Katalog

Monika Szampera, 2014-06-11
Ruda Śląska

Informatyka, Scenariusze

Zajęcia otwarte z informatyki dla nauczycieli

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI KOLEŻEŃSKIEJ DLA NAUCZYCIELI NAUCZANIA ZINEGROWANEGO Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLGII KOMPUTEROWEJ

KLASY: II – III
PROWADZĄCA: mgr Monika Szampera
DATA:
TEMAT: Piszę list do swojego przyjaciela.
CEL OGÓLNY: Łączenie treści informatycznych z treściami kształcenia zintegrowanego.
CELE SZCZEGÓŁOWE (PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW):
Uczeń:
- zna regulamin pracowni komputerowej i rozumie konieczność przestrzegania go,
- zachowuje prawidłową postawę przy komputerze,
- umie uruchomić komputer i zakończyć jego pracę,
- potrafi uruchomić edytor tekstu WordPad,
- zmienia nazwę dokumentu,
- samodzielnie pisze krótki list korzystając z edytora tekstu WordPad,
- zna zasady i strukturę pisania listu,
- stosuje małe, wielkie litery oraz polskie znaki w pisanym tekście,
- zna zasadę pisania zdań,
- potrafi sformatować pisany tekst (czcionka, pogrubienie, podkreślenie, wypośrodkowanie, przesunięcie)
- wie co to jest dyskietka,
- wie jak zapisać dokument na pulpicie i dyskietce,
- umie utworzyć nowy folder i nazwać go,
- potrafi sprawdzić poprawność zapisu dokumentu na dyskietce,
- wie w jaki sposób można wydrukować dokument,
- potrafi uruchomić program graficzny Paint,
- korzysta z podstawowych narzędzi programu Paint,
- potrafi narysować pracę plastyczną na zaproponowany temat,
- potrafi skupić uwagę na wykonywanej czynności,
- umie uruchomić program z płyty CD,
- czyta ze zrozumieniem,
- zna historię i sposoby przesyłania listów,
- umie kopiować i wklejać,
- uważnie słucha poleceń nauczyciela,
- potrafi pracować indywidualnie.


METODY PRACY: pogadanka, pokaz, ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem komputera.

FORMY PRACY: zbiorowa, indywidualna-jednolita.


PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Przywitanie.
2. Przypomnienie regulaminu pracowni komputerowej
3. Uruchomienie programu edukacyjnego : „Komputerowe opowieści” z płyty CD – głośne czytanie przez wybrane przez nauczyciela dzieci informacji dotyczących historii i sposobów przesyłania listów.
4. Przygotowanie do pisania listu – powtórzenia zasad i struktury pisania listu ( miejscowość, data, zwrot do adresata, wstęp, rozwinięcie, zakończenie, pisownia zwrotów grzecznościowych wielką literą). Demonstracja listu przygotowanego przez nauczyciela w edytorze tekstu WordPad.
5. Samodzielne pisanie krótkiego listu do przyjaciela na temat : „Najciekawszy dzień ferii zimowych”.
- otwarcie edytora tekstu WordPad,
- redagowanie listu,
- formatowanie tekstu z użyciem podstawowych narzędzi edytora tekstu WordPad,
- głośne czytanie napisanego listu, poprawianie ewentualnych błędów,
- zapis listu na pulpicie, zmiana nazwy dokumentu na „Mój list”.
6. Zapisywanie dokumentu na dyskietce.
- pogadanka na temat: „Co to jest dyskietka?” - przenośny niewielkiej nośnik, umożliwiający zarówno odczyt jak i zapis danych.
- praca z dyskietką – zapisanie listu na dyskietce za pomocą funkcji kopiuj i wklej.
7. Drukowanie listów przez nauczyciela z dyskietek dzieci.
8. Uruchomienie programu graficznego Paint. Rysowanie obrazu przedstawiającego najciekawszy dzień ferii zimowych z użyciem narzędzi poznanych przez dzieci na wcześniejszych zajęciach. Omówienie narysowanej ilustracji.
9. Utworzenie folderu „Moje teksty i obrazy” na pulpicie. Skopiowanie listu i obrazu do folderu.
10. Zakończenie pracy z komputerem – zamknięcie wszystkich dokumentów i programów, wyłączenie komputera.
11. Pożegnanie i uporządkowanie stanowiska pracy.
Wyświetleń: 480


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.