Katalog

Danuta Pesta, 2014-06-13
Bartoszyce

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

"Umiem czytać i liczyć " - zajęcie otwarte dla rodziców

- n +

Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców
w roku szkolnym 2013/2014

TEMAT: Umiem już czytać i liczyć.

GRUPA: 6 latki

CELE OPERACYJNE
DZIECKO:
- rozwiązuje działania matematyczne,
- rozwiązuje zadania tekstowe,
- zna i stosuje liczby naturalne i cyfry,
- wykonuje praktyczne czynności dodawania i odejmowania,
- wyodrębnia głoski w nagłosie,
- tworzy wyrazy z sylab,
- czyta wyrazy i zdania,
- współpracuje w zespole,
- potrafi uporać się z poczuciem sukcesu i porażki.
- nazywa figury geometryczne;
- potrafi skupić uwagę na wykonywanym zadaniu;
- jest aktywny podczas zajęć, prezentuje swoje umiejętności i wiadomości;

METODY
- zabawowa
- aktywizująca

FORMY
- indywidualna
- praca zespołowa

1.„Zapraszam do tańca cyfry…”.
Dzieci losują kartonik z cyfrą i siadają wokół chusty animacyjnej.
1. Wszystkie liczby większe od 7 / 8,9,10/
2. Wszystkie liczby mniejsze od 3 / 2,1/
3. Liczby mniejsze od 7 / 6,5 /
Dzieci tańczą na kolorowej powierzchni rozłożonej chusty animacyjnej
2. Mistrz w dodawaniu. Dla każdego dziecka woreczek z cyframi 1-12 oraz kostki do gry. Zabawa wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej.
- nauczycielka rzuca kostkami, dzieci liczą i pokazują odpowiedni kartonik
3. Mistrz w odejmowaniu.
Teraz będziemy odejmować od większej liczby oczek, mniejszą liczbę oczek. Przeliczamy i pokazujemy cyfrę która określa wynik odejmowania.
4. Zabawa ruchowa przy muzyce – dekodowanie polecenia.
- zielony trójkąt – tańczymy w parach
- niebieski prostokąt – klaśnięcie
- żółty kwadrat – zmiana partnera do zabawy
- niebieski prostokąt – klaśnięcie
- zielony trójkąt – tańczymy w parach
- czerwone koło – robimy koło

5. Rozwiązujemy zadania z treścią, czyli zagadki ciekawskiej Agatki.
Każda drużyna, na stoliku, otrzymuje papierową tacę z ziarnami dużej fasoli oraz tackę z cyframi.
Wróżka Misia ma rodzinkę kociąt.
Kotkę Matyldę i jej dwa kociątka.
Chce im uszyć butki na wiosnę.
Ile butków ma uszyć dla kociej rodziny?
Pamiętajcie, że pytałam o butki. Możecie pomagać sobie układając i licząc fasolki.
Rodzina Milusińskich wybrała się na wycieczkę rowerową. Rowerem jedzie:
- mama Milusińska
- tata Milusiński
- córeczka Milusińska
- synek Milusiński.
Policzcie, ile razem kół mają rowery. Pamiętajcie, że pytałam o koła.

6. "Patyczaki"

Każde dziecko otrzymuje arkusz papieru o wymiarach A4 i kolorowe patyczki. Układają figury według polecenia nauczycielki:

- proszę ułożyć figurę z 3 patyczków
- proszę ułożyć figurę z 4 patyczków
- proszę ułożyć figurę z 6 patyczków
- proszę ułożyć 2 figury z 6 patyczków
- a czy ktoś potrafi ułożyć 2 figury z pięciu patyczków?
- czy można ułożyć z patyczków koło?

7. „Tajemnicze obrazki”
Dzieci losują koperty, w których są dwa obrazki , kartoniki z kropkami( to liczba głosek) i napis składający się z sylab. Pod obrazkiem dziecko układa ilość głosek, a potem model wyrazu.
8. „Literowe kubki”
Do pojemników oznaczonych literami wkładamy obrazki, których nazwa zaczyna się taką głoską co litera.
9. „Kolejka sylabowa”
Dziecko tworzy wyraz do wylosowanej sylaby.
10. „Zagadki słuchowe”- rozpoznawanie dźwięków instrumentów perkusyjnych
11. „Rozsypanka wyrazowa”- każde dziecko do obrazka dopasowuje napis i przykleja na kartkę .
12. Ewaluacja – jeśli dziecku podobały się zabawy dz. przypina na tablicy magnetycznej znaczek z buzią wesołą jeśli nie to znaczek z buzią smutną.


Wyświetleń: 427


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.