Katalog Katarzyna Iwona Stodulska, 2014-06-18 Rawa Mazowiecka Język angielski, Konspekty Scenariusz lekcji języka angielskiego dla klasy IV Temat lekcji: Open it and see! Otwórz i zobaczOpracowała Katarzyna Stodulska Zespół Publicznego Przedszkola i Publicznej Szkoły Podstawowej w Brzostowcu Scenariusz lekcji języka angielskiego dla klasy IV Temat lekcji: Open it and see! Otwórz i zobacz Czas trwania: 45 minut Formy pracy: indywidualna, w parach, grupowa. Cele: Cel główny: powtórzenie i utrwalenie słownictwa związanego z zabawkami i prezentami, powtórzenie określeń: that/this, those/these. Nauka nowego słownictwa związanego z prezentami, sformułowań wykorzystywanych podczas obdarowywania kogoś i otrzymywania prezentu, regularnej liczby mnogiej rzeczowników zakończonych w nietypowy sposób, tj. na –ch, -x, -ss, -s, -y, rozpoznawanie liczby pojedynczej i mnogiej rzeczowników ze słuchu. Cele operacyjne: Na poziomie wiadomości uczeń powinien: - znać poznane czasowniki, ich pisownię i wymowę, - znać słownictwo związane z zabawkami i prezentami, - znać zastosowanie określeń: that/this, those/these - zapamiętać pisownię, znaczenie i wymowę nowego słownictwa związanego z prezentami, sformułowań wykorzystywanych podczas obdarowywania kogoś i otrzymywania prezentu, regularnej liczby mnogiej rzeczowników zakończonych w nietypowy sposób, tj. na –ch, -x, -ss, -s, -y Na poziomie umiejętności uczeń powinien: - tworzyć zdania oraz udzielać krótkich odpowiedzi wykorzystując poznane słownictwo oraz sformułowania w sytuacji wręczania prezentu oraz przyjmowania go - sprawnie posługiwać się słownictwem w zakresie zabawek i prezentów - rozpoznawać liczbę pojedyncza i mnoga rzeczowników w mowie i piśmie -poprawić zdania dotyczące przeczytanej i wysłuchanej historyjki obrazkowej, Cel wychowawczy: - kształcenie umiejętności zgodnej współpracy w parach i w grupie. Metody: - powtarzanie za nauczycielem, - prezentacja, - wysłuchanie prezentowanej historyjki obrazkowej z wykorzystaniem materiału wizualnego, - rozmowa, - praca w parach polegająca na odgrywaniu scenki obdarowywania kogoś prezentem i reagowaniu językowym na tę sytuację - rozwiązywanie krzyżówki -rysowanie zabawek zgodnie z podpisami pod rysunkiem -kolorowanie obrazka na podstawie wysłuchanego materiału - dopasowanie zdania do obrazka - wspólne sprawdzanie poprawności wykonanych zadań. Procedury osiągania celów: - zadawanie pytań uczniom, - formułowanie przez uczniów pytań i odpowiedzi, -wykonywanie zadań gramatycznych, translacyjnych i ze słuchu, - odgrywanie scenek Środki dydaktyczne: - podręcznik Fairyland 3, Jenny Dooley, Wirginia Evans, s.30, 31, zeszyt ćwiczeń s. 26, 27, nagrania do podręcznika, plakaty i karty obrazkowe. Moduły lekcji: Tok lekcji w zarysie. Metody. Pomoce. I część – organizacyjna i powtórzeniowa. - powitanie, - odpytanie z poprzednich lekcji, - zapisanie tematu lekcji, - powtórzenia poznanego słownictwa związanego z zabawkami i prezentami, powtórzenie określeń: that/this, those/these. II część - zasadnicza: - prezentacja materiału: wprowadzenie nowego słownictwa związanego z prezentami, sformułowań wykorzystywanych podczas obdarowywania kogoś i otrzymywania prezentu, z wykorzystaniem materiału wizualnego. Uczniowie zapisują w zeszytach nowe słownictwo wraz z jego wymową oraz tłumaczeniem. - ćwiczenie polegające na wysłuchaniu historyjki prezentowanej w formie obrazkowej w podręczniku. Uczniowie słuchając śledzą komiks. - następnie uczniowie czytają samodzielnie tekst historyjki podkreślając nieznane im słowa (takie, które pojawiły się po raz pierwszy). Nauczyciel objaśnia nieznane słowa, które następnie zostają zapisane w zeszytach. Wspólnie tłumaczymy tekst historyjki. - uczniowie poprawiają zdania dotyczące przeczytanego tekstu, które są fałszywe, wyszukując potwierdzenia swojej decyzji w tekście i udzielając poprawnej odpowiedzi. -wprowadzenie i objaśnienie regularnej liczby mnogiej rzeczowników zakończonych w nietypowy sposób, tj. na –ch, -x, -ss, -s, -y. Uczniowie zapisują objaśnienia w zeszytach. III część – utrwalająca: - ćwiczenie utrwalające zastosowanie rzeczowników w liczbie mnogiej. Uczniowie wpisują na listę prezentów ich ilość, kolor i dany rzeczownik w liczbie mnogiej na podstawie załączonego obrazka. -na podstawie wysłuchanego materiału uczniowie określają czy podany rzeczownik został podany w liczbie pojedynczej czy w liczbie mnogiej - przeprowadzamy krótki dialog z kolega udając, że dajemy mu prezent (reagowanie językowe) - rozwiązujemy krzyżówkę wykorzystując poznane rzeczowniki w liczbie mnogiej - rysujemy zabawki zgodnie z podpisem pod obrazkiem - kolorujemy obrazek na podstawie wysłuchania materiału na CD IV część – podsumowująca: - zadanie pracy domowej: 1. Naucz się słówek i gramatyki. 2. Naucz się czytać dialog ze s. 30 4. Ćw. 4 ze s.27. (nauczyciel objaśnia w jaki sposób należy wykonać ćwiczenia zamieszczone w zeszycie ćwiczeń – dopasowanie zdania do obrazka). Wyświetleń: 451
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |