AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Stodulska, 2014-06-17
Rawa Mazowiecka

Język angielski, Konspekty

Scenariusz lekcji języka angielskiego kl. V

- n +

Konspekt Brzostowiec,
20.05.2008
Opracowała Katarzyna Stodulska
Zespół Publicznej Szkoły Podstawowej i Publicznego Przedszkola w Brzostowcu
Scenariusz lekcji języka angielskiego dla klasy V

Temat lekcji: What is the weather like today?
Jak jest dziś pogoda?

Czas trwania lekcji:45 minut
Formy pracy: indywidualna, w parach, grupowa.
Cele: Cel główny: Utrwalenie słownictwa związanego z pogodą. Uczymy się opisywać pogodę w Wielkiej Brytanii nazywając poszczególne jej regiony i odpowiadając na pytania Jaka jest dziś pogoda w Szkocji? Jaka jest dziś pogoda w Walii? Używamy również pytań w czasie przeszłym utrwalając w ten sposób poznane wiadomości, np. Jaka była wczoraj pogoda w Irlandii?itp. Powtarzamy zatem tworzenie pytań w czasie Prezent Simple i Past Simple z czasownikiem ‘to be’.
Cele operacyjne: Na poziomie wiadomości uczeń powinien:
- umieć tworzyć zdania oznajmujące, pytania i przeczenia w czasie Present Simple i Past Simple (teraźniejszym prostym i przeszłym prostym)
- znać zaimki osobowe
- znać odmianę czasownika ‘to be’ w czasie Present Simple i Past Simple w liczbie pojedynczej i mnogiej
- znać wyrażenia za pomocą których możemy opisać pogodę
- znać regiony Wielkiej Brytanii, tj. Scotland, Northern Ireland, England, Wales.
Na poziomie umiejętności uczeń powinien:
- opisywać pogodę w poszczególnych regionach Wielkiej Brytanii oraz innych miejscach świata zarówno w czasie teraźniejszym jak i przeszłym, tj. pogodę na dziś i jutro wykorzystując poznane słownictwo i struktury językowe
- umieć uzyskać informacje odnośnie stanu pogody w różnych miejscach zadając pytania: What is the weather like today in…?(Jaka jest dziś pogoda w…?) oraz What was the weather like yesterday in…? (Jaka była wczoraj pogoda w … ?) oraz umieć odpowiedzieć na te pytania tworząc zdania typu: It’s hot. (Jest gorąco) It was cold. (Było zimno).itp.
- dopasować przedmioty do rodzaju pogody
- odnaleźć rodzaje pogody w diagramie
- rozszyfrować wiadomość dotyczącą pogody ukrytą pod symbolami
- napisać krótką prognozę pogody na dziś i jutro w wybranym regionie świata wykorzystując zdobyte wiadomości oraz mapki pogodowe


Metody:
- prezentacja
- rozmowa
- powtarzanie za nauczycielem
- wspólne sprawdzanie poprawności wykonanych zadań
- gra językowa
- nauka piosenki utrwalającej poznane słownictwo
Środki dydaktyczne: podręcznik oraz karty obrazkowe do gry przedstawiające rodzaje pogody ‘English adventure 3’ Anne Worrall, Mariola Bogucka; plakat przedstawiający Wielką Brytanię z podziałem na państwa składowe oraz plakat z miesiącami, i dniami tygodnia służący do wpisania aktualnych danych, ‘New Sparks, Teachers Resource Pack’, płyta CD ‘English adventure 3’ Anne Worrall, Mariola Bogucka.

Moduły lekcji.

I część – organizacyjna i powtórzeniowa. Czas – 15 minut.
- powitanie
- sprawdzenie listy obecności
- odpytanie z poprzednich lekcji
- zapisanie tematu lekcji

Nauczyciel prezentuje słownictwo tj. rodzaje pogody, przy użyciu kart obrazkowych celem jego powtórzenia. Karty zostają umieszczone na tablicy, nauczyciel wskazuje kolejne karty, uczniowie powtarzają za nauczycielem chóralnie i indywidualnie. Następnie przypominane są wyrażenia What is the weather like today? oraz What was the weather like yesterday? (Jak jest pogoda dziś? Jaka była pogoda wczoraj?) Nauczyciel umieszcza na tablicy plakat przedstawiający Wielka Brytanię z podziałem na jej kraje składowe. Na mapie umieszcza następnie obrazki ilustrujące rodzaje pogody, jeden obrazek do jednego kraju. Z kolei zadaje pytanie: What is the weather like today in Scotland? (Jaka jest dziś pogoda w Szkocji? Itd. z poszczególnymi regionami. Uczniowie odpowiadają ustnie wykorzystując poznane wyrażenia określające pogodę, np. It’s foggy. (Jest mglisto) następnie, przy pomocy nauczyciela, układają zdania opisujące pogodę w dniu wczorajszym, odpowiadając tym samym na zadane przez nauczyciela pytanie: What was the weather like yesterday in Wales? (jak była pogoda wczoraj w Walii?), itd., np. It was hot. (Było gorąco) Następnie uzupełniamy plakat wpisując bierzący dzień, miesiąc, dzień tygodnia oraz pogodę.

II część – praktyczna. Czas – 15 minut.
Uczniowie dopasowują przedmioty widoczne na obrazkach do rodzaju pogody, decydując kiedy możemy ich użyć. Ćwiczą w ten sposób pisownię nowych wyrażeń. Następnie w diagramie starają się odnaleźć siedem określeń opisujących pogodę i dopasowują je do obrazków. Kolejnym ćwiczeniem jest rozszyfrowanie zagadek dotyczących rodzaju pogody poprzez odczytanie kodu. Wspólnie sprawdzamy poprawność wykonanego zadania.

III część- utrwalająca. Czas – 10 minut.
Gramy w grę językową wykorzystującą karty obrazkowe przedstawiające różne rodzaje pogody polegającą na wykładaniu przez uczniów kolejnych kart, przy czym jeśli karty są identyczne, należy jak najszybciej powiedzieć ‘snap!’, a następnie zgadnąć jaki to rodzaj pogody. Uczeń, który poprawnie odgadł nazwę pogody zabiera obie karty. Wygrywa osoba, która w przewidzianym na grę czasie zdobędzie najwięcej kart. Na zakończenie lekcji uczymy się piosenki pt. ‘The weather!’ utrwalając w ten sposób poznane słownictwo i struktury językowe.

IV część – podsumowująca. Czas – 5 minut.
Zadanie pracy domowej: uczniowie mają za zadanie powtórzyć poznane słownictwo dotyczące pogody oraz napisać krótką prognozę pogody na dziś i jutro wykorzystując poznane słownictwo, struktury językowe i mapki pogodowe. Zadanie można wykonać w dowolnej technice, ozdabiając swoją pracę w dowolny sposób.



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 643


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.