Katalog Monika Szampera, 2014-06-11 Ruda Śląska Informatyka, Scenariusze Zajęcia otwarte z informatyki dla nauczycieliSCENARIUSZ LEKCJI KOLEŻEŃSKIEJ DLA NAUCZYCIELI NAUCZANIA ZINEGROWANEGO Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLGII KOMPUTEROWEJ KLASY: II – III PROWADZĄCA: mgr Monika Szampera DATA: TEMAT: Piszę list do swojego przyjaciela. CEL OGÓLNY: Łączenie treści informatycznych z treściami kształcenia zintegrowanego. CELE SZCZEGÓŁOWE (PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW): Uczeń: - zna regulamin pracowni komputerowej i rozumie konieczność przestrzegania go, - zachowuje prawidłową postawę przy komputerze, - umie uruchomić komputer i zakończyć jego pracę, - potrafi uruchomić edytor tekstu WordPad, - zmienia nazwę dokumentu, - samodzielnie pisze krótki list korzystając z edytora tekstu WordPad, - zna zasady i strukturę pisania listu, - stosuje małe, wielkie litery oraz polskie znaki w pisanym tekście, - zna zasadę pisania zdań, - potrafi sformatować pisany tekst (czcionka, pogrubienie, podkreślenie, wypośrodkowanie, przesunięcie) - wie co to jest dyskietka, - wie jak zapisać dokument na pulpicie i dyskietce, - umie utworzyć nowy folder i nazwać go, - potrafi sprawdzić poprawność zapisu dokumentu na dyskietce, - wie w jaki sposób można wydrukować dokument, - potrafi uruchomić program graficzny Paint, - korzysta z podstawowych narzędzi programu Paint, - potrafi narysować pracę plastyczną na zaproponowany temat, - potrafi skupić uwagę na wykonywanej czynności, - umie uruchomić program z płyty CD, - czyta ze zrozumieniem, - zna historię i sposoby przesyłania listów, - umie kopiować i wklejać, - uważnie słucha poleceń nauczyciela, - potrafi pracować indywidualnie. METODY PRACY: pogadanka, pokaz, ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem komputera. FORMY PRACY: zbiorowa, indywidualna-jednolita. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Przywitanie. 2. Przypomnienie regulaminu pracowni komputerowej 3. Uruchomienie programu edukacyjnego : „Komputerowe opowieści” z płyty CD – głośne czytanie przez wybrane przez nauczyciela dzieci informacji dotyczących historii i sposobów przesyłania listów. 4. Przygotowanie do pisania listu – powtórzenia zasad i struktury pisania listu ( miejscowość, data, zwrot do adresata, wstęp, rozwinięcie, zakończenie, pisownia zwrotów grzecznościowych wielką literą). Demonstracja listu przygotowanego przez nauczyciela w edytorze tekstu WordPad. 5. Samodzielne pisanie krótkiego listu do przyjaciela na temat : „Najciekawszy dzień ferii zimowych”. - otwarcie edytora tekstu WordPad, - redagowanie listu, - formatowanie tekstu z użyciem podstawowych narzędzi edytora tekstu WordPad, - głośne czytanie napisanego listu, poprawianie ewentualnych błędów, - zapis listu na pulpicie, zmiana nazwy dokumentu na „Mój list”. 6. Zapisywanie dokumentu na dyskietce. - pogadanka na temat: „Co to jest dyskietka?” - przenośny niewielkiej nośnik, umożliwiający zarówno odczyt jak i zapis danych. - praca z dyskietką – zapisanie listu na dyskietce za pomocą funkcji kopiuj i wklej. 7. Drukowanie listów przez nauczyciela z dyskietek dzieci. 8. Uruchomienie programu graficznego Paint. Rysowanie obrazu przedstawiającego najciekawszy dzień ferii zimowych z użyciem narzędzi poznanych przez dzieci na wcześniejszych zajęciach. Omówienie narysowanej ilustracji. 9. Utworzenie folderu „Moje teksty i obrazy” na pulpicie. Skopiowanie listu i obrazu do folderu. 10. Zakończenie pracy z komputerem – zamknięcie wszystkich dokumentów i programów, wyłączenie komputera. 11. Pożegnanie i uporządkowanie stanowiska pracy. Wyświetleń: 480
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |