AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Bożena Kuza, Barbara Dobosz
Język polski, Konspekty

"Ludzie listy piszą... - czyli jak napisać list prywatny i oficjalny?" - konspekt lekcji dla klasy I gimnazjum

- n +

Cele lekcji
- po zakończeniu zajęć lekcyjnych uczeń powinien:

znać:
- podstawowe elementy listu jako pisma użytkowego;
- różne sposoby redagowania listu;
- różnice między listem prywatnym a oficjalnym;

umieć
- zredagować list prywatny i oficjalny;
- prawidłowo zapisać zwroty grzecznościowe;
- użyć formy listu w odniesieniu odpowiedniego adresata;
- korzystać z odpowiednich zwrotów i wyrażeń charakterystycznych dla tego pisma użytkowego;
- logicznie myśleć;
- dbać o kulturę słowa;
- zwięźle formułować wnioski;

rozumieć:
- potrzebę korzystania z różnych form wypowiedzi oraz źródeł wiedzy;
- konieczność samokształcenia i wzbogacania zasobu słownictwa.

Metoda pracy:
Poszukująca, ćwiczeniowa, rozwijająca logiczne myślenie; praca z podręcznikiem.

Czas trwania zajęć: jedna godzina lekcyjna.

Forma: indywidualna, całościowa.

Opracowanie: mgr Bożena Kuza, mgr Barbara Dobosz

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 15085


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 2.27



Ilość głosów: 11

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.