Katalog Katarzyna Wiśniewska, 2014-06-11 Płock Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOLiceum Ogólnokształcące w Drobinie mgr Katarzyna Wiśniewska – nauczyciel mianowany Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011r. Data zakończenia stażu: 31.05.2014r. PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO AKTY PRAWNE Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. Ustawa z dnia 18 lutego 2000r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004r.w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ze zmianami z dnia 14 listopada 2007r. Czynności organizacyjne: 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju zawodowego. Wstępna analiza własnych umiejętności. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. 2. Dokumentowanie realizacji planu. Założenia teczki „Awans zawodowy”. Gromadzenie dokumentacji. Uzyskanie oceny dorobku zawodowego. 3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. 4. Przygotowanie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne. § 8 ust.2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju zawodowego. -Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MENiS z 1.12.2004r. ze zmianami z 14.11.2007r.). -Zapoznanie z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych MEN, MSCDN, OKE i portali edukacyjnych. 2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. -Sprawowanie funkcji opiekuna SU oraz określenie zakresu działań Samorządu Uczniowskiego na dany rok szkolny. -Zachęcanie uczniów do brania udziału w konkursach oraz pomoc w przygotowaniu do nich. -Organizowanie konkursów wewnątrzszkolnych: a) Opracowanie regulaminu konkursu. b) Przygotowanie uczniów. c) Opracowanie i przeprowadzenie konkursu. d) Pozyskanie nagród dla uczniów. 3. Udział w WDN. -Przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli - zastosowanie tablicy interaktywnej na zajęciach oraz rozpropagowanie szkoleń Mobilność Szkolnej Kadry Edukacyjnej poprzez program Comenius. 4. Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów. -Aktywny udział we wdrażaniu WSO oraz ewaluacja PSO. -Przeprowadzenie testu z języka angielskiego w klasie I, II i III sprawdzającego wiadomości i umiejętności. -Przeprowadzenie testu z języka angielskiego diagnozującego wiadomości i umiejętności uczniów. 5. Tworzenie pracowni językowej i przygotowywanie pomocy dydaktycznych. -Kompletowanie niezbędnych pomocy dydaktycznych. 6. Organizowanie spotkań w szkole oraz wyjazdowych ze specjalistami (doradztwo zawodowe OHP, PCK). -Nawiązanie współpracy i utworzenie harmonogramu spotkań z pracownikami uczelni wyższych i innych instytucji. 7. Udział i organizacja różnych form promocji szkoły. -Współorganizowanie dni otwartych szkoły, festiwalu nauki itp. -Opieka nad grupą artystyczną „Promyk Uśmiechu” oraz podczas przedstawień wyjazdowych. 8. Udział w pracach Rady Pedagogicznej i zespołu wychowawców. -Dzielenie się wiedzą podczas posiedzeń Rady Pedagogicznej i zespołu wychowawców. 9. Doskonalenie kompetencji zawodowych. -Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnego do potrzeb nauczyciela i szkoły. -Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. -Udział w warsztatach metodycznych oraz współpraca z doradcami metodycznymi wydawnictw Pearson, Macmillan, Egis i Oxford. -Systematyczna lektura czasopisma „English Teaching Forum”. 10. Samodzielne, systematyczne pogłębianie wiedzy i umiejętności w celu podnoszenia jakości pracy szkoły. -Studiowanie literatury fachowej i wykorzystanie Internetu w celu aktualizacji problemów oświatowych oraz poszukiwania nowych pomysłów. -Uczestnictwo w różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego i wykorzystywanie zdobytej wiedzy w podnoszeniu jakości pracy szkoły. 11. Pełnienie funkcji protokolanta podczas Rad Pedagogicznych. -Pisanie protokołów z posiedzeń Rad Pedagogicznych. 12. Pełnienie funkcji wychowawcy. -Sprawowanie opieki wychowawczej nad klasą. -Organizowanie wyjść poza szkołę, imprez klasowych i szkolnych. -Kontakty z rodzicami, wywiadówki, spotkania indywidualne. § 8 ust.2 pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji, narzędzi badawczych i przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami, nauczycielami i rodzicami. -Wykorzystanie komputera, Internetu oraz narzędzi interaktywnych w pracy nauczyciela i wychowawcy. -Wykorzystywanie na zajęciach dydaktycznych zasobów z sieci Internet. -Przygotowanie prezentacji multimedialnych. -Korzystanie z serwisów edukacyjnych związanych z nauką języka obcego. 2.Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. Opracowanie scenariuszy prowadzonych zajęć i udostępnienie ich do wykorzystania w szkole. 3.Organizowanie drzwi otwartych szkoły we współpracy z innymi nauczycielami i udział w nich. Przygotowanie prezentacji multimedialnych i innej dokumentacji, oraz scenariusza uroczystości. 4.Tworzenie strony internetowej szkoły w języku angielskim. Administrowanie angielskiej wersji strony Internetowej szkoły we współpracy z nauczycielem Technologii Informacyjnej. 5.Zajęcia dydaktyczne z wykorzystaniem technologii informacyjnej. Praca z komputerowymi programami językowymi oraz słownikami multimedialnymi. § 8 ust.2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1.Prowadzenie zajęć otwartych i lekcji koleżeńskich dla nauczycieli. Konsultacje z innymi nauczycielami języka angielskiego. 2.Przygotowywanie spotkań z ciekawymi ludźmi. Realizacja działań skorelowanych z programem profilaktycznym szkoły. 3.Upowszechnienie i promocja własnych doświadczeń, metod, form pracy. Przygotowanie planu i przesłanie publikacji na strony internetowe. 4.Opracowanie platformy moodle. Przygotowanie zadań do realizacji z wykorzystaniem platformy moodle. 5.Wprowadzenie zeszytu ćwiczeń on-line na zajęciach oraz jako baza prac domowych dla uczniów. Wprowadzenie MyEnglishLab do podręcznika „New Matura Success”. 6.Ocena własnej wiedzy i umiejętności w odniesieniu do specyfiki środowiska szkolnego. Autoanaliza i autorefleksja dotycząca pracy własnej, poprawa sposobów realizacji zawodowej. 7.Współpraca z innymi nauczycielami. -Udział w lekcjach prowadzonych przez innych nauczycieli i wymiana doświadczeń. -Współpraca przy organizowaniu imprez szkolnych i międzyszkolnych. -Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego, wymiana poglądów. -Współdziałanie z innymi nauczycielami mające na celu rozpoznanie bieżących problemów wychowawczych. § 8 ust.2 pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1.Wdrażanie programu wychowawczego i profilaktycznego szkoły. Spotkania i zajęcia z uczniami – wychowawstwo. 2.Opracowanie i wdrożenie programu kółka z języka angielskiego poświęconemu konwersacji i rozwijaniu umiejętności komunikowania się oraz zajęć przygotowujących do egzaminu maturalnego. Analiza materiałów służących opracowaniu planu pracy z uczniem zdolnym i mającym trudności w przyswajaniu wiedzy. 3.Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. -Opracowanie programu pracy z uczniem słabszym. -Opracowanie i wdrożenie planu pracy wychowawcy zgodnego z Programem Wychowawczym szkoły. -Praca z uczniem posiadającym zalecenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej – dostosowanie wymagań do możliwości ucznia. § 8 ust.2 pkt.4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych. 1. Pełnienie funkcji egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej. Czynne uczestniczenie w pracach komisji egzaminacyjnych na maturalnym egzaminie ustnym oraz pisemnym. § 8 ust.2 pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym doskonaleniu. -Udział w kursach, szkoleniach organizowanych przez MSCDN oraz szkoleniowych Radach Pedagogicznych. 2. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy, umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły, w szczególności udział w konferencjach metodycznych. -Własne refleksje po odbytych szkoleniach i dzielenie się nimi z innymi nauczycielami. 3. Prowadzenie dodatkowych zajęć kółka z języka angielskiego, zajęć wyrównawczych, zajęć przygotowujących do egzaminu maturalnego. -Opracowanie harmonogramu i programu spotkań z uczniami. 4. Współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami działającymi na rzecz uczniów; Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Kuratorem do spraw nieletnich, Sądem do spraw nieletnich, funkcjonariuszami policji, itp. -Kierowanie uczniów i ich rodziców do specjalistów. -Organizowanie spotkań i prowadzenie wywiadów. -Określanie wspólnego frontu działania na rzecz pomocy uczniom i rodzicom. 5. Rozwijanie zainteresowań młodzieży. -Angażowanie młodzieży do opracowywania materiałów do kącika anglisty-tablica przy sali językowej oraz artykułów na angielską wersję strony internetowej szkoły. -Przygotowanie lekcji związanych z zainteresowaniami uczniów. 6. Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów. -Zdiagnozowanie potrzeb i trudności uczniów, opracowanie planu naprawczego. -Zorganizowanie i prowadzenie konsultacji dla uczniów mających problemy w nauce języka angielskiego. 7. Prowadzenie działań zmierzających do poprawy „bazy” pomocy dydaktycznych. -Systematyczne wzbogacanie szkolnej biblioteczki anglisty. 8. Popularyzacja wiedzy o tradycjach i kulturze krajów anglojęzycznych. -Przygotowanie i przeprowadzanie lekcji dotyczących kultury i świąt krajów anglojęzycznych. 9. Pozyskiwanie sponsorów. -Pozyskiwanie darmowych podręczników do nauki języka angielskiego dla uczniów mających trudną sytuację materialną. § 8 ust.2 pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1.Współpraca z komendą policji. -Zapraszanie funkcjonariuszy na pogadanki, spotkania z młodzieżą o tematyce profilaktyki uzależnień. 2.Współpraca z sądem, kuratorami, opieką socjalną. - Współpraca w ramach działań wychowawczych, pomocy socjalnej, bądź działania niwelujące nieprzystosowanie społeczne uczniów. 3.Współpraca z uczelniami wyższymi. - Organizowanie wybranych zajęć przedmiotowych, udział w wykładach. 4.Przygotowania do akcji „Sprzątanie Świata”. --Organizowanie wyjść poza szkołę w ramach akcji. -Porządkowanie wybranych, okolicznych obszarów. 5.Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych. -Zdiagnozowanie sytuacji rodzinnej i materialnej uczniów. -Integracja zespołu klasowego przez imprezy klasowe, wycieczki, pomoc koleżeńską. -Zachęcanie rodziców do współpracy ze szkołą. 6.Współpraca z osobami i instytucjami działającymi na terenie szkoły i gminy. - Współpraca z biblioteką szkolną, pedagogiem szkolnym i panią pielęgniarką. 7.Współpraca z innymi osobami i instytucjami wspierającymi pracę szkoły. -Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. -Współpraca z rodzicami uczniów (prowadzenie zebrań, rozmów indywidualnych, aktywizowanie rodziców- udział w życiu klasy, szkoły, zapraszanie na imprezy szkolne). -Współpraca z Komendą Policji. -Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej. 8.Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. -Współorganizowanie uroczystości szkolnych, akademii. § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania problemów edukacyjnych i wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1.Opis i analiza problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, dwóch uczniów. Analiza przypadku: -Identyfikacja problemu. -Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych. -Znalezienie rozwiązania i zastosowanie go. -Ocena efektów. 2.Stała współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi lub wychowawczymi. -Indywidualne konsultacje z rodzicami. -Wspólne spotkania ucznia, rodzica, nauczyciela i pedagoga szkolnego. -Stały kontakt telefoniczny z domem rodzinnym ucznia. -Natychmiastowe informowanie o problemach i podejmowanie właściwych działań. -Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych. 3.Stała obserwacja oraz wspólna analiza wyników w nauce wychowanków oraz ich zachowania. -Rozmowy z uczniami na temat ich problemów oraz wspólne znajdywanie rozwiązań. -Przygotowanie ucznia do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego. -Kształtowanie postawy otwartości i ciekawości świata. -Kształtowanie postawy świadomego wyboru przyszłej drogi życiowej i kariery zawodowej. -Rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe. -Kształtowanie postawy tolerancji wobec osób niepełnosprawnych. Autor powyższego dokumentu zastrzega sobie prawo ewentualnych zmian w Planie Rozwoju Zawodowego, wynikających ewentualnie z przyczyn od niego niezależnych. ………………………………………………………… Opracowała: Katarzyna Wiśniewska Zatwierdzam do realizacji …………………………………………………………… podpis i pieczątka Dyrektora Szkoły Wyświetleń: 648
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |