry człowiek powinien się opowiedzieć, aby żyć zgodnie ze swoim sumieniem i otoczeniem. Baśnie kształtują osobowość, pobudzają wyobraźnię. Podpowiadają dziecku możliwe reakcje w różnych sytuacjach życiowych. Dzięki temu jego myślenie staje się bardziej twórcze, co pomoże dziecku m In. W przyswajaniu wiedzy szkolnej. Baśnie są wyjątkowo wartościową formą wychowawczą, stosunkowo prostym środkiem kształtowania dziecięcej osobowości. Dzieci na baśniowych bohaterach i wydarzeniach uczą się jak sobie radzić w realnym świecie i chętnie przenoszą się w świat fantazji, bo on bezpośrednio im nie zagraża.
Baśnie od wieków wspierają rodziców i dziadków w wychowaniu dzieci. Są mądrością narodów efektem przemyślę, uczuć wielu pokoleń. Dzieci żyją trochę w świecie fantazji czyli baśni i bajek, które najbardziej oddziaływają na dzieci, przemawiają do ich sumień. Czytanie w świetlicy szkolnej przebiegało w miłej i ciepłej atmosferze.
Była przeprowadzona ewaluacja, która miała na celu sprawdzenie czy dzieciom podobały się zajęcia.
Nauczycielka przygotowała małe cukiereczki, którymi poczęstował dzieci, a na papierki przygotowała dwa małe koszyczki: do jednego papierki wrzucały dzieci którym podobała się impreza, a do drugiego – dzieci niezadowolone.



Wyświetleń: 641


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.