AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Marek Zając, 2014-06-23
Zawiercie

Zawodowe, Konspekty

Konspekt lekcji w klasie 1 technikum logistycznego: Funkcje opakowań

- n +

1. Cele lekcji:
a) Poznawcze: zapoznanie uczniów z typami opakowań, ich klasyfikacją i funkcjami,
b) Kształcące: rozwijanie zdolności uczniów w powiązywaniu teorii z praktyką,
c) Wychowawcze: kształtowanie aktywności uczniów, rozwijanie ich umiejętności pracy
w grupie.

2. Planowane osiągnięcia uczniów.
Po lekcji uczeń powinien:
- znać definicję opakowania,
- potrafić wymienić rodzaje opakowań,
- potrafić podać podstawowe funkcje opakowań,
- umieć podać wady i zalety opakowań wykonanych z poszczególnyvh materiałów,
- znać różnice pomiędzy poszczególnym typami opakowań.

3. Formy nauczania:
- wykład,
- pogadanka,
- praca w grupie,
- „burza mózgów”.

4. Środki dydaktyczne:
- podręcznik,
- plansze dydaktyczne,
- opakowania z różnych materiałów,
- rzutnik i slajdy z przykładami opakowań.

5. Przebieg lekcji:

a) Podanie teamtu lekcji
b) Wprowadzenie do tematu i wyjaśnienie celu lekcji
c) Pogadanka: „Jakie są funkcje opakowań? Jakie są typy opakowań? Z czego się
je wykonuje?” itp.
d) Podanie definicji opakowania:
Opakowanie to powłoka ochronna dająca się oddzielić od zapakowanego w nią towaru. Opakowanie chroni towar lub spełnia inne funkcje.

e) Omówienie funkcji opakowań:
Funkcje opakowań:
- ochronna – całkowite i skuteczne zabezpieczenie zapakowanego towaru przed czynnikami mechanicznymi oraz klimatycznymi,
- logistyczna – ułatwienie wykonywania operacji logistycznych np. transport, piętrzenie, manipulacja,
- marketingowa – ma na celu zachęcenie klienta do zakupu,
- informacyjna – zawiera niezbędne informacje o produkcie,
- ekologiczna – polega na tym, że opakowania powinny być możliwe do wycofania z obrotu handlowego i nadawać się do utylizacji, aby były przyjazne dla środowiska,
- funkcja promocyjna - np. towary znajdujące się w sprzedaży promocyjnej zawierają na opakowaniach kupony konkursowe, które upoważniają klientów do udziału w losowaniu nagród,
- użytkowa – ma na celu ułatwiać korzystanie z danego produktu.
f) Omówienie i prezentacja slajdów z poszczególnymi rodzajami opakowań:
Rodzaje opakowań:
- jednostkowe,
- zbiorcze detaliczne,
- zbiorcze hurtowe,
- transportowe.
g) Praca w grupach.
Uczniowie podzieleni na 4-osobowe zespoły, każdy zespół ma za zadanie podać jak najwięcej wad i zalet odnośnie zadanego materiału, z którego wykonane jest opakowanie oraz najczęstsze jego zastosowania w produkcji opakowań.
Typy materiałow dla poszczególnych grup: papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne, aluminium, tkaniny.

h) Podsumowanie lekcji.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1250


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.