Katalog

Katarzyna Iwona Stodulska, 2014-06-18
Rawa Mazowiecka

Język angielski, Konspekty

Scenariusz lekcji języka angielskiego dla klasy IV Temat lekcji: Open it and see! Otwórz i zobacz

- n +

Opracowała Katarzyna Stodulska
Zespół Publicznego Przedszkola i Publicznej Szkoły Podstawowej w Brzostowcu

Scenariusz lekcji języka angielskiego dla klasy IV
Temat lekcji: Open it and see! Otwórz i zobacz
Czas trwania: 45 minut
Formy pracy: indywidualna, w parach, grupowa.
Cele:
Cel główny: powtórzenie i utrwalenie słownictwa związanego z zabawkami i prezentami, powtórzenie określeń: that/this, those/these. Nauka nowego słownictwa związanego z prezentami, sformułowań wykorzystywanych podczas obdarowywania kogoś i otrzymywania prezentu, regularnej liczby mnogiej rzeczowników zakończonych w nietypowy sposób, tj. na –ch, -x, -ss, -s, -y, rozpoznawanie liczby pojedynczej i mnogiej rzeczowników ze słuchu.
Cele operacyjne:
Na poziomie wiadomości uczeń powinien:
- znać poznane czasowniki, ich pisownię i wymowę,
- znać słownictwo związane z zabawkami i prezentami,
- znać zastosowanie określeń: that/this, those/these
- zapamiętać pisownię, znaczenie i wymowę nowego słownictwa związanego z prezentami, sformułowań wykorzystywanych podczas obdarowywania kogoś i otrzymywania prezentu, regularnej liczby mnogiej rzeczowników zakończonych w nietypowy sposób, tj. na –ch, -x, -ss, -s, -y
Na poziomie umiejętności uczeń powinien:
- tworzyć zdania oraz udzielać krótkich odpowiedzi wykorzystując poznane słownictwo oraz sformułowania w sytuacji wręczania prezentu oraz przyjmowania go
- sprawnie posługiwać się słownictwem w zakresie zabawek i prezentów
- rozpoznawać liczbę pojedyncza i mnoga rzeczowników w mowie i piśmie
-poprawić zdania dotyczące przeczytanej i wysłuchanej historyjki obrazkowej,
Cel wychowawczy:
- kształcenie umiejętności zgodnej współpracy w parach i w grupie.
Metody:
- powtarzanie za nauczycielem,
- prezentacja,
- wysłuchanie prezentowanej historyjki obrazkowej z wykorzystaniem materiału wizualnego,
- rozmowa,
- praca w parach polegająca na odgrywaniu scenki obdarowywania kogoś prezentem i reagowaniu językowym na tę sytuację
- rozwiązywanie krzyżówki
-rysowanie zabawek zgodnie z podpisami pod rysunkiem
-kolorowanie obrazka na podstawie wysłuchanego materiału
- dopasowanie zdania do obrazka
- wspólne sprawdzanie poprawności wykonanych zadań.
Procedury osiągania celów:
- zadawanie pytań uczniom,
- formułowanie przez uczniów pytań i odpowiedzi,
-wykonywanie zadań gramatycznych, translacyjnych i ze słuchu,
- odgrywanie scenek

Środki dydaktyczne:
- podręcznik Fairyland 3, Jenny Dooley, Wirginia Evans, s.30, 31, zeszyt ćwiczeń s. 26, 27, nagrania do podręcznika, plakaty i karty obrazkowe.
Moduły lekcji:
Tok lekcji w zarysie. Metody. Pomoce.
I część – organizacyjna i powtórzeniowa.
- powitanie,
- odpytanie z poprzednich lekcji,
- zapisanie tematu lekcji,
- powtórzenia poznanego słownictwa związanego z zabawkami i prezentami, powtórzenie określeń: that/this, those/these.
II część - zasadnicza:
- prezentacja materiału: wprowadzenie nowego słownictwa związanego z prezentami, sformułowań wykorzystywanych podczas obdarowywania kogoś i otrzymywania prezentu, z wykorzystaniem materiału wizualnego. Uczniowie zapisują w zeszytach nowe słownictwo wraz z jego wymową oraz tłumaczeniem.
- ćwiczenie polegające na wysłuchaniu historyjki prezentowanej w formie obrazkowej w podręczniku. Uczniowie słuchając śledzą komiks.
- następnie uczniowie czytają samodzielnie tekst historyjki podkreślając nieznane im słowa (takie, które pojawiły się po raz pierwszy). Nauczyciel objaśnia nieznane słowa, które następnie zostają zapisane w zeszytach. Wspólnie tłumaczymy tekst historyjki.
- uczniowie poprawiają zdania dotyczące przeczytanego tekstu, które są fałszywe, wyszukując potwierdzenia swojej decyzji w tekście i udzielając poprawnej odpowiedzi.
-wprowadzenie i objaśnienie regularnej liczby mnogiej rzeczowników zakończonych w nietypowy sposób, tj. na –ch, -x, -ss, -s, -y. Uczniowie zapisują objaśnienia w zeszytach.
III część – utrwalająca:
- ćwiczenie utrwalające zastosowanie rzeczowników w liczbie mnogiej. Uczniowie wpisują na listę prezentów ich ilość, kolor i dany rzeczownik w liczbie mnogiej na podstawie załączonego obrazka.
-na podstawie wysłuchanego materiału uczniowie określają czy podany rzeczownik został podany w liczbie pojedynczej czy w liczbie mnogiej
- przeprowadzamy krótki dialog z kolega udając, że dajemy mu prezent (reagowanie językowe)
- rozwiązujemy krzyżówkę wykorzystując poznane rzeczowniki w liczbie mnogiej
- rysujemy zabawki zgodnie z podpisem pod obrazkiem
- kolorujemy obrazek na podstawie wysłuchania materiału na CD
IV część – podsumowująca:
- zadanie pracy domowej:
1. Naucz się słówek i gramatyki.
2. Naucz się czytać dialog ze s. 30
4. Ćw. 4 ze s.27. (nauczyciel objaśnia w jaki sposób należy wykonać ćwiczenia zamieszczone w zeszycie ćwiczeń – dopasowanie zdania do obrazka).
Wyświetleń: 451


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.