Katalog Katarzyna Iwona Stodulska, 2014-06-18 Rawa Mazowiecka Język angielski, Konspekty Scenariusz lekcji języka angielskiego dla klasy IIIOpracowała Katarzyna Stodulska Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Kozietułach Scenariusz lekcji języka angielskiego dla klasy III Temat lekcji: Come Out! Wyjdź! Czas trwania: 45 minut Formy pracy: indywidualna, w parach, grupowa. Cele: Cel główny: powtórzenie i utrwalenie słownictwa związanego z meblami i przedmiotami, jakie można znaleźć w pokoju. Nauka nowego słownictwa związanego z meblami znajdującymi się w domu. Wprowadzenie i zastosowanie przyimków miejsca: behind (za); In (w); on (na); under (pod); next to (obok). Cele operacyjne: Na poziomie wiadomości uczeń powinien: - znać poznane czasowniki, ich pisownię i wymowę, - znać słownictwo związane meblami i przedmiotami znajdującymi się w pokoju, - znać zastosowanie zaimków dzierżawczych - zapamiętać pisownię, znaczenie i wymowę nowego słownictwa związanego z meblami, - zapamiętać znaczenie i zastosowanie w zdaniu przyimków miejsca. Na poziomie umiejętności uczeń powinien: - tworzyć zdania oraz udzielać krótkich odpowiedzi wykorzystując poznane słownictwo oraz sformułowania do opisu umiejscowienia przedmiotów na obrazkach względem innych przedmiotów i mebli - sprawnie posługiwać się słownictwem w zakresie mebli i przedmiotów znajdujących się w domu - rozpoznawać liczbę pojedyncza i mnoga rzeczowników w mowie i piśmie -połączyć fragmenty wypowiedzi w zdania dotyczące przeczytanej i wysłuchanej historyjki - uzupełnić przyimkami miejsca zdania dotyczące obrazka - wysłuchawszy instrukcji umiejscowić piłkę na obrazkach Cel wychowawczy: - kształcenie umiejętności zgodnej współpracy w parach i w grupie. Metody: - powtarzanie za nauczycielem, - prezentacja, - wysłuchanie prezentowanej historyjki obrazkowej z wykorzystaniem materiału wizualnego, - rozmowa, -rysowanie piłki zgodnie z instrukcjami - wpisanie odpowiedniego przyimka do zdań - umiejscowienie przedmiotów na obrazku zgodnie z wysłuchanymi instrukcjami - wspólne sprawdzanie poprawności wykonanych zadań. Procedury osiągania celów: - zadawanie pytań uczniom, - formułowanie przez uczniów pytań i odpowiedzi, -wykonywanie zadań gramatycznych, translacyjnych i ze słuchu, - odgrywanie scenek Środki dydaktyczne: - podręcznik Fairyland 3, Jenny Dooley, Wirginia Evans, s.40, 41 zeszyt ćwiczeń s.34, 35 nagrania do podręcznika, plakaty i karty obrazkowe. Moduły lekcji: Tok lekcji w zarysie. Metody. Pomoce. I część – organizacyjna i powtórzeniowa. - powitanie, - odpytanie z poprzednich lekcji, - zapisanie tematu lekcji, - powtórzenia poznanego słownictwa związanego z meblami i przedmiotami znajdującymi się w pokoju II część - zasadnicza: - prezentacja materiału: wprowadzenie nowego słownictwa związanego z meblami oraz przyimków miejsca i ich zastosowania w zdaniach z wykorzystaniem materiału wizualnego. Uczniowie zapisują w zeszytach nowe słownictwo wraz z jego wymową oraz tłumaczeniem. - ćwiczenie polegające na wysłuchaniu historyjki prezentowanej w formie obrazkowej w podręczniku. Uczniowie słuchając śledzą komiks. - następnie uczniowie czytają samodzielnie tekst historyjki podkreślając nieznane im słowa (takie, które pojawiły się po raz pierwszy). Nauczyciel objaśnia nieznane słowa, które następnie zostają zapisane w zeszytach. Wspólnie tłumaczymy tekst historyjki. - uczniowie łączą fragmenty zdań w zdania dotyczące przeczytanego tekstu III część – utrwalająca: - ćwiczenie utrwalające zastosowanie przyimków miejsca w zdaniach. Uczniowie wpisują odpowiednie przyimki miejsca w zdania dotyczące prezentowanego w podręczniku obrazka. - na podstawie wysłuchanego materiału uczniowie rysuja piłkę w odpowiednim miejscu względem przedmiotów na rysunku ćwicząc w ten sposób zastosowanie przyimków miejsca oraz utrwalając poznane słownictwo - układamy wyrazy z rozsypanych literek, korzystając z podpowiedzi obrazkowej - odpowiadamy na pytania dotyczące obrazka - umieszczamy przedmioty w odpowiednich miejscach obrazka na podstawie wysłuchania materiału na CD IV część – podsumowująca: - zadanie pracy domowej: 1. Naucz się słówek i gramatyki. 2. Naucz się czytać dialog ze s. 40 4. Ćw. 2 ze s.34. (nauczyciel objaśnia w jaki sposób należy wykonać ćwiczenia zamieszczone w zeszycie ćwiczeń –wpisanie odpowiedniego przyimka miejsca korzystając z podpowiedzi na obrazku). Wyświetleń: 683
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |