Katalog

Katarzyna Wiśniewska, 2014-06-11
Płock

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

- n +

Liceum Ogólnokształcące w Drobinie
mgr Katarzyna Wiśniewska – nauczyciel mianowany
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2014r.

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

AKTY PRAWNE
Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r.
Ustawa z dnia 18 lutego 2000r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004r.w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ze zmianami z dnia 14 listopada 2007r.

Czynności organizacyjne:
1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
 Wstępna analiza własnych umiejętności.
 Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego.
 Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
 Sporządzenie planu rozwoju zawodowego.
2. Dokumentowanie realizacji planu.
 Założenia teczki „Awans zawodowy”.
 Gromadzenie dokumentacji.
 Uzyskanie oceny dorobku zawodowego.
3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
4. Przygotowanie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne.
Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne.
§ 8 ust.2 pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
-Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MENiS z 1.12.2004r. ze zmianami z 14.11.2007r.).
-Zapoznanie z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych MEN, MSCDN, OKE i portali edukacyjnych.
2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły.
-Sprawowanie funkcji opiekuna SU oraz określenie zakresu działań Samorządu Uczniowskiego na dany rok szkolny.
-Zachęcanie uczniów do brania udziału w konkursach oraz pomoc w przygotowaniu do nich.
-Organizowanie konkursów wewnątrzszkolnych:
a) Opracowanie regulaminu konkursu.
b) Przygotowanie uczniów.
c) Opracowanie i przeprowadzenie konkursu.
d) Pozyskanie nagród dla uczniów.
3. Udział w WDN.
-Przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli - zastosowanie tablicy interaktywnej na zajęciach oraz rozpropagowanie szkoleń Mobilność Szkolnej Kadry Edukacyjnej poprzez program Comenius.
4. Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów.
-Aktywny udział we wdrażaniu WSO oraz ewaluacja PSO.
-Przeprowadzenie testu z języka angielskiego w klasie I, II i III sprawdzającego wiadomości i umiejętności.
-Przeprowadzenie testu z języka angielskiego diagnozującego wiadomości i umiejętności uczniów.
5. Tworzenie pracowni językowej i przygotowywanie pomocy dydaktycznych.
-Kompletowanie niezbędnych pomocy dydaktycznych.
6. Organizowanie spotkań w szkole oraz wyjazdowych ze specjalistami (doradztwo zawodowe OHP, PCK).
-Nawiązanie współpracy i utworzenie harmonogramu spotkań z pracownikami uczelni wyższych i innych instytucji.
7. Udział i organizacja różnych form promocji szkoły.
-Współorganizowanie dni otwartych szkoły, festiwalu nauki itp.
-Opieka nad grupą artystyczną „Promyk Uśmiechu” oraz podczas przedstawień wyjazdowych.
8. Udział w pracach Rady Pedagogicznej i zespołu wychowawców.
-Dzielenie się wiedzą podczas posiedzeń Rady Pedagogicznej i zespołu wychowawców.
9. Doskonalenie kompetencji zawodowych.
-Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnego do potrzeb nauczyciela i szkoły.
-Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych.
-Udział w warsztatach metodycznych oraz współpraca z doradcami metodycznymi wydawnictw Pearson, Macmillan, Egis i Oxford.
-Systematyczna lektura czasopisma „English Teaching Forum”.
10. Samodzielne, systematyczne pogłębianie wiedzy i umiejętności w celu podnoszenia jakości pracy szkoły.
-Studiowanie literatury fachowej i wykorzystanie Internetu w celu aktualizacji problemów oświatowych oraz poszukiwania nowych pomysłów.
-Uczestnictwo w różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego i wykorzystywanie zdobytej wiedzy w podnoszeniu jakości pracy szkoły.
11. Pełnienie funkcji protokolanta podczas Rad Pedagogicznych.
-Pisanie protokołów z posiedzeń Rad Pedagogicznych.
12. Pełnienie funkcji wychowawcy.
-Sprawowanie opieki wychowawczej nad klasą.
-Organizowanie wyjść poza szkołę, imprez klasowych i szkolnych.
-Kontakty z rodzicami, wywiadówki, spotkania indywidualne.

§ 8 ust.2 pkt.2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
1.Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji, narzędzi badawczych i przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami, nauczycielami i rodzicami.
-Wykorzystanie komputera, Internetu oraz narzędzi interaktywnych w pracy nauczyciela i wychowawcy.
-Wykorzystywanie na zajęciach dydaktycznych zasobów z sieci Internet.
-Przygotowanie prezentacji multimedialnych.
-Korzystanie z serwisów edukacyjnych związanych z nauką języka obcego.
2.Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli.
Opracowanie scenariuszy prowadzonych zajęć i udostępnienie ich do wykorzystania w szkole.
3.Organizowanie drzwi otwartych szkoły we współpracy z innymi nauczycielami i udział w nich.
Przygotowanie prezentacji multimedialnych i innej dokumentacji, oraz scenariusza uroczystości.
4.Tworzenie strony internetowej szkoły w języku angielskim.
Administrowanie angielskiej wersji strony Internetowej szkoły we współpracy z nauczycielem Technologii Informacyjnej.
5.Zajęcia dydaktyczne z wykorzystaniem technologii informacyjnej.
Praca z komputerowymi programami językowymi oraz słownikami multimedialnymi.

§ 8 ust.2 pkt.3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
1.Prowadzenie zajęć otwartych i lekcji koleżeńskich dla nauczycieli.
Konsultacje z innymi nauczycielami języka angielskiego.
2.Przygotowywanie spotkań z ciekawymi ludźmi.
Realizacja działań skorelowanych z programem profilaktycznym szkoły.
3.Upowszechnienie i promocja własnych doświadczeń, metod, form pracy.
Przygotowanie planu i przesłanie publikacji na strony internetowe.
4.Opracowanie platformy moodle.
Przygotowanie zadań do realizacji z wykorzystaniem platformy moodle.
5.Wprowadzenie zeszytu ćwiczeń on-line na zajęciach oraz jako baza prac domowych dla uczniów.
Wprowadzenie MyEnglishLab do podręcznika „New Matura Success”.
6.Ocena własnej wiedzy i umiejętności w odniesieniu do specyfiki środowiska szkolnego.
Autoanaliza i autorefleksja dotycząca pracy własnej, poprawa sposobów realizacji zawodowej.
7.Współpraca z innymi nauczycielami.
-Udział w lekcjach prowadzonych przez innych nauczycieli i wymiana doświadczeń.
-Współpraca przy organizowaniu imprez szkolnych i międzyszkolnych.
-Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego, wymiana poglądów.
-Współdziałanie z innymi nauczycielami mające na celu rozpoznanie bieżących problemów wychowawczych.


§ 8 ust.2 pkt.4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
1.Wdrażanie programu wychowawczego i profilaktycznego szkoły.
Spotkania i zajęcia z uczniami – wychowawstwo.
2.Opracowanie i wdrożenie programu kółka z języka angielskiego poświęconemu konwersacji i rozwijaniu umiejętności komunikowania się oraz zajęć przygotowujących do egzaminu maturalnego.
Analiza materiałów służących opracowaniu planu pracy z uczniem zdolnym i mającym trudności w przyswajaniu wiedzy.
3.Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań.
-Opracowanie programu pracy z uczniem słabszym.
-Opracowanie i wdrożenie planu pracy wychowawcy zgodnego z Programem Wychowawczym szkoły.
-Praca z uczniem posiadającym zalecenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej – dostosowanie wymagań do możliwości ucznia.

§ 8 ust.2 pkt.4b
Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych.
1. Pełnienie funkcji egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej.
Czynne uczestniczenie w pracach komisji egzaminacyjnych na maturalnym egzaminie ustnym oraz pisemnym.


§ 8 ust.2 pkt.4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym doskonaleniu.
-Udział w kursach, szkoleniach organizowanych przez MSCDN oraz szkoleniowych Radach Pedagogicznych.
2. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy, umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły, w szczególności udział w konferencjach metodycznych.
-Własne refleksje po odbytych szkoleniach i dzielenie się nimi z innymi nauczycielami.
3. Prowadzenie dodatkowych zajęć kółka z języka angielskiego, zajęć wyrównawczych, zajęć przygotowujących do egzaminu maturalnego.
-Opracowanie harmonogramu i programu spotkań z uczniami.
4. Współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami działającymi na rzecz uczniów; Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Kuratorem do spraw nieletnich, Sądem do spraw nieletnich, funkcjonariuszami policji, itp.
-Kierowanie uczniów i ich rodziców do specjalistów.
-Organizowanie spotkań i prowadzenie wywiadów.
-Określanie wspólnego frontu działania na rzecz pomocy uczniom i rodzicom.
5. Rozwijanie zainteresowań młodzieży.
-Angażowanie młodzieży do opracowywania materiałów do kącika anglisty-tablica przy sali językowej oraz artykułów na angielską wersję strony internetowej szkoły.
-Przygotowanie lekcji związanych z zainteresowaniami uczniów.
6. Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów.
-Zdiagnozowanie potrzeb i trudności uczniów, opracowanie planu naprawczego.
-Zorganizowanie i prowadzenie konsultacji dla uczniów mających problemy w nauce języka angielskiego.
7. Prowadzenie działań zmierzających do poprawy „bazy” pomocy dydaktycznych.
-Systematyczne wzbogacanie szkolnej biblioteczki anglisty.
8. Popularyzacja wiedzy o tradycjach i kulturze krajów anglojęzycznych.
-Przygotowanie i przeprowadzanie lekcji dotyczących kultury i świąt krajów anglojęzycznych.
9. Pozyskiwanie sponsorów.
-Pozyskiwanie darmowych podręczników do nauki języka angielskiego dla uczniów mających trudną sytuację materialną.

§ 8 ust.2 pkt.4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
1.Współpraca z komendą policji.
-Zapraszanie funkcjonariuszy na pogadanki, spotkania z młodzieżą o tematyce profilaktyki uzależnień.
2.Współpraca z sądem, kuratorami, opieką socjalną.
- Współpraca w ramach działań wychowawczych, pomocy socjalnej, bądź działania niwelujące nieprzystosowanie społeczne uczniów.
3.Współpraca z uczelniami wyższymi.
- Organizowanie wybranych zajęć przedmiotowych, udział w wykładach.
4.Przygotowania do akcji „Sprzątanie Świata”.
--Organizowanie wyjść poza szkołę w ramach akcji.
-Porządkowanie wybranych, okolicznych obszarów.
5.Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych.
-Zdiagnozowanie sytuacji rodzinnej i materialnej uczniów.
-Integracja zespołu klasowego przez imprezy klasowe, wycieczki, pomoc koleżeńską.
-Zachęcanie rodziców do współpracy ze szkołą.
6.Współpraca z osobami i instytucjami działającymi na terenie szkoły i gminy.
- Współpraca z biblioteką szkolną, pedagogiem szkolnym i panią pielęgniarką.
7.Współpraca z innymi osobami i instytucjami wspierającymi pracę szkoły.
-Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
-Współpraca z rodzicami uczniów (prowadzenie zebrań, rozmów indywidualnych, aktywizowanie rodziców- udział w życiu klasy, szkoły, zapraszanie na imprezy szkolne).
-Współpraca z Komendą Policji.
-Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej.
8.Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej.
-Współorganizowanie uroczystości szkolnych, akademii.

§ 8 ust.2 pkt.5

Umiejętność rozpoznawania problemów edukacyjnych i wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
1.Opis i analiza problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, dwóch uczniów.
Analiza przypadku:
-Identyfikacja problemu.
-Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych.
-Znalezienie rozwiązania i zastosowanie go.
-Ocena efektów.
2.Stała współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi lub wychowawczymi.
-Indywidualne konsultacje z rodzicami.
-Wspólne spotkania ucznia, rodzica, nauczyciela i pedagoga szkolnego.
-Stały kontakt telefoniczny z domem rodzinnym ucznia.
-Natychmiastowe informowanie o problemach i podejmowanie właściwych działań.
-Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych.
3.Stała obserwacja oraz wspólna analiza wyników w nauce wychowanków oraz ich zachowania.
-Rozmowy z uczniami na temat ich problemów oraz wspólne znajdywanie rozwiązań.
-Przygotowanie ucznia do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego.
-Kształtowanie postawy otwartości i ciekawości świata.
-Kształtowanie postawy świadomego wyboru przyszłej drogi życiowej i kariery zawodowej.
-Rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe.
-Kształtowanie postawy tolerancji wobec osób niepełnosprawnych.

Autor powyższego dokumentu zastrzega sobie prawo ewentualnych zmian w Planie Rozwoju Zawodowego, wynikających ewentualnie z przyczyn od niego niezależnych.
…………………………………………………………
Opracowała: Katarzyna Wiśniewska


Zatwierdzam do realizacji
……………………………………………………………
podpis i pieczątka Dyrektora Szkoły
Wyświetleń: 648


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.