Katalog Marek Zając, 2014-06-23 Zawiercie Zawodowe, Konspekty Konspekt lekcji w klasie 1 technikum logistycznego: Funkcje opakowań1. Cele lekcji: a) Poznawcze: zapoznanie uczniów z typami opakowań, ich klasyfikacją i funkcjami, b) Kształcące: rozwijanie zdolności uczniów w powiązywaniu teorii z praktyką, c) Wychowawcze: kształtowanie aktywności uczniów, rozwijanie ich umiejętności pracy w grupie. 2. Planowane osiągnięcia uczniów. Po lekcji uczeń powinien: - znać definicję opakowania, - potrafić wymienić rodzaje opakowań, - potrafić podać podstawowe funkcje opakowań, - umieć podać wady i zalety opakowań wykonanych z poszczególnyvh materiałów, - znać różnice pomiędzy poszczególnym typami opakowań. 3. Formy nauczania: - wykład, - pogadanka, - praca w grupie, - „burza mózgów”. 4. Środki dydaktyczne: - podręcznik, - plansze dydaktyczne, - opakowania z różnych materiałów, - rzutnik i slajdy z przykładami opakowań. 5. Przebieg lekcji: a) Podanie teamtu lekcji b) Wprowadzenie do tematu i wyjaśnienie celu lekcji c) Pogadanka: „Jakie są funkcje opakowań? Jakie są typy opakowań? Z czego się je wykonuje?” itp. d) Podanie definicji opakowania: Opakowanie to powłoka ochronna dająca się oddzielić od zapakowanego w nią towaru. Opakowanie chroni towar lub spełnia inne funkcje. e) Omówienie funkcji opakowań: Funkcje opakowań: - ochronna – całkowite i skuteczne zabezpieczenie zapakowanego towaru przed czynnikami mechanicznymi oraz klimatycznymi, - logistyczna – ułatwienie wykonywania operacji logistycznych np. transport, piętrzenie, manipulacja, - marketingowa – ma na celu zachęcenie klienta do zakupu, - informacyjna – zawiera niezbędne informacje o produkcie, - ekologiczna – polega na tym, że opakowania powinny być możliwe do wycofania z obrotu handlowego i nadawać się do utylizacji, aby były przyjazne dla środowiska, - funkcja promocyjna - np. towary znajdujące się w sprzedaży promocyjnej zawierają na opakowaniach kupony konkursowe, które upoważniają klientów do udziału w losowaniu nagród, - użytkowa – ma na celu ułatwiać korzystanie z danego produktu. f) Omówienie i prezentacja slajdów z poszczególnymi rodzajami opakowań: Rodzaje opakowań: - jednostkowe, - zbiorcze detaliczne, - zbiorcze hurtowe, - transportowe. g) Praca w grupach. Uczniowie podzieleni na 4-osobowe zespoły, każdy zespół ma za zadanie podać jak najwięcej wad i zalet odnośnie zadanego materiału, z którego wykonane jest opakowanie oraz najczęstsze jego zastosowania w produkcji opakowań. Typy materiałow dla poszczególnych grup: papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne, aluminium, tkaniny. h) Podsumowanie lekcji. Wyświetleń: 1250
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |