Katalog Katarzyna Iwona Stodulska, 2014-06-18 Rawa Mazowiecka Język angielski, Konspekty Scenariusz lekcji języka angielskiego – zajęcia z języka angielskiego dla klas IV, V, VI realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX, Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2 w ZPSP i PP w Brzostowcu w II semestrze roku szkolneKonspekt Brzostowiec, 20.03.2013 Opracowała Katarzyna Stodulska Scenariusz lekcji języka angielskiego – zajęcia z języka angielskiego dla klas IV, V, VI realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX, Działanie 9.1,Poddziałanie 9.1.2 w ZPSP i PP w Brzostowcu w II semestrze roku szkolnego 2012/2013. Temat lekcji: Czas Present Perfect. Czas trwania lekcji:45 minut Formy pracy: indywidualna, w parach, grupowa. Cele: Cel główny: Utrwalenie wiadomości gramatycznych i zastosowania czasu Present Perfect w zdaniach w sytuacjach życia codziennego. Utrwalenie i przećwiczenie form Past Participle podanych czasowników oraz zastosowania słówek ‘for’ – ‘przez’ i ‘since’ – ‘od’ w zdaniach. Cele operacyjne: Na poziomie wiadomości uczeń powinien: - znać konstrukcję czasu Present Perfect, umieć tworzyć zdania oznajmujące, przeczenia i pytania z zastosowaniem tego czasu oraz form Past Participle podanych czasowników i słówek ‘for’ oraz ‘since’. Na poziomie umiejętności uczeń powinien: -umieć uzupełnić zdania pytające odpowiednimi formami czasowników regularnych lub formami Past Participle czasowników nieregularnych, - udzielić krótkiej odpowiedzi na pytanie postawione w omawianym czasie wykorzystując poznane wiadomości, - uzupełnić luki odpowiednimi formami czasowników, - uzupełnić zdania odpowiednimi formami omawianego czasu oraz słówkami: ‘for’i ‘since’ znać zastosowanie tych słówek. Cel wychowawczy: - kształcenie umiejętności zgodnej współpracy w parach i w grupie. Metody: - powtarzanie za nauczycielem -prezentacja nowego słownictwa na tablicy -rozmowa - uzupełnianie pytań dotyczących własnych doświadczeń życiowych - praca w parach polegająca na przeprowadzeniu wywiadu z kolegą na temat jego doświadczeń - zabawa polegająca na sprawdzaniu zgodności odpowiedzi kolegów - wspólne sprawdzanie poprawności wykonanych zadań Procedury osiągania celów: - zadawanie pytań poszczególnym uczniom - formułowanie przez uczniów pytań i odpowiedzi - wykonywanie zadań gramatycznych, translacyjnych i ze słuchu - gra językowa celem utrwalenia zastosowania ćwiczonych struktur językowych i słownictwa Środki dydaktyczne: - materiały z biblioteczki nauczyciela – kserokopie stron z podręcznika oraz z zeszytu ćwiczeń Hot Spot 3, materiały dodatkowe nauczyciela. Moduły lekcji. Tok lekcji w zarysie. Metody. Pomoce. I część – organizacyjna i powtórzeniowa. - powitanie - sprawdzenie listy obecności - odpytanie z poprzednich lekcji - zapisanie tematu lekcji II część – zasadnicza - wspólne przypomnienie omawianego wcześniej czasu Present Perfect, sposobu formułowania zdań oraz zastosowania słówek ‘for’ i ‘since’, - wprowadzenie i omówienie zastosowania słówka ‘ever’ – ‘kiedykolwiek’ w pytaniach z zastosowaniem tego czasu, - omówienie zadania polegającego na uzupełnieniu luk w pytaniach odpowiednimi formami czasowników, - następnie po wspólnym sprawdzeniu poprawności wykonania zadania uczniowie udzielają odpowiedzi na pytania w kwestionariuszu odnośnie swoich doświadczeń życiowych, a następnie próbują odgadnąć czy kolega z ławki ma podobne doświadczenia, dane wpisują do kwestionariusza, - uczniowie przeprowadzają wywiad z kolegą z ławki zadając pytania zamieszczone w kwestionariuszu i udzielając krótkich odpowiedzi z zastosowaniem omawianego czasu, - następnie sprawdzają czy znają swojego kolegę z ławki, czy udało im się odgadnąć, które z wymienionych czynności już w swoim życiu wykonał, podliczają punkty, sprawdzamy, która para ma najwięcej punktów, .III część – utrwalająca - na stronach z zeszytu ćwiczeń uczniowie dopisują do podanych czasowników odpowiednie formy czasowników regularnych i nieregularnych, w razie potrzeby korzystając z tabeli w zeszycie ćwiczeń na s. 80,wspólnie sprawdzamy poprawność wykonania zadania, - ćwiczenie polegające na uzupełnieniu zdań w omawianym czasie z użyciem słówek ‘for’ i ‘since’ na podstawie załączonych informacji, . IV część – podsumowująca: -zadanie pracy domowej: 1. Naucz się nowych słówek i powtórz gramatykę. 3.Wykonaj ćwiczenie 4 ze strony 55. 4. Ćwiczenie dla chętnych – 6 ze strony 55. Wyświetleń: 392
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |